Gå til innhold

Hvor vanlig er egentlig utroskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jeg ble medlem av kvinneguiden hadde jeg faktisk, naiv som jeg, inntrykk av at utroskap var høyst uvanlig. Men her leser jeg tråd etter tråd om kvinner som enten er utro, eller har en kjæreste som er utro, eller tror at kjæresten er utro.
Er det jeg som er naiv, eller er utroskap ganske utbredt? Er naturligvis ikke skeptisk til kjæresten min bare på grunn av disse trådene, men det gjør jo at man blir litt bekymret... :sjenert:

Anonymous poster hash: 2979e...c97
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske vanlig, ihvertfall i mitt miljø. Jeg kjenner utrolig mange som har vært utro.

• Liker 2
Skrevet

Ganske normalt desverre :/

Anonymous poster hash: c9d24...58b
  • Liker 2
Skrevet

Det er vanlig.

Et forhold som strekker seg ut i tid gir nødvendigvis noen utfordringer.

Skrevet

Mener jeg har lest at rundt 50% har vært utro en gang eller flere. Og andelen er ganske lik for begge kjønn.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Man regner med at 25%(menn) og 21%(kvinner) iløpet av ett forhold, er utro.

KG er ett diskusjonsforum der folk tar opp problemer. Derfor vil prosenten folk som forteller om utroskap være signifikant høyere.

Endret av Druid
  • Liker 8
Skrevet

Dessverre ganske vanlig. Jeg var som deg, trodde ikke det var så mange som opplevde dette. Men nå som jeg har opplevd at mannen min var utro, vil "alle" fortelle meg historier om utroskap. Og alle kjenner noen som har vært utro! Men de færreste vil innrømme at de har vært utro selv.....

Anonymous poster hash: 31f92...b0a
Skrevet

Det er selvsagt vanskelig å slå fast, men noen sexologer hevder at det er mellom 50-70% sjanse for at et langvarig forhold opplever dette fenomenet.

Hvorfor da så få snakker om det sammen er for meg uforståelig :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Virker som det er helt sykt med det nå til dags, folk har mistet alle moraler når det kommer til å være i et forhold.

• Liker 7
Gjest Lille-pus
Skrevet

På et fora som KG vil det være problemene som kommer opp.

Dette sett i sammenheng med at ulike mennesker har ulikt definisjonsinnhold på begrepet 'utroskap' vil også bidra.

Signerer forøvrig både Mike og Druid.

• Liker 1
Skrevet

Virker som det er helt sykt med det nå til dags, folk har mistet alle moraler når det kommer til å være i et forhold.

Tror ikke det var så mye mindre vanlig før, gitt.

• Liker 4
Skrevet

Tror ikke det var så mye mindre vanlig før, gitt.

Jeg tror det. Mobiler og sosiale media har gjort det mye enklere å kommunisere i det skjulte.

Anonymous poster hash: be53b...9dc

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror det. Mobiler og sosiale media har gjort det mye enklere å kommunisere i det skjulte.

Joda, og samtidig også gjort det mye enklere å bli tatt.

• Liker 4
Skrevet

Det er ett tveegget sverd.

Det er enklere, men mindre skjult. Det blir vansekligere og vanskeligere å holde ting hemmelig lenge. Min mor måtte lete etter hårstrå på frakkekragen, og enher oppegående kan bortforklare det. I dag kan jeg finne den eksakte posisjonen til min kjære i sanntid og få melding når hun forlater der hun er nå, hvis jeg bare gjør noen små håndgrep på telefonen hennes.

Utroskap har også blitt "viktigere" for folk, på en måte kan vi si vi blir mer moralske og har mindre og mindre aksept for feiltrinn og mennesklige svakheter.

Dessuten skal du ikke langt tilbake i tid før utroskap var anderledes definert og mye av det som i dag er utroskap, ikke var det. Det er fortsatt amerikanere som tror at Bill ikke hadde sex med Monica, fordi de tror på han at han ikke hadde vaginalt samleie med henne.

• Liker 2
Gjest åffårno
Skrevet (endret)

Det er ett tveegget sverd.

Det er enklere, men mindre skjult. Det blir vansekligere og vanskeligere å holde ting hemmelig lenge. Min mor måtte lete etter hårstrå på frakkekragen, og enher oppegående kan bortforklare det. I dag kan jeg finne den eksakte posisjonen til min kjære i sanntid og få melding når hun forlater der hun er nå, hvis jeg bare gjør noen små håndgrep på telefonen hennes.

Utroskap har også blitt "viktigere" for folk, på en måte kan vi si vi blir mer moralske og har mindre og mindre aksept for feiltrinn og mennesklige svakheter.

Dessuten skal du ikke langt tilbake i tid før utroskap var anderledes definert og mye av det som i dag er utroskap, ikke var det. Det er fortsatt amerikanere som tror at Bill ikke hadde sex med Monica, fordi de tror på han at han ikke hadde vaginalt samleie med henne.

Oj. Sosiale medier og teknologiske fremskritt har tydeligvis tilrettelagt bedre for kontrollerende psykopater også :overrasket:

Endret av åffårno
  • Liker 4
Skrevet

Jeg tror det er ganske vanlig.

Jeg har jobbet som assistent i finans og gjerne vært den ene blonde, unge kvinnen i et hav av dresser. Det virker som de aller fleste menn bare leter etter en mulighet.

Jo mer han reiser med jobben, jo lettere er det å skjule. Nesten umulig for en kone å ta ham på det.

Jeg vet om menn som reiser bort for å treffe en kvinne under dekke av "forretningsreise" som ikke har forretninger der i det hele tatt. Jeg vet om menn med en ekstra leilighet i en annen by. Jeg vet om maange menn som ikke egentlig jobber sent i det hele tatt.

Jeg har bodd i Frankrike i noen år og der er det helt ekstremt. Uttrykket "cinq a sept" eksisterer og praktiseres i beste velgående - "fem til syv" betyr elskerinnen du møter etter du forlater kontoret kl fem før du kommer hjem klokken syv.

Med alt jeg har sett er det egentlig utrolig at jeg fortsatt tror på ekteskapet. Men jeg ser jo også hvorfor disse mennene har affærer og det er ekteskap som på mange måter er "døde" - så det kan absolutt forhindres.

Anonymous poster hash: da399...ce9
  • Liker 5
Skrevet

Oj. Sosiale medier og teknologiske fremskritt har tydeligvis tilrettelagt bedre for kontrollerende psykopater også :overrasket:

Jepp, så når typen gir deg en ny iPhone i gave, kan du bare begynne å lure på intensjonene hans :-)

Skrevet

Ca 1/3 er utro statistisk sett. Mørketallene er sikkert høyere, da folk har en tendens til å lyve om slike moralske spørsmål, selv på anonyme spørreundersøkelser.

Skrevet

Mener jeg har lest at rundt 50% har vært utro en gang eller flere. Og andelen er ganske lik for begge kjønn.

30% er det vel.

I min vennegjeng veldig unormalt, men det er ganske skikkelige folk med respekt for andre og medfølelse da som jeg er venner med. Min mor er notorisk utro, så jeg vet hvor ødeleggende det er å være utro mot noen, og derfor avskyr jeg utroskap.

Anonymous poster hash: 9cff5...619

Skrevet

På et fora som KG vil det være problemene som kommer opp.

Dette sett i sammenheng med at ulike mennesker har ulikt definisjonsinnhold på begrepet 'utroskap' vil også bidra.

Signerer forøvrig både Mike og Druid.

Dette er jeg enig med deg i. Også det at de som ikke opplever utroskap og ikke har vært det selv, heller ikke lager tråder om at de aldri har opplevd det. Man kan ikke bruke KG som en fasit for hvordan forhold vanligvis er, siden de som lager nye tråder er de som har problemer i forholdet.

Anonymous poster hash: 9cff5...619

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...