AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #1 Skrevet 30. oktober 2013 Nå er det fortsatt en stund til vi kan begynne å prøve. Vi tenker å slutte på p-pillen til sommeren og håper på en vår-2015-baby.. Problemet, eller riktigere sagt, mine bekymringer er at det kan ta lang tid å bli gravid pga p-pillene jeg har brukt i så lang tid. Vi er i 30 årene og har ett barn fra før som nå er i midten av tennårene. Burde jeg slutte med p-pillene en stund før vi vil prøve?Anonymous poster hash: a5cac...a8f
Gjest Solstråla88 Skrevet 30. oktober 2013 #2 Skrevet 30. oktober 2013 jeg sluttet med pillen for 14 mnder siden, og jeg har ikke kommet inn i stabile sykluser. Hadde jeg visst dette på forhånd hadde jeg definitivt sluttet et år før vi skulle begynne og prøve. Legen min fortalte meg nemlig ikke om de ulempene ved pillen når jeg stilte noen spørsmål rundt graviditet.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #3 Skrevet 30. oktober 2013 Det kan ta normalt inntil 1 år før livmoren er normal igjen.....Jeg har sluttet med p-piller siden mai, og har ennå ikke blitt gravid.....Noen er heldige med så kort tid, andre lengre tid :D Anonymous poster hash: a0021...1c6
Athene Skrevet 30. oktober 2013 #4 Skrevet 30. oktober 2013 Det har lite å si hvor lenge man har gått på pillen. Mange opplever en boost akkurat i det man slutter, og blir raskt gravid. Andre må vente opp til et år før ting stabiliserer seg. Det normale er at det går ganske raskt. Om det ikke er noe stress å bruke tilleggsprevansjon eller hoppe av i svingen (grei løsning dersom graviditet ikke er katastrofe) så kan det være greit å slutte et år før. Jeg opplevde forresten stabile sykluser og gode eggløsninger de første seks månedene etter pilleslutt, før systemet hang seg helt og jeg trengte hormoner for å få det i gang igjen. Så dette med pilleslutt er veldig forskjellig fra person til person.
Amens Skrevet 31. oktober 2013 #5 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg gikk på pillen i 13 år og det tok 4 måneder fra jeg slutta til jeg var gravid.
cecilie85 Skrevet 31. oktober 2013 #6 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg gikk på p-piller sammenhengende i 11 år og ble gravid 2 uker etter pilleslutt..
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #7 Skrevet 18. november 2013 Jeg gikk på p-piller i 8 år og ble gravid 2 uker etter pilleslutt.. Anonymous poster hash: ed79b...40b
Gjest BettyBoop Skrevet 18. november 2013 #8 Skrevet 18. november 2013 Nå er det fortsatt en stund til vi kan begynne å prøve. Vi tenker å slutte på p-pillen til sommeren og håper på en vår-2015-baby.. Problemet, eller riktigere sagt, mine bekymringer er at det kan ta lang tid å bli gravid pga p-pillene jeg har brukt i så lang tid. Vi er i 30 årene og har ett barn fra før som nå er i midten av tennårene. Burde jeg slutte med p-pillene en stund før vi vil prøve?Anonymous poster hash: a5cac...a8f Mener å ha hørt at man burde ha sluttet med de et år før prøvingen men vet ikke om det er sant..
Snooks Skrevet 20. november 2013 #9 Skrevet 20. november 2013 Jeg brukte 1,5 år på å få tilbake stabile sykluser, men så fort det var på plass ble jeg gravid med en gang
Babel80 Skrevet 25. november 2013 #10 Skrevet 25. november 2013 Har gått på p-piller i 16 år siden jeg var 16 og har etter 6 måneder enda ikke fått noen som helst syklus. Ikke eggløsning, ikke mens. Jeg er nå under utredning og går på pergotime. Så det kan absolutt være lurt å kaste pillene. Men det trenger jo ikke å bli så vanskelig for dere da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå