AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #1 Skrevet 30. oktober 2013 Hunder er nå én ting, de gjør alt for deg; trøster deg når du er deppa, fyrer deg enda mer opp når du er i godt humør, får deg med ut på tur, rydder opp når du mister mat på gulvet, "skyller" spiseredskaper før du putter dem i oppvaskmaskinen, korer når du synger og spiller, beskytter deg mot inntrengere, hjelper deg med jakt, fiske og husdyrshold, assisterer de blinde og sjekker at evt. damer og menn du måtte dra med deg hjem er reine i skrittet. Det eneste jeg har å utsette på hunder er at de er tystere for politiet. Men hva gjør katten din for deg? Min fanger insekter, og det er jo bra. Alltid hyggelig med en hjelpende pote som knæsjer et irriterende innsekt mot dataskjermen. Den har også lært meg en del tastatursnarveier jeg ikke visste om. Ellers ønsker den meg velkommen hjem, og stresser meg ned ved å ligge på brystet mitt og male. Men selv om jeg eier en katt, må jeg fortsatt si at: hund > katt Noen solskinnshistorier der ute som kan heve katters generelle anseelse en smule? Anonymous poster hash: 507d0...b58 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #2 Skrevet 30. oktober 2013 min katt lærte seg å gå på av knappen på laptopen når den mente jeg hadde fått for mye datatid (og burde gi den mer oppmerksomhet som var heletiden) , vekket meg klokka 5 (hvem trenger mer søvn) , passet på å røyte masse i sengen min ( for å hjelpe meg med å huske å skifte sengetøy) Anonymous poster hash: 77684...692 8
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #3 Skrevet 30. oktober 2013 Katten min kommer opp til meg om jeg er nedfor og ligger å ser på meg med et behagelig blikk som sier at alt går bra til slutt Anonymous poster hash: 11300...c12 7
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #4 Skrevet 30. oktober 2013 Katten min gir meg gaver nesten hver eneste morgen! Snakker om sola, hun kom nettopp bort med en liten fuglunge... Hurra... Anonymous poster hash: e20fa...909 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #5 Skrevet 30. oktober 2013 Katten jeg hadde før pleide å følge meg til bussen hver dag. Hun sto også og ventet på meg når jeg kom hjem fra skolen. Det var koslig ^^ Også pleide hun selvfølgelig å spise edderkopper :D Hun pleide også å bite meg i panna når hun lå sammen med meg i senga. Ikke vond biting altså, men sånn kosebiting Anonymous poster hash: a2700...9de 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #6 Skrevet 30. oktober 2013 Kattene min er faktisk flinkere til å trøste enn bikkja var. Hunden var så emo at hun bare ble deppa når jeg var lei meg, så jeg endte stort sett opp med å trøste henne. En tidligere katt jeg hadde var også en bedre vokter enn hunden, hun fløy på de hun anså som inntrengere, mens bikkja bare logret og hilste. Og så dreper de små skadedyr og bidrar med fysisk kontakt. Hannkatten min har også bidratt med nok pels til at jeg kan tove meg en lue snart. Anonymous poster hash: 604ed...a3a 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #7 Skrevet 30. oktober 2013 Katten min gir meg gaver nesten hver eneste morgen! Snakker om sola, hun kom nettopp bort med en liten fuglunge... Hurra... Anonymous poster hash: e20fa...909 Apropos det, hadde det ikke vært greit dersom de drog med seg hjem noe du faktisk kunne spise? Hare, kanin, fisk, kylling eller noe sånn? Anonymous poster hash: 507d0...b58 2
Gjest Nanne70 Skrevet 30. oktober 2013 #8 Skrevet 30. oktober 2013 Morsom tråd Kattene mine holder utebod og garasje fritt for mus, kommer med gaver innimellom, sørger for underholdning, minner meg på å skifte sengetøy (når dyna begynner å bære preg av at de tilbringer endel tid der....), trøster meg når jeg er lei meg eller syk, "hjelper" meg å legge sammen rene klær, vekker meg om jeg ikke står opp når klokka ringer og er generelt godt selskap
Millimani Skrevet 30. oktober 2013 #9 Skrevet 30. oktober 2013 Katten min tar insekter og mus, kan legge en halvspist på trappa...og 'si' til meg at "Se så flink jeg har vært"... Hun elsker å ligge foran skjermen til den stasjonære pc og følge med på meg eller skjermen. Kommer meg imøte når jeg kommer hjem. Vil ha mye kos, men ligger ofte på trenings-tøyet mitt i skapet så det blir ekstremt fullt av kattehår. Har flere faste kose-plasser i huset. Underholder meg, trøster og leker 1
Brimi Skrevet 30. oktober 2013 #10 Skrevet 30. oktober 2013 En av mine katter rydder etter meg når jeg mister noe på gulvet og vasker tallerkenen:-p 1
Dolce Skrevet 30. oktober 2013 #11 Skrevet 30. oktober 2013 Puser er nyttige dyr. - har fantastisk omtanke for meg når livet ikke føles helt bra - gratis varme i sengen/sofaen på kalde dager - spiser/dreper alt av småkryp/insekter som forviller seg innendørs - venter på meg i hageporten med lykkelige mjau/maling når jeg kommer sliten hjem - sørger for at kjøkkengulvet er fritt for evt. matbiter vi mister ned når vi lager mat 1
Gjest Kv84 Skrevet 30. oktober 2013 #12 Skrevet 30. oktober 2013 Tisser i vaksen på badet fordi den er ren og ikke kattedoen. 1
nawuraM Skrevet 30. oktober 2013 #13 Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Tisser i vaksen på badet fordi den er ren og ikke kattedoen. Så utrolig praktisk! Edit: Ingenting. Endret 30. oktober 2013 av nawuraM
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #14 Skrevet 30. oktober 2013 Hver sin smak... Katten min trøster meg når jeg er lei meg, han hopper ned fra godstolen når jeg kommer hjem for å stryke meg på bena, er både leken og kosen, svarer når jeg snakker til ham, er rolig og enkel å ha med å gjøre. Katter er fascinerende og kryptiske dyr. En hun hadde jeg aldri orket å ha. Den stinker (så og si alle hundene jeg har vært borti lukter vondt - selv om eieren er flink til å vaske pelsen), stinker enda mer når den har vært ute, maser, sikler og er temmelig avhengig av eieren, i motsetning til katter som er selvstendige vesener. Jeg er så glad i pusen min, og kunne aldri tenke meg å få en hund! Anonymous poster hash: 497c9...2dc 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #15 Skrevet 30. oktober 2013 Katten min kommer opp til meg om jeg er nedfor og ligger å ser på meg med et behagelig blikk som sier at alt går bra til slutt Anonymous poster hash: 11300...c12 Det gjør katten min også. Katter er herlige dyr, punktum. Katten min går også på toalettet. Må si jeg var liiitt irritert i begynnelsen, han bommet litt, men øvelse gjør visst mester Anonymous poster hash: 497c9...2dc 1
Sitronmelis Skrevet 30. oktober 2013 #16 Skrevet 30. oktober 2013 En av mine katter rydder etter meg når jeg mister noe på gulvet og vasker tallerkenen:-p Haha, kattene mine er også flinke til å rydde etter meg når jeg mister noe på gulvet 1
Gamerfrue Skrevet 30. oktober 2013 #17 Skrevet 30. oktober 2013 katten vår er så snill at når man har mensensmerter og kramper, så hopper han opp og legger seg over magen din og varmer der det gjør vondt. Det virker som om han vet hvem som har det kjipt eller er syk, og hvem som trenger kos og trøst. Helt sprøtt! Ikke minst holder han deg med selskap på do, legger seg over alle leksene eller avisen når han synes du har lest lenge nok, og stiller seg rett bak føttene dine når du er på kjøkkenet slik at du skal få ypperlig fotkordinasjon når du holder på å tråkke på ham. 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #18 Skrevet 30. oktober 2013 Katta mi er fantastisk, hun.. - Spiser fluene i huset - Legger seg på dataen - Vekker meg midt på natta - Vil alltid leke når jeg legger meg - Hver gang jeg er trist (mye som har skjedd de siste mnd.), så istedenfor å gi meg den kosen jeg trenger, så angriper hun meg, eller bare sitter å ser rart på meg. Men da glemmer jeg også alt det vonde - Hun tigger og ser på hele verden som en lekeplass - Vil helst ha kos når jeg våkner om morgenen og har dårlig tid, ellers er det ikke så nøye.. Anonymous poster hash: f511d...e83 2
Gjest Crazycatlady Skrevet 30. oktober 2013 #19 Skrevet 30. oktober 2013 Kattene mine: -Rydder hvis jeg søler tørrfor på gulvet. -Mjauer entusiastisk når jeg kommer hjem, og stryker seg inntil meg og maler. -Underholder meg med krumspring. -Skal alltid være med og delta i det jeg gjør. -Rydder i hagen eller det ser nesten sånn ut når hannkatten vår kommer inn. -Spiser insekter. Etter å ha hatt en hund på besøk er jeg ikke sikker på om det er noe jeg ønsker meg akkurat nå. Merket at det var litt mer styr pg mas enn med en katt. 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #20 Skrevet 30. oktober 2013 Katten min passer faktisk på meg når jeg er syk! Hun ligger helt inntil meg, stryker meg over håret og dytter borti meg om hun syns jeg sover for lenge. Anonymous poster hash: 04d38...224
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå