AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #1 Skrevet 30. oktober 2013 Var innom butikken idag og så ikke fårikålkjøtt, er sesongen over? Anonymous poster hash: 754af...86e
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #2 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg regner med det er noe man får kjøpt hele året? bare at det kanskje ikke er like lett å finne når det ikke er sesong for det? Jeg vet ikke jeg, vi spiser ikke fårikål så Anonymous poster hash: 0ec10...ba7
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #3 Skrevet 30. oktober 2013 Ja fårikål sesongen er over, asko blandt annet har stoppet utsendelsen til butikkene. Men det kan jo hende noen fortsatt har på frys. Anonymous poster hash: ffd40...1c1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #4 Skrevet 30. oktober 2013 Godt den er over! Lukter jo faen meg råtten sævv over hele butikken når det ekle kjøttet er der! Anonymous poster hash: 6ac31...932
@Maja Skrevet 30. oktober 2013 #5 Skrevet 30. oktober 2013 Såg no fårikålkjøtt i butikken seinast for 2-3 dager sia.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #6 Skrevet 30. oktober 2013 Det er bare å spørre, nå kalles det ikke fårikålkjøtt siden det er utenfor sesongen, men oppskjært lammebog. Anonymous poster hash: 747c0...baf 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #7 Skrevet 31. oktober 2013 Det er bare å spørre, nå kalles det ikke fårikålkjøtt siden det er utenfor sesongen, men oppskjært lammebog. Anonymous poster hash: 747c0...baf Hæ? Det er mange ulike stykningsdeler som selges som fårikålkjøtt, ikke bare bog. Og hvis det ikke er fårikålsesong er det ikke lammebogsesong heller, dvs ferskt lammekjøtt er i sesong om høsten fordi det er nå lammene kommer ned fra sommerbeite og slaktes. Hvor sent på høsten det fremdeles er ferskt/nyslaktet lammekjøtt å få har jeg imidlertid ikke detaljkunnskaper om. Anonymous poster hash: b620d...3f8 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #8 Skrevet 31. oktober 2013 Hæ? Det er mange ulike stykningsdeler som selges som fårikålkjøtt, ikke bare bog. Og hvis det ikke er fårikålsesong er det ikke lammebogsesong heller, dvs ferskt lammekjøtt er i sesong om høsten fordi det er nå lammene kommer ned fra sommerbeite og slaktes. Hvor sent på høsten det fremdeles er ferskt/nyslaktet lammekjøtt å få har jeg imidlertid ikke detaljkunnskaper om. Anonymous poster hash: b620d...3f8 Man får i alle fall kjøpt frossenvare og til fårikål er det like greit som ferskt. Slaktesesongen er over nå, men det de selger i butikken som ferskvare har vært i fryser før det blir lagt ut som ferskvare. Anonymous poster hash: 747c0...baf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå