Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2002 #1 Skrevet 12. juni 2002 Har kikket litt rundt her, lenge og vel, og lurer på en ting: Er det bare kvinner som gifter seg, og har bortimot hysteriske interesser i den retning? Jeg har til gode å finne et innlegg fra en bryllupsinteressert mann her... hva skyldes det? *ler rått* Hilsen Bjarne.
Siri Skrevet 12. juni 2002 #2 Skrevet 12. juni 2002 Tja si det... kan det ha noe å gjøre med at du er på KVINNEguiden kanskje? Jeg vet ikke jeg, men kan gjette like godt som deg...12
Gjest Solskinn Skrevet 12. juni 2002 #3 Skrevet 12. juni 2002 fordi gutta gjerne lar oss organisere som vi vil og ellers gjör som de blir fortalt!! Det er vel litt flere jenter som bryr seg om pyntig og detajer enn det er gutter!! Men du har ikke letet godt nok, det finnes en gutt på bryllupsforumet også! Med gode tips! 1212[ Dette Innlegg er endret av: Solskinn den 2002-06-12 15:18 ]
Kristian (71) Skrevet 12. juni 2002 #4 Skrevet 12. juni 2002 Tror nok jenter i langt større grad enn gutter er opptatt av alt rundt selve bryllupet. For gutten er det viktigste selve handlingen (det er det selvsagt for jenta også), og ikke så opptatt av farge på ditt og datt, plasseringer her og der osv. Jenter er vel også langt mer opptatt av dette i det daglige. Tror dette har noe med oppveksten å gjøre, jenter begynner allerede som små barn å drømme om det perfekte bryllup ut i fra eventyr om prinsesser som gifter seg. Kan det ha noe å gjøre med at dere vil føle dere som prinsesser for en dag kanskje? _________________ Kristian (71)1212[ Dette Innlegg er endret av: Kristian (71) den 2002-06-12 15:10 ]
Gjest Solskinn Skrevet 12. juni 2002 #5 Skrevet 12. juni 2002 Kan det ha noe å gjøre med at dere vil føle dere som prinsesser for en dag kanskje? hmmm tror ikke det! men jeg tror jeg skiller meg litt ut fra gjennomsnittet akkurat der! Jeg tror også at det er mange gutter som gjerne vil ha en flott og perfekt dag, men at de ikke helt ser hvor mye planlegging som skal til. *hi hi*
aline Skrevet 12. juni 2002 #6 Skrevet 12. juni 2002 Men da ett spørsmål til dere gutta; Dersom dere hadde gifta dere med ei jente som brydde seg like lite som dere da tydeligvis gjør i "pynten" og selve selskapet, hadde det da bare blitt en sermoni med vanlige klær, uten blomster, uten noe særlige gjester(eller kanskje jungeltelegrafen er grei nok..), og dersom man ikke hadde system og orden, hadde dere da ikke servert mat og drikke? Hadde dere bare hatt det hjemme i stua? med stereoanlegg og kaffe? og hvor mye kaffe da? jeg mener, dersom invitasjoner ikke ble sendt ut, og ikke mottatt svar, hvordan ville dere ant hvor mange som kom? Betyr det virkelig så lite for dere? Eller er det bare det at det er heeelt greit at andre ordner det?12
Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2002 #7 Skrevet 12. juni 2002 Vet du hva, jeg er SÅ stolt av å si at jeg gifter meg med mannen som bekrefter unntaket fra regelen. Han er MINST like interessert i alle detaljer som det jeg er, vi er på cafe en fast kveld i uka for å diskutere bryllup og planer, og han er med på, om ikke tar initiativ til, det aller aller meste. Tror det eneste jeg har ordnet på egenhånd hittil er design på bordkort, mens brudebuketten ordner han. Og bare for å understreke; han er en mannemann, ikke en pingle. Om noen skulle være i tvil. Hurra! snart er vi herr og fru! -Ane
lindav Skrevet 15. juni 2002 #9 Skrevet 15. juni 2002 Min kjære vil veldig gjerne gifte seg med meg, men han kunne helst ha tenkt seg å berre ta ein tur innom sorenskriveren. Mens eg (og sikkert mange andre jenter med meg) har jo ein drøm om å stå kvit brud i kirka, og eg synest at all planlegginga er jo (nesten) halve moroa Derfor er det eg som planlegger den store dagen her i huset, og delegerer nokre oppgåver til han Han vil helst ha det enkelt, mens eg vil oppfylle drømmen min om eit stort og nydelig bryllup
Engel Skrevet 15. juni 2002 #10 Skrevet 15. juni 2002 Min kjære er egentlig litt snål når det gjelder denne planleggingen. Han vil liksom ikke være med å planlegge, men det har vist seg at han har VELDIG klare formeninger om hvordan han vil ha det! Hos oss er det HAN som vil ha stor fest for familie og venner! Men det er helt greit for meg også, ingen som blir overkjørt eller presset til noe de ikke vil her! Det blir litt sånn at jeg planlegger og kommer med forslag, og han sier ja eller nei. Helt greit egentlig, for jeg elsker å planlegge som dere sikkert har skjønt!
CecilieB Skrevet 15. juni 2002 #11 Skrevet 15. juni 2002 Her hos oss var det jeg som for det meste kom med alle ideéne. Han sa til meg at han stolte på at alt ble perfekt og jeg visste hva jeg gjorde. Jeg viste ham farger og design m.m. og han var som oftest enig. Men som en del andre menn (og sikkert kvinner også) skjønte ikke han hvorfor jeg ville at bordkortene skulle matche serviettene, blomstene o.l. Det som han ville ordne med var hans egne klær og fotografen. Han bestemte hvilken type bilder vi skulle ta og sånn. Han var også med å plukke ut kjolen min. Da dagen kom, var han kjempefornøyd med den gode planleggingen min. Jeg fikk også mange andre tilbakemeldinger på det. Det var ikke så lett å finne gode billige løsninger som ikke var kjipe. Vi brukte 18 000 kr. på dagen.
Anki1971 Skrevet 15. juni 2002 #12 Skrevet 15. juni 2002 hehe, det _kan_ ha noe å gjøre med at du er på _kvinne_guiden da. Eller at de er like opptatt av det som oss jentene, men at de ikke gidder å oppsøke et nettsted for å finne ut av åssen de vil ha det. Sånn sett skulle jeg fint klare å arrangere hele bryllupet uten hjelp fra andre, men jeg har blitt litt engasjert i alt med bryllup disse månedene. Men det er ikke JEG som har tatt avgjørelsene med åssen bryllupet skal være, de har blitt tatt av min kjære og meg sammen. Jeg har kommet med forslag til kirkeprogram, innbydelser o.l. Egentlig hadde jeg tenkt til å kjøpe innbydelseskort, men han syns de jeg lager er så fine at han syns jeg skulle lage de selv. Og for all del, vi har da masse annet å prate om enn bryllup også. Bruker da ikke hele dagen på det heller, men det blir mer i perioder
Lili Skrevet 15. juni 2002 #13 Skrevet 15. juni 2002 Jeg tror kvinner har mer sans for detaljer, og derfor legger seg litt mer i selen for at ALT skal bli perfekt. Men, jeg mener nok at menn forventer at alt skal gaa som smurt, og ikke tenker paa at da maa man legge ting til rette og ikke satse paa tilfeldigheter. Bruden er seremonien og festens midtpunkt, "prinsesse", om du vil. Lili
Angelina Skrevet 15. juni 2002 #14 Skrevet 15. juni 2002 Aline har et poeng her. Gutta vil stort sett i samme grad som oss, ha et nydelig bryllup med en hyggelig fest etterpå. Der det skorter litt, er planleggingsevnen... Så dersom de skulle planlagt alene, hadde nok mye blitt tatt på sparket. Jeg har fått höre at jeg stresser mye med alt mulig, så jeg spurte ham en dag, "når ville du begynt planleggingen, dersom du skulle gjöre alt alene?" Fikk til svar, at 2 uker hadde klart seg, var jo bare å ringe kirken å avtale et tidspunkt, kjöpe noe mat og VIPS så har du et bryllup. Mange av dem tror at det som skal til er å ta en dusj, kle på seg, og komme seg til kirken i rett tid! Så det blir i mange tilfeller at kvinnene må arrangere hele greia, men jeg tror vel også at vi er litt for flinke til å la dem slippe unna. I noen tilfeller tar kvinnen på seg "martyrrollen" og arrangerer alt, klager på at ingen hjelper til og lar det bli med det! Gutter er ikke så gode på å planlegge fra fri fantasi, så gi dem heller noen konkrete oppgaver, en tidsfrist for å väre ferdig med det, og du skal se at det blir gjort dersom de skjönner at det ikke fins sjans i havet for at du kommer til å gjöre jobben for dem! Angelina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå