AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #1 Skrevet 30. oktober 2013 Er hjemme hele tiden med min sønn på 2 mnd. Bor vekke fra familie og venner... Sambo er på skolen nesten hver dag og når an kommer hjem er jeg bare lettet iver at han endelig kan ta babyen frem til leggetid. Jeg elsker sønnen vår over alt på jord, men jeg går rundt meg selv her hjemme og dagene går bare i det samme. Hele tiden. Jeg savner å ha mennesker rundt meg... Føler at jeg ikke er en god nok mor når jeg ikke holder på med sønnen min hele tiden. Har blitt innesluttet og litt fjern... Og vil bare at dagene skal gå fort slik at vi er en dag nærmer til juleferie. Har ikke barselgruppe enda, men akkurat nå frister det ikke å gå i det hele tatt. Babysvømming passer ikke ifht den lange juleferien og babysang har jeg ikke orket enda. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre eller hva som går av meg... Er bare lei meg:(Anonymous poster hash: 39709...92c
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #2 Skrevet 30. oktober 2013 Kom deg ut på de tilbudene som finnes. Når du blir deppa av å sitte hjemme så må du komme deg ut, ikke sitte hjemme og klage. Anonymous poster hash: 67602...c9c 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #3 Skrevet 30. oktober 2013 Kom deg ut på de tilbudene som finnes. Når du blir deppa av å sitte hjemme så må du komme deg ut, ikke sitte hjemme og klage. Anonymous poster hash: 67602...c9c Babysang en gang i uken, ja. Finnes ikke noe mer enn det foreløpig. Anonymous poster hash: 39709...92c
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #4 Skrevet 30. oktober 2013 Hadde det akkurat sånn som deg. Ble deprimert tilslutt. Heng deg på det som er av aktiviteter, og vær aktiv i barselgruppa. Anonymous poster hash: 66b1a...1ec
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #5 Skrevet 30. oktober 2013 Hadde det akkurat sånn som deg. Ble deprimert tilslutt. Heng deg på det som er av aktiviteter, og vær aktiv i barselgruppa. Anonymous poster hash: 66b1a...1ec Ja, venter i spenning for å få tildelt en gruppe. Trodde HS hadde glemt meg, men hun har vist ikke satt opp gruppen enda : / Anonymous poster hash: 39709...92c
MsPaddington Skrevet 30. oktober 2013 #6 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg hadde også skyldsfølelse for at jeg ikke gjorde mer med babyen når han var så liten, men realiteten er at det er jo ikke så innmari mye å gjøre med en to måneder gammel baby. Den ligger jo liksom bare der. Du kommer til å bli mer aktiv med han etter hvert som han selv blir mer aktiv, så det går seg til av seg selv. Ikke tenk på at du ikke er en god mor fordi du ikke leker mer med han. For meg tok det også ganske lang tid før jeg etter hvert klarte å bruke dagene til noe konstruktivt. Men det går seg til det også. Etter hvert kommer du til å klare å bli mer effektiv og bruke dagene bedre og få gjort mer. Man må liksom komme litt inn i det. Det tok meg en fire-fem måneder tror jeg. Og så går jo ting mer treigt i begynnelsen, alt tar lenger tid: babyen ammer lenge, har behov for å bli holdt mye og du er mer i ammetåka så ting går treigere for deg også. Det blir bedre! Og som andre her sier: Heng deg på det som er av aktiviteter! Finnes det f.eks. åpen barnehage?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #7 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg hadde også skyldsfølelse for at jeg ikke gjorde mer med babyen når han var så liten, men realiteten er at det er jo ikke så innmari mye å gjøre med en to måneder gammel baby. Den ligger jo liksom bare der. Du kommer til å bli mer aktiv med han etter hvert som han selv blir mer aktiv, så det går seg til av seg selv. Ikke tenk på at du ikke er en god mor fordi du ikke leker mer med han. For meg tok det også ganske lang tid før jeg etter hvert klarte å bruke dagene til noe konstruktivt. Men det går seg til det også. Etter hvert kommer du til å klare å bli mer effektiv og bruke dagene bedre og få gjort mer. Man må liksom komme litt inn i det. Det tok meg en fire-fem måneder tror jeg. Og så går jo ting mer treigt i begynnelsen, alt tar lenger tid: babyen ammer lenge, har behov for å bli holdt mye og du er mer i ammetåka så ting går treigere for deg også. Det blir bedre! Og som andre her sier: Heng deg på det som er av aktiviteter! Finnes det f.eks. åpen barnehage? Takk for gode ord:) det går vel bedre etterhvert ja. Nei, finnes som sagt svært lite her jeg bor. Kun babysang en dag i uken i en kirke et stykke unna. Men har hørt at babyene ikke får så mye ut av det når de er så små? Men det er det som finnes foreløpig, ja.. Anonymous poster hash: 39709...92c
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #8 Skrevet 30. oktober 2013 Virker veldig kjent, det der, både det å føle seg innestengt, giddesløs og å ha dårlig samvittighet. Ikke føl deg som en dårlig mor, du gjør alt det beste du kan for babyen din! Det er ikke så mye man kan gjøre med dem når de er så små, så ikke tenk på at du skulle gjort så mye mer. Har du venner eller venninner som f.eks. jobber turnus som kunne stukket innom på en kaffekopp på dagtid slik at dagen ikke blir så lang? Anonymous poster hash: f8945...48e
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #9 Skrevet 30. oktober 2013 Virker veldig kjent, det der, både det å føle seg innestengt, giddesløs og å ha dårlig samvittighet. Ikke føl deg som en dårlig mor, du gjør alt det beste du kan for babyen din! Det er ikke så mye man kan gjøre med dem når de er så små, så ikke tenk på at du skulle gjort så mye mer. Har du venner eller venninner som f.eks. jobber turnus som kunne stukket innom på en kaffekopp på dagtid slik at dagen ikke blir så lang?Anonymous poster hash: f8945...48e Ja, det er vel sant:) Nei, det er det jeg ikke har. Har et par jeg i klasse med før jeg ble gravid. Men de har ganske mye å gjøre på studiet sitt, så vi sees sjeldent.. Æsj... Gleder meg bare til å komme hjem til hjembyen Anonymous poster hash: 39709...92c
MsPaddington Skrevet 30. oktober 2013 #10 Skrevet 30. oktober 2013 Takk for gode ord:) det går vel bedre etterhvert ja. Nei, finnes som sagt svært lite her jeg bor. Kun babysang en dag i uken i en kirke et stykke unna. Men har hørt at babyene ikke får så mye ut av det når de er så små? Men det er det som finnes foreløpig, ja..Anonymous poster hash: 39709...92c Babysang er ikke bare for babyene, det er minst like mye for mor! Han får nok ikke så mye ut av det, nei, men det skader han jo heller ikke, så fortsett å dra på det du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå