Gå til innhold

Pris på brudebukett....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på blomsterhandleren i dag og hentet "tilbudet" som hun hadde satt opp til meg.... :roll:

Er helt rystet jeg nå...Jeg var riktignok klar over at det kom til å bli dyrt, men at en simpel brudebukett (løper) skulle koste 3000!!!! :o det hadde jeg aldri trodd! Ikke er det mange blomstene i en slik løper heller da....

Så alt i alt med corsager og brudepikebukett kom det på 3700,-

Er det virkelig vanlig at det er så borti-natta dyrt??

Tror jeg hører en annen plass også jeg...... :tunge1:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min brudebukett koster kr 1000, men jeg fikk pris på kr 2000 i en annen butikk for samme buketten. Så det svarer seg virkelig å sjekke litt rundt. Store prisforskjeller tydeligvis.

Corsagene skal jeg betale kr 75 pr stk for. Så jeg er veldig fornøyd med at jeg ikke skal betale mer. :)

Gjest MrsL
Skrevet

Det er nok sikkert en del arbeid med slike brudeløpere da? Jeg ville unngå at de tok blodpris for min brudebukett og bestilte en ganske enkel en som ikke krever så mye arbeid og min koster 800,-. Det er 5 lilla calla med et par grønne blad og hjerteranker i.

Når brudebuketter skal spesialformes koster det nok skjorta de fleste plassene, men det kan være greit å undersøke litt.

Selv har jeg ordnet all blomster (unntatt det som skal stå i kirka) for 2.180,-

Skrevet
Jeg var riktignok klar over at det kom til å bli dyrt' date=' men at en simpel brudebukett (løper) skulle koste 3000!!!! [/quote']

Min bukett kommer til å koste rundt 2500,- Du husker vel hva slags bukett jeg skulle ha, Camie...!?

Skrevet
Min bukett kommer til å koste rundt 2500' date='- Du husker vel hva slags bukett jeg skulle ha, Camie...!?[/quote']

Jepps, selvfølgelig husker jeg det!!...Ville også ha den, men hun i blomsterbutikken sa det ikke lot seg gjøre.... :o Har du hørt noe så dumt?

Skal i møte med en annen florist på torsdag, så da skal jeg spørre om den samme buketten som du har... :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå ble jeg nysgjerring. Hvilken bukett er det dere snakker om? Noen som har bilde?

Ellers har jeg spurt om brudebukett i en blomsterbutikk og fikk høre at det ville koste ca 2000 inkl. knapphullsbuketter. Jeg vil ha en hengende bukett, men ikke en løper.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Prisen på brudebukett kommer an på tilgjengeligheten på blomstene du skal ha, prisen på disse og selvfølgelig hvor mye jobb det er.

En løper kan være et helvete og ta mange mange timer. Klart det koster penger!

Anbefaler å sjekke litt rundt, det er forskjell på hva butikkene tar for sånt. Men jeg lurer fælt på den buketten som ikke lot seg gjøre?

Skrevet

Jeg fikk anslagelses pris på 1000-1500 for min brudebukett! Har bestilt der, så regner ikke med noe mere! Min bukett skal være liten og enkel!

Skrevet
Nå ble jeg nysgjerring. Hvilken bukett er det dere snakker om? Noen som har bilde?

Men jeg lurer fælt på den buketten som ikke lot seg gjøre?

Her er buketten som hun mente det ikke gikk å lage....Men skal som sagt prate med en annen florist på torsdag.

Skrevet

Det var litt dyrt, ja... I allefall for mine begreper.

Selv har jeg bestilt en n ydelig, stor dråpebukett med mange røde roser og annet fint i, tre brystbuketter, to brudepikebuketter og to store pynteoppsatser i kirken (disse tas med til festen etterpå...).

Alt i alt kom dette på 2500 kroner.

Det lønner seg med andre ord å høre litt rundt hva andre mener og tror...

Gjest Anonymous
Skrevet

Veldig fin bukett, Camie.

Skrevet

Tror absolutt det lønner seg å høre litt rundt. Selv betalte jeg 2600 kroner for brudebukett (25 roser med eføy og brudeslør), tre brudepikebuketter og 4 corsager.

Brudepikebukettene kostet 300 pr stk

Corsagene kostet 75 pr stk

Brudebuketten kostet 1400.

Men dette kommer jo veldig an på hvilke blomster og hvor mye arbeid det er med buketten din. "Min" florist kunne lage en brudebukett lik Mette Marit sin for 1500 kroner, mens en annen butikk her skulle ha 2700 kroner. Det er veldig prisforskjeller :-?

Skrevet

Jeg skal også ha en hjerteformet bukett, men har ikke fått noe konkret pris ennå!! Kanskje jeg burde det..Hun sa hvertfall at bukettene lå på 12-1500kr, så da håper jeg igrunn at min også ligger på det nivået!!

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Selvsagt er det ikke umulig å lage en hjerteformet bukett :roll: , men det kan jo hende at akkurat denne dekoratøren aldri hadde gjort det før, og heller ikke ville prøve...

Men jeg vil nok tro at det kommer til å bli ganske så dyrt. Det er mye mer jobb med en sånn enn med en rundbundet eller dråpeformet bukett. Størrelsen har også mye å si.

Skrevet

Vi betaler ca 4500,- for brudebuketten, 4 knappehullsblomster, to buketter som skal stå på alteret og 12 borddekorasjoner....

Skrevet

Grunnen til at brudebukketer ofte blir mye dyrer enn andre blomster buketter er fordi de bestiller inn blomster spesielt til din bukket. Og selv om de kanskje bare trenger noen få blomster av en type, så må de bestille hele bunter. Og i tillegg så setter de at tiden til å lage bukketten, og da står de opptatt hele tiden det tar å lage den. F.eks. så tok det over 5 timer å lage tingene til vårt bryllup.

Det er et håndverk utført av en fagarbeider, og sammenliknet med f.eks. rørlegger eller elektriker så er prisene lave.

Men det lønner alltid seg å sjekke rundt. Både når det gjelder pris og dyktighet på blomster dekoratør.

Gjest gjest1
Skrevet

min bukett kosta 1460.. men det var MASSE rose liljer + carllaer..

Det å få hjerteforma bukett er burde ikke være noe problem.. (snakka med vennina min som jobber med dette) de har ståltrå som er forma som hjerte, så det er bare å "fylle" inn blomster..

Skrevet

Jeg betaler ca. 3000 for min bukett, syns ikke det er så dyrt jeg...Jeg vet at det er mye jobb med den + at rosene (grand-prix roser) koster mye pr. stk..

Skrevet

Jeg skal ha en bukett med callaer, hvite roser og eføy. Den skal være litt dråpeformet, og denne buketten samt 4 knappehullsblomster kommer på kr 2000,-. Synes det ikke er så ille, når man tenker på at de handler inn blomstene spesielt til den buketten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...