nyibyen Skrevet 4. mai 2004 #1 Skrevet 4. mai 2004 Ah, er så SINT nå!! Satt og så på sex og singelliv på dvd med samboeren i dag... på den episoden hvor carrie kysser alanis morrisette. Og så kom det plutselig en lang rekke ord fra han, om hvor pen alanis morrisette var, og så sexy, og intelligent, og hvor synd det var at hun hadde klippet av seg det nyyydelige håret sitt. Dette er helt ok, til og med sunt og bra, men nå har det seg slik at han ALDRI har gitt meg et kompliment på denne måten. Har konfrontert han med dette mange ganger, han vet jeg sliter med dårlig selvtillit pga at han aldri kan si at han er glad i meg eller synes jeg er fin / søt / sexy. Når vi pynter oss og jeg strever i timesvis for å bli fin, sier han aldri "så fin kjole" el.l. Selv om jeg er flink til å rose og gi ham komplimenter. Han forteller meg at han synes mange av jentene i omgangskretsen vår er flotte og sexy, så det er ikke bare filmstjerner. Han sier at han kommer fra et hjem hvor det ikke var vanlig å gi komplimenter. men nå har vi vært samboere i nesten et år! Og han har tydeligvis ikke noe imot å si at alanis morrisette er vakker og sexy :hår: men jeg er jo kjæresten, og vil også høre det!!! Skal jeg begynne å mase litt, f.eks. "synes du jeg er fin i denne kjolen"? Jeg har så lyst til å høre at jeg også kan være fin og sexy og søt...... Eller vil slik fisking av komplimenter virke mot sin hensikt?
Gjest StoreSky Skrevet 4. mai 2004 #2 Skrevet 4. mai 2004 Tror det virker mot sin hensikt..her blir det lite komplimenter - spør venninnene mine istede.. Men vil jo gjerne høre om HAN synes det er pent, fint, om jeg er pen og sexy...savner det faktisk veldig!!! (man han jeg har gir ingen komplimenter da..)
Gjest 1111 Skrevet 4. mai 2004 #3 Skrevet 4. mai 2004 Det må være veldig frustrerende å ha det sånn. jeg skjønner godt at du vil ha et kompliment av og til. vi jenter trenger det, om ikke hele tiden, så i alle fall en gang i blandt! Jeg vet ikke helt hva du kan gjøre med det jeg. du kan prøve å snakke med han om det, eventuelt vise ham dette innlegget. uansett hva du gjør, så ønsker jeg deg lykke til! :trøste:
Veslejenta Skrevet 4. mai 2004 #4 Skrevet 4. mai 2004 Når man gir et kompliment så vil det si at man legger merke til noe. Og det å legge merke til ting er noe som kan trenes opp. Hva med å bli enige om å gi hverandre minst et kompliment hver dag? Et kompliment er jo ikke bare "å så pene øyne du har", men å legge merke til at man har satt opp håret, sminket seg litt annerledes, kledd seg pent, laget god mat osv osv.. Å vise at man faktisk legger merke til hvordan den personen som betyr mest for en ser ut har gjort seg flid. Eller som samboeren min kan finne på å si: "Du har så nydelig rompe når du står i den stillingen der".
NIKI Skrevet 4. mai 2004 #5 Skrevet 4. mai 2004 Jeg hadde det på samme måte med min samboer den første tiden. Alle fikk komplementer. Tv-stjerner, venninner og til og med folk vi så ute. Alle bortsett fra meg. Det plaget meg veldig. Synes det var helt greit at han ga komplementer, men jeg og ville gjerne høre om han hadde noe "bra" å si om meg. Til slutt så tok jeg det opp med han, og fortalte hvordan jeg følte det. Sa at jeg følte at han syntes så mange var flotte og fine, bare ikke meg. Vi pratet litt om det, og etter en stund ble det bedre. Første gang jeg fikk et komplement var en søndag morgen; Vi hadde nettopp våknet opp etter en relativt fuktig natt. Jeg lå i senga... håret til alle kanter, sminke utover alt, og skikkelig fyllesjuk. Så sier han til meg.... "så vakker du er" Følte ikke meg særlig vakker akkurat men. Nå gir han meg komplementer i blant. Ikke hver dag, men litt nå og da, og det er jeg veldig fornøyd med Tror det beste du kan gjøre er å prøve å prate med han om det, og fortelle akkurat hvordan du føler det. Jeg tror ikke det er særlig smart å fiske etter komplementer. Lykke til med praten om du tar den da
Gjest GreenSky Skrevet 5. mai 2004 #6 Skrevet 5. mai 2004 Det er kanskje lettere for han å gi komplimenter til filmstjerner/folk han ikke kjenner så godt. Kanskje han er litt sjenert. Det kan fort bli mye "skumlere" å si det til partneren, fordi det da blir så mye mer tungtveiende, på en måte. Og... det kan jo tenkes at han sier til deg, men på en ikke-verbal måte.
Gjest TomKrus Skrevet 5. mai 2004 #7 Skrevet 5. mai 2004 Det er kanskje lettere for han å gi komplimenter til filmstjerner/folk han ikke kjenner så godt. Kanskje han er litt sjenert. Det kan fort bli mye "skumlere" å si det til partneren' date= fordi det da blir så mye mer tungtveiende, på en måte. Og... det kan jo tenkes at han sier til deg, men på en ikke-verbal måte. Jeg henger meg med på denne. Det er nok lettere å komplimentere en person uten dens tilstedeværelse. Selv har jeg heller ikke vært noe særlig flink til å gi verbale komplimenter, noe som nok har noe med at jeg har vokst opp i et hjem hvor slikt ikke var vanlig. Likevel har jeg alltid vært klar over at foreldrene mine er stolte av meg og glad i meg. Du hører det på toneleiet. Man ser det på kroppsspråket og måten de oppfører seg. Så jeg skal love deg at alle kjærtegn, blikk, massasjer, frokoster på senga, middager, gaver++ har vært min måte å uttrykke hvor fantastisk flott kjæresten er (var) og hvor umåtelig glad jeg er (var) i henne. Nå har jeg imidlertid skjønt hvor lett det kan være å gi komplimenter, men jeg slutter så klart ikke med alt det andre for det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå