Gå til innhold

Får man tak i fårikålkjøtt ennå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var innom butikken idag og så ikke fårikålkjøtt, er sesongen over?

Anonymous poster hash: 754af...86e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner med det er noe man får kjøpt hele året? bare at det kanskje ikke er like lett å finne når det ikke er sesong for det? :)

Jeg vet ikke jeg, vi spiser ikke fårikål så:P

Anonymous poster hash: 0ec10...ba7
Skrevet

Ja fårikål sesongen er over, asko blandt annet har stoppet utsendelsen til butikkene. Men det kan jo hende noen fortsatt har på frys.

Anonymous poster hash: ffd40...1c1

Skrevet

Godt den er over! Lukter jo faen meg råtten sævv over hele butikken når det ekle kjøttet er der!

Anonymous poster hash: 6ac31...932
Skrevet

Såg no fårikålkjøtt i butikken seinast for 2-3 dager sia.

Skrevet

Det er bare å spørre, nå kalles det ikke fårikålkjøtt siden det er utenfor sesongen, men oppskjært lammebog.

Anonymous poster hash: 747c0...baf
  • Liker 2
Skrevet

Det er bare å spørre, nå kalles det ikke fårikålkjøtt siden det er utenfor sesongen, men oppskjært lammebog.

Hæ?

Det er mange ulike stykningsdeler som selges som fårikålkjøtt, ikke bare bog.

Og hvis det ikke er fårikålsesong er det ikke lammebogsesong heller, dvs ferskt lammekjøtt er i sesong om høsten fordi det er nå lammene kommer ned fra sommerbeite og slaktes.

Hvor sent på høsten det fremdeles er ferskt/nyslaktet lammekjøtt å få har jeg imidlertid ikke detaljkunnskaper om.

Anonymous poster hash: b620d...3f8

• Liker 1
Skrevet

Hæ?

Det er mange ulike stykningsdeler som selges som fårikålkjøtt, ikke bare bog.

Og hvis det ikke er fårikålsesong er det ikke lammebogsesong heller, dvs ferskt lammekjøtt er i sesong om høsten fordi det er nå lammene kommer ned fra sommerbeite og slaktes.

Hvor sent på høsten det fremdeles er ferskt/nyslaktet lammekjøtt å få har jeg imidlertid ikke detaljkunnskaper om.

Anonymous poster hash: b620d...3f8

Man får i alle fall kjøpt frossenvare og til fårikål er det like greit som ferskt. Slaktesesongen er over nå, men det de selger i butikken som ferskvare har vært i fryser før det blir lagt ut som ferskvare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...