Cata Skrevet 30. oktober 2013 #1 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg soler meg sjelden, men de to siste årene har jeg feriert en uke i sydligere land og da har jeg vært nødt til å bruke solfaktor. Og så kom kløen.... Kløen ledsages av litt røde hudpartier og er til forveksling lik soleksem, men jeg får ikke de nuppene som man gjerne får av soleksem, og en dag uten krem og kløen er noenlunde vekk. Pluss at det blir noe bedre når jeg har dusjet og fått en kremfri natt. Tydeligvis reagerer jeg på et eller annet i selve kremen. Er det noen der ute som har forslag til "snille merker"? I år brukte jeg solkrem fra apoteket, i fjor tror jeg det var Piz Buin.
kjeri Skrevet 2. november 2013 #2 Skrevet 2. november 2013 Du kan gå inn på Avera Helse og Skjønnhet på FB. Der er en link til katalogen, og der står det om deres solprodukter. Veldig greit å lese info om produkter før en evt. kjøper. Har ikke fått soleksem etter å ha benyttet dette merket. Ille plaget før. Men husk: Bruk høy nok solfaktor :-) Kanskje bør du også forebygge med en egnet krem før du reiser til syden, slik jeg gjør :-) Lykke til i letingen :-)
Cata Skrevet 2. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 2. november 2013 Tusen takk, skal sjekke det. Nå er det jo selve kremen jeg later til å reagere på, for med lavere faktor synes jeg å klare meg ganske greit. Men kan ikke gi meg etter bare et par forsøk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå