Gå til innhold

Blir dette barnet rørt eller redd? Og kan en baby på 10 mnd i det hele tatt bli rørt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenkte det samme! Men barnet ser jo ikke redd ut. Nydelige øyne på den søte lille jenta altså :rodmer:

Anonymous poster hash: e6622...7e6
Skrevet

Jeg betviler sterkt at en baby på 10 mnd evner å bli rørt på samme måte som en voksen, og jeg måtte le høyt når moren antyder at det er fordi babyen lever seg inn i teksten. Det ser mer ut som en usikker og litt redd baby for meg.

Anonymous poster hash: ec26c...18d

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror også hun blir redd. Jeg tror hun blir redd av syngingen, men likevel ikke bryter ut i skikkelig gråt fordi det er jo moren som står der og hun kjenner henne.

Fælt å se.

TS.

Anonymous poster hash: c9ee1...bbd
  • Liker 13
Skrevet

Det slo meg at denne babyen er redd fordi hun kjenner ikke helt igjen moren sin. Jeg husker fra da mine barn var små, så likte de ikke at jeg gjorde uvanlige ting, at jeg spilte roller og var en annen enn den jeg var.

• Liker 5
Skrevet

Orket ikke se så mye, fikk inntrykk av at babyen ble redd/usikker jeg.

• Liker 2
Skrevet

Nekter å tro den ble rørt. Det var jo ikke pent en gang.

Anonymous poster hash: 0b02e...b72

• Liker 4
Skrevet

Moren forklarer det jo! Hun føler smerten i sangen! :P

• Liker 1
Skrevet

Men hvor er logikken i at barnet skal bli redd når hennes egen mor synger? Jeg tipper at denne moren synger mye i hverdagen, og jeg tror dermed ikke at dette er nytt og ukjent for barnet (som noen antydet). Dette er jo også noe de fleste babyer liker. Både å høre mors stemme og å bli sunget for. Vanskelig å si om hun blir rørt, men i så fall er det nok at melodien vekker følelser framfor teksten. Men jeg husker selv at barnet mitt kunne bli helt fjetret når jeg sang enkelte sanger for ham som baby. Jeg så tydelig at noen melodier fenget mer enn andre.

• Liker 13
Skrevet

Syns ikke det ser ut som hun har det vondt for hun ler jo innimellom. Tror musikk kan sette i sving emosjoner som påvirker tårekjertelen. Jeg har nå grått ufrivillig av vakker melodi uten tekst.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Tror det stod at den ungen bare reagerte slik på den ene sangen og ikke på andre sanger moren har sunget. Kanskje mor sang den sangen til babyen da hun gikk gravid? Det var noe forskning som sier at baby kan kjenne igjen musikk eller sanger som ble sunget til i magen.

Endret av Teeny
  • Liker 1
Skrevet

Men hvor er logikken i at barnet skal bli redd når hennes egen mor synger? Jeg tipper at denne moren synger mye i hverdagen, og jeg tror dermed ikke at dette er nytt og ukjent for barnet (som noen antydet). Dette er jo også noe de fleste babyer liker. Både å høre mors stemme og å bli sunget for. Vanskelig å si om hun blir rørt, men i så fall er det nok at melodien vekker følelser framfor teksten. Men jeg husker selv at barnet mitt kunne bli helt fjetret når jeg sang enkelte sanger for ham som baby. Jeg så tydelig at noen melodier fenget mer enn andre.

Ja,og barnet bytter på å le litt innimellom

Anonymous poster hash: d5841...1c5

Skrevet

Latter er jo en vanlig reaksjon når man blir usikker, så akkurat det er ikke noe godt argument.

Anonymous poster hash: 0b02e...b72

• Liker 3
Skrevet

At moren vil synge en sang som får barnet til å gråte, det skjønner jeg ikke. Om barnet er rørt eller redd, spiller ingen rolle, det blir påført gråt med vilje. Og så attpåtil filmet!

• Liker 4
Skrevet

Reagerer på alle de negative kommentarene jeg. Folk snakker som om de kjenner babyen, noe de ikke gjør

Sønnen min likte å bli skremt (og liker det fortsatt) da han var baby. Allerede da han var 3mnd gammel syns han det var kjempe gøy om jeg sa "bøh" og "wræææh" til han. En gang filma jeg det og mamma var i fyr og flamme fordi hu var fast bestemt at han ble redd.

Reaksjonen hans var å le når jeg lagde lydene også kom sutreleppa frem når jeg slutta, helt til jeg lagde lyd igjen.

Jeg som mamma kjenner babyen min bedre enn alle dere andre der ute og jeg ville aldri gjort noe som gjorde min baby utrygg og redd, det tror jeg ikke mammaen i denne filmen ville gjort heller (og hadde babyen blitt redd hadde hun nok ALDRI lagt det ut på nettet)

Syns babyen er søt jeg, man ser jo tydelig at babyen liker mammaen sin sang.

Anonymous poster hash: 8357d...20e
  • Liker 2
Skrevet

Jeg tror neppe at babyen ble rørt, og jeg tror hvertfall ikke at den ble redd. Den ser litt trist ut. Synes det var søt jeg :fnise: nydelig!

Anonymous poster hash: b12d8...dbf
Gjest Spirula
Skrevet

Jeg er enig i det som står i en annen tråd om det samme, jeg tror babyen speiler sin mor.

Det er en veldig trist og intens sang, og det overrasker meg ikke om mors ansikt gir uttrykk for dette, og at babyen etteraper mors uttrykk.

Det skjedde ganske ofte mine barn da de var små, og jeg tror ikke de er de eneste barna som har gjort dette.

• Liker 3
Gjest Elseby13
Skrevet

At den fæle mora fortsetter den grusomme sangen istedenfor å trøste barnet! Selvfølgelig blir ikke babyer rørt. Den er sikkert sulten/trøtt/redd.

Skrevet

Ble rørt selv jeg, ikke av sangen, men den skjønne babyen. Hun smiler jo innimellom der. Tror ikke babyen er redd.

Og hva med alle de på 10 mnd som starter i bhg med bare fremmede rundt seg, de synger der også + det er mye lyd fra andre barn. Tror de er myye mye reddere, men det vil ikke noen se eller høre om!!!

Anonymous poster hash: 76767...fa4
Skrevet

At den fæle mora fortsetter den grusomme sangen istedenfor å trøste barnet! Selvfølgelig blir ikke babyer rørt. Den er sikkert sulten/trøtt/redd.

Var det du som bar denne babyen i din mage i 9mnd? Var det du som fødte denne babyen? Var det du som ammet denne babyen? bor du sammen med denne babyen? kjenner du i det heletatt babyen?

-Nei. tenkte meg det! Du kan da ikke vite om denne babyen er sulten/trøtt/redd. Og tro meg, babyer kan også si ifra når de ikke liker noe og det er ikke med få tårer som renner nedover kinnet, man hører og merker det godt når det er noe en baby misliker, de har faktisk et språk de også, selvom det ikke er verbalt

Anonymous poster hash: 8357d...20e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...