Gå til innhold

Hold meg fast - la x'en være i fred!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min tidligere samboer og far til min datter prøver å gå vider med ei han treffer. Vi har fremdeles følelser for hverandre og til tross for at jeg hadde bestemt meg for å holde meg unna han i denne perioden kjørte jeg hjem til han og sa at jeg savnet han.

Angrer? JA! Han sa da at jeg satte han i en vanskelig posisjon når jeg gjorde slikt og jeg svarte like impulsivt; Jeg vet det... Siden han er en mann av får ord (ang. følelser) grubler jeg nå på hva han mente. Satte jeg han i en vanskelig situasjon fordi han fikk dårlig samvittighet - er jo en velkjent sak at det ikke er så kult om x'en går videre før deg når det fremdeles er følelser inni bildet, eller fordi han plutselig hadde to valgmuligheter? Jeg for min del ønsker at vi i første omgang kan bygge opp et godt vennskap som etterhvert kan bli noe mer, så der står jeg.

Takker for saklige svar.

Frk. forvirret

Anonymous poster hash: b5007...e7a

Anonymous poster hash: f5f01...5f0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

og du er sikker på at han fremdeles har følelser for deg? ikke unormalt å si dette til sin ex, rett og slett for å ikke såre personen..

• Liker 1
Skrevet

La mannen i fred.

Anonymous poster hash: 786bf...804
  • Liker 3
Skrevet

Er du den samme som spurte om det var greit å låne en armkrok hos eksen, selv om han datet en ny dame?

Så der at du(?) hadde fått svar om å si det til han at du ville mer. Det er vel det du har gjort nå, (om det var deg).

Enten så fikk han dårlig samvittighet overfor deg fordi du føler mer enn han, eller så ble det vanskelig for han å velge mellom deg og den nye dama. Umulig for oss å svare på.

• Liker 1
Skrevet

og du er sikker på at han fremdeles har følelser for deg? ikke unormalt å si dette til sin ex, rett og slett for å ikke såre personen..

Han er ikke typen til å si at han har følelser for en person så lenge han ikke har det. Det hadde han nok sett på som stygt siden det både er å lyve og å gi personen falske forhåpninger. Det virker tvert om som om han skjuler de for både meg og han selv - noe som lyser godt igjennom så lenge en kjenner en person.

Anonymous poster hash: 14adc...e37

Skrevet

La mannen være i fred. Du er en eks!

Anonymous poster hash: 5ae77...16f
Skrevet

Er du den samme som spurte om det var greit å låne en armkrok hos eksen, selv om han datet en ny dame?

Så der at du(?) hadde fått svar om å si det til han at du ville mer. Det er vel det du har gjort nå, (om det var deg).

Enten så fikk han dårlig samvittighet overfor deg fordi du føler mer enn han, eller så ble det vanskelig for han å velge mellom deg og den nye dama. Umulig for oss å svare på.

Ja det var meg og det er det jeg har gjort. Jeg hadde ikke engang bestemt meg for om jeg skulle eller ei, men så skjer det bare. Armkroken sparte jeg meg for, fordi det hadde blitt feil ovenfor oss alle tre.

For noen måneder siden hadde han også truffet ei han datet med, men sluttet det av da vi fikk bedre kontakt, til tross for at jeg oppfordret han til å fortsette å treffe hun fordi vi ikke klarte bli enige om en ting. Da holdt jeg meg bevist unna for ikke å ødelegge, men allikevel sluttet han å gå ut med hun. Etter et par måneder kommer jeg så på bedre tanker fordi jeg ser 'roten til uenigheten' vår (som var den ene tingen vi kranglet om) og vil da prøve på nytt. Men da var det kommet ei ny ei inni bildet...

Skrevet

La mannen være i fred. Du er en eks!

Anonymous poster hash: 5ae77...16f

...og mor til hans barn!

• Liker 1
Skrevet

Ja det var meg og det er det jeg har gjort. Jeg hadde ikke engang bestemt meg for om jeg skulle eller ei, men så skjer det bare. Armkroken sparte jeg meg for, fordi det hadde blitt feil ovenfor oss alle tre.

For noen måneder siden hadde han også truffet ei han datet med, men sluttet det av da vi fikk bedre kontakt, til tross for at jeg oppfordret han til å fortsette å treffe hun fordi vi ikke klarte bli enige om en ting. Da holdt jeg meg bevist unna for ikke å ødelegge, men allikevel sluttet han å gå ut med hun. Etter et par måneder kommer jeg så på bedre tanker fordi jeg ser 'roten til uenigheten' vår (som var den ene tingen vi kranglet om) og vil da prøve på nytt. Men da var det kommet ei ny ei inni bildet...

Ok, så begge gangene han har fått interesse og involvert seg med ei ny dame, så er du på pletten og vil ha mer kontakt/forhold på sikt. Sist gang, så det ble ikke mer utav det med deg, men nå er du på banen igjen. Tilfeldigvis sammenfallende med ny dame.

Jeg skjønner at du vil være seriøs, men vet du egentlig hva du vil?

Opplever HAN det sånn at du vil holde på han, og "hindre" han i å gå inn i et forhold med en annen (men vil ikke bli sammen med han selv, ihvertfall ikke på lang tid)? Da opplever ikke han at du er seriøs med han i det hele tatt.

Om han tror det, kan det være årsaken til at han er lunken/avvisende mot deg.

Kanskje har han enda følelser for deg, men det er ikke grunn nok til å unngå andre damer, så lenge du ikke vil ha et forhold.

Det kan også hende at han ER ferdig med deg, og vil gå videre med den andre dama, men ikke har helt motet til å si det til deg.

Tror dere to bør ha en god prat der dere begge er åpne om hva dere vil.

• Liker 1
Skrevet

Ok, så begge gangene han har fått interesse og involvert seg med ei ny dame, så er du på pletten og vil ha mer kontakt/forhold på sikt. Sist gang, så det ble ikke mer utav det med deg, men nå er du på banen igjen. Tilfeldigvis sammenfallende med ny dame.

Jeg skjønner at du vil være seriøs, men vet du egentlig hva du vil?

Opplever HAN det sånn at du vil holde på han, og "hindre" han i å gå inn i et forhold med en annen (men vil ikke bli sammen med han selv, ihvertfall ikke på lang tid)? Da opplever ikke han at du er seriøs med han i det hele tatt.

Om han tror det, kan det være årsaken til at han er lunken/avvisende mot deg.

Kanskje har han enda følelser for deg, men det er ikke grunn nok til å unngå andre damer, så lenge du ikke vil ha et forhold.

Det kan også hende at han ER ferdig med deg, og vil gå videre med den andre dama, men ikke har helt motet til å si det til deg.

Tror dere to bør ha en god prat der dere begge er åpne om hva dere vil.

Siden vi har et barn sammen har vi av og til måtte møtes. Med den første daten hans hadde vi ikke sett hverandre på en stund men kjemien var der som aldri før da vi møttes og før vi viste ordet av det havnet vi i sengen. ETTERPÅ fortalte han at han hadde vært med ei annen dame i senere tid. Men at det kun hadde vært på 'bli kjent' stadiet og at han nå ville fortelle at han ikke ønsket noe seriøst med henne.

Med denne siste daten hans ringte jeg han, etter at jeg hadde kommet på bedre tanker ang. uenigheten vår og ville gi det en ny start. Vi snakket vel og lenge og tonen var noe 'småflørten' På slutten av samtalen fortalte han at han kanskje var på vei inn i noe nytt. Da sa jeg ingenting om at jeg savnet han og ville finne på noe med han (som jeg hadde planlagt) men ønsket han lykke til. Jeg sa også at det stakk godt, men at jeg uansett ønsket han alt godt. Så, ja, jeg vet hva jeg vil. Starte med et vennskap og skape en tillit som etterhvert kan utvikle seg til et forhold igjen. Jeg tviler på at han ønsker å gå rett inn i et forholdt til meg, men lurer jo på om han egentlig ønsker det samme som meg siden han ville begynne å finne på ting med ungen vår i lag med meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...