AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #1 Skrevet 30. oktober 2013 Vi giftet oss nylig og av et vennepar skulle vi få penger på vår bryllupskonto (det sto på kortet). Nå har det gått noen dager, og vi har ikke fått noe på konto enda. Jeg føler jeg ikke kan sende takkekort når jeg ikke vet hva som har skjedd?! Jeg sa til min mann at man kunne sende en melding for å høre (at vi ikke har missforstått noe), men han mener det er en dum ide..! Hva skal man gjøre? Anonymous poster hash: 3ed1f...679
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #2 Skrevet 30. oktober 2013 Dere sier ingenting, selvfølgelig. Anonymous poster hash: d647d...d02 20
AryaUnderfoot Skrevet 30. oktober 2013 #3 Skrevet 30. oktober 2013 Send takkekort, de kommer til å tenke "å shitttt, det glemte vi ja" og sette inn pengene. 11
Løvefrøken Skrevet 30. oktober 2013 #4 Skrevet 30. oktober 2013 Er ikke sikker på at jeg ville sagt noe her nei...
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #5 Skrevet 30. oktober 2013 Dere sier ingenting. Det er frekt. Kanskje de får lønn den 1 og setter over penger da. Anonymous poster hash: d5d68...dd8 9
HvittHus Skrevet 30. oktober 2013 #6 Skrevet 30. oktober 2013 La det ligge enkelt og greit. Kommer pengene ikke, så sette det på kontoen for glemsomhet/dårlig økonomi etc Takkekort sender man når man har mottatt gave. Kommer gaven ikke trenger du ikke sende kort. 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #7 Skrevet 30. oktober 2013 Etter noen dager???? Seriøst?!?!?! Anonymous poster hash: 96da7...20e 15
Gjest Eurodice Skrevet 30. oktober 2013 #8 Skrevet 30. oktober 2013 Vi giftet oss nylig og av et vennepar skulle vi få penger på vår bryllupskonto (det sto på kortet). Nå har det gått noen dager, og vi har ikke fått noe på konto enda. Jeg føler jeg ikke kan sende takkekort når jeg ikke vet hva som har skjedd?! Jeg sa til min mann at man kunne sende en melding for å høre (at vi ikke har missforstått noe), men han mener det er en dum ide..! Hva skal man gjøre? Anonymous poster hash: 3ed1f...679 Du skal ikke foreta deg noen ting. Å etterlyse en gave etter få dager er uhørt, etter min mening. Jeg tror dessuten ikke ditt innlegg er seriøst. Etter hva jeg har forstått av bryllupsforumet, kan det gjerne gå et halvt år og vel så det før gjestene får takkekort. Så at du har takkekortene klare nå allerede, tror jeg ikke på. 4
Gjest M.E syke Skrevet 30. oktober 2013 #10 Skrevet 30. oktober 2013 Du skal ikke foreta deg noen ting. Å etterlyse en gave etter få dager er uhørt, etter min mening. Jeg tror dessuten ikke ditt innlegg er seriøst. Etter hva jeg har forstått av bryllupsforumet, kan det gjerne gå et halvt år og vel så det før gjestene får takkekort. Så at du har takkekortene klare nå allerede, tror jeg ikke på. Vi giftet oss 5 juni 2010 og vi fikk bildene fra fotografen 1 uke senere, så vi leverte takkekortene etter 14 dager, så det er ingen umulighet, men tilbake til TS sitt spm, jeg hadde bare sendt takkekort, latt som ingen ting og skal se da plutselig er det penger på konto
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 30. oktober 2013 #11 Skrevet 30. oktober 2013 Vi leverte også våre takkekort ca. 1 mnd etter vielsen.
minister-mio Skrevet 30. oktober 2013 #12 Skrevet 30. oktober 2013 Hvor sosialt skada går det ann å være? Man purrer ikke på gaver. Herregud 8
Mafalda Skrevet 30. oktober 2013 #13 Skrevet 30. oktober 2013 Hva med å sende et kort med: "Kjære Line og Egil, Tusen takk for gaven vi (ikke) fikk til bryllupet vårt. Hilsen Liv og Thomas" Nei, dette hadde jeg latt ligge, gitt. Enten så kommer de på det av seg selv etter en stund, eller så har de av en eller annen (kanskje pinlig) grunn ikke mulighet til å sette inn penger på konto akkurat nå. La det ligge. 6
Portvinpiken Skrevet 30. oktober 2013 #14 Skrevet 30. oktober 2013 Forstår ikke at det engang har noe av betydning den pengegaven jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #15 Skrevet 30. oktober 2013 Bryllup er ikke for å skaffe seg mest mulig gaver fra andre mennesker - men en tradisjon og et rituale for å vise og feire med venner og familie det et par har sammen og at de ønsker å leve sammen resten av livet. Anonymous poster hash: 40cc9...a61 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #16 Skrevet 30. oktober 2013 Det kan jo hende noen har blingset og skrevet feil kontonummer eller noe, er det ikke greit å få det oppklart? Jeg tenker at hvis man skriver at penger skal overføres til konto i et kort til et bryllup, så mener man å gjøre det. Men nå hadde jeg neppe spurt etter noen dager, da. Anonymous poster hash: 604ff...a92
Pearl2.0 Skrevet 30. oktober 2013 #17 Skrevet 30. oktober 2013 Tror jeg ville ha ventet litt lenger enn noen dager ja
Gjest Cytosin Skrevet 30. oktober 2013 #18 Skrevet 30. oktober 2013 Hva er det du har tenkt å si, da? "Du, den bryllupsgaven vi skulle få, den har ikke kommet på kontoen enda. Har dere ikke overført? Må vite før jeg sender takkekort." Jadda, kjempekult. Selvfølgelig skal du ikke spørre om noe sånt. 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #19 Skrevet 30. oktober 2013 Send en giro på det du mener de burde ha betalt sammen med takkekortet. Anonymous poster hash: 45abf...3c7 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #20 Skrevet 30. oktober 2013 Ts her, Det er ikke pengene vi bryr oss om. Det kan være alt fra 100 kr til 1000 kr, og det er det samme. Det jeg tenker er hvis vi sender kort og takker for gaven, og de da kommer på "ups, den har vi glemt". Ja, da er det ganske rart at brudeparet sender takkekort for noe de IKKE har fått. brudeparet, altså vi, har jo oversikt over hva vi har fått. Vi kommer ikke til å spørre etter den. Ser jo at det er veldig teit. Forøvrig så har vi takkekortene klare. Dette da vi valgte å ta bildene tidlig (lang historie). Tenkte å få de unna, men tror nok jeg venter 1 mnd's tid... Anonymous poster hash: 8e807...82f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå