Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal feire jul "alene" for første gang. Skal feire sammen med mannen min, men pga reiseavstand, operasjon og jobb får vi ikke dratt til familie. Vi gleder og gruer oss. Ingen av oss har noen gang laget noe særlig komplisert mat osv.

Hva spiser dere til jul?

Jeg spiser verken ribbe eller pinnekjøtt, så vi tenkte litt på lammestek?

Hvordan pynte enkelt og billig?

Tenkte å levere julegaver ganske tidlig så jeg er sikker på at de kommer frem osv. Er det veldig dumt at de får dem så tidlig? Er ikke sikkert de får byttet da..

Tips mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke spise ute og ta inn på hotell for en natt, skikkelig romantisk for par i julaften.

Anonymous poster hash: d8ccd...aba

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det var en veldig god ide, men vi har en liten hund som ikke kan være alene..

Spise ute kan vi da

Endret av Askmeagain89
Skrevet

Spise ute kan vi da

Ok. Spise ute, kose med hverandre i sofakroken mens gavene blir gitt til hverandre, en ellers rolig og romantisk aften.

Anonymous poster hash: d8ccd...aba

Skrevet

Lag julestrømpe til hverandre og stå opp i tide til å se på juleprogrammene på tv. Så spiser dere julelunsj med varme rundstykker og godt pålegg. Etter lunsjen er det jo hyggelig å pynte seg litt for hverandre, selv om dere ikke skal bort.

Til middag er steik veldig ok. På julaften har jeg hatt ribbe, steik, kalkun etc. Så har dere hyggelige julefilmer, julekaker og gaveutdeling til hverandre. Kanskje hunden gir gaver også?

Julepynt får dere billig. Om det er en ikea i nærheten har de jo mye der. Kjøp en rød duk og noen røde kubbelys til julaften.

Dere kan få det riktig så hyggelig sjø:)

Anonymous poster hash: f19df...573
  • Liker 6
Skrevet

Tusen takk for utfyllende svar og masse bra forslag!

Skrevet

Dere kan spise hva dere vil. men ville laget et skikkelig måltid om dere skal være hjemme.

I fjor hadde jeg hele familien her i jula. første gang jeg lagde ribbe og div steker . alt ble kjempe bra så jeg har troa på dere :)

Det trenger ikke være dyrt å pynte. Europris har noe fint julepynt . koster ikke all verdens heller.

Kjøp inn snop,julekaker osv. så blir det nok kjempe bra.

lillejulaften kan dere sette sammen og pynte pepperkake hus.

Anonymous poster hash: 7e28b...2ac
Skrevet

Dere er nå hvertfall to! Jeg blir sittende her helt alene, da jeg har dagvakt på julaften og jobber natt til 1 juledag, og rekker ikke kjøre til min familie får å feire med de! Joho! Gledelig jul.

Anonymous poster hash: b242d...204

• Liker 1
Skrevet

Julepynt er forresten billigere jo nærmere julaften vi kommer :)

Anonymous poster hash: f19df...573
Skrevet

Spise ute kan vi da

På de fleste hotell er hunder velkommen. Maten kan dere få på rommet.

Anonymous poster hash: 5e688...c63

• Liker 3
Skrevet

Dere er nå hvertfall to! Jeg blir sittende her helt alene, da jeg har dagvakt på julaften og jobber natt til 1 juledag, og rekker ikke kjøre til min familie får å feire med de! Joho! Gledelig jul.

Går det virkelig an å ha dagvakt på julaften og så gå rett på natt?

Anonymous poster hash: b8ecb...d38

Skrevet

Går det virkelig an å ha dagvakt på julaften og så gå rett på natt?

Jupp, mange steder foretrekker de det slik - å jobbe mye ei jul og heller få helt fri et par år før en må jobbe jula igjen.

Anonymous poster hash: 06c8a...5bf

Skrevet

Jupp, mange steder foretrekker de det slik - å jobbe mye ei jul og heller få helt fri et par år før en må jobbe jula igjen.

Anonymous poster hash: 06c8a...5bf

Forstår jo den, men skal det ikke være et visst antall timer mellom vakter.

• Liker 1
Skrevet

Ja, kjenner til den. Jobbet doble vakter i fjor både over jul og nyttår.

Skrevet

På de fleste hotell er hunder velkommen. Maten kan dere få på rommet.

Oi, da har jeg lært noe nytt. Trodde ikke det var lov med hund på hotell jeg. Det er supert. Skal sjekke ut om det er en mulighet for oss

Skrevet

Oi, da har jeg lært noe nytt. Trodde ikke det var lov med hund på hotell jeg. Det er supert. Skal sjekke ut om det er en mulighet for oss

Jo, som hovedregel er det greit, men det er greit å sjekke på forhånd. Noen hotell er veldig hundevennlig, andre ikke så mye. Det eneste er at du noen ganger på betale 100-200 for ekstra rengjøring. Jeg har overnattet mange ganger på Rica Hell med hund og der tar de egentlig ekstra for rengjøring, men det er bare unntaksvis at jeg har betalt for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...