Gå til innhold

Beroligende/søvndyssende piller uten resept?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i innspurten på mastergraden, og sliter med å få sove. Bekymrer meg, tenker på ting jeg må skrive osv.

Finnes det beroligende eller søvndyssende piller som man ikke trenger resept på? Har ikke tid til å dra til legen. Dette er bare for noen uker, trenger desperat søvn!!

Anonymous poster hash: f62b5...9d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fra apoteket fungerer ikke. Jeg slet med det samme rundt eksamenstider da jeg studerte og brukte nesten en hel eske av de uten noe effekt.

Anonymous poster hash: 30784...706
Skrevet

God søvnhygiene er det beste. Legg deg til faste tider, stå opp til faste tider. Ikke les på sengen. Bruk heller en halvtime tidligere på kvelden til å gå over bekymringer i stedet for å ligge i sengen å ha dem.

Spis nok og riktig. Ikke prøv å slank deg. Om du ikke har nyreproblemer kan du prøve tilskudd av magnesium, eller magnesium kombinert med sink og b6. Det hjelper ikke på innsovingen, men kan forbedre søvnkvaliteten om du har en mangel.

• Liker 1
Skrevet

God søvnhygiene er det beste. Legg deg til faste tider, stå opp til faste tider. Ikke les på sengen. Bruk heller en halvtime tidligere på kvelden til å gå over bekymringer i stedet for å ligge i sengen å ha dem.

Spis nok og riktig. Ikke prøv å slank deg. Om du ikke har nyreproblemer kan du prøve tilskudd av magnesium, eller magnesium kombinert med sink og b6. Det hjelper ikke på innsovingen, men kan forbedre søvnkvaliteten om du har en mangel.

Takk for svar.

Skal prøve å gå igjennom bekymringer før jeg legger meg, det var lurt. Men kommer på ting å skrive mens jeg prøver å sove, og drømmer om det, så må stadig frem med iphonen for å skrive det ned så jeg ikke glemmer det.

Hehe artig at du nevnte slanking. Jeg gjør faktisk det. Er jo snart julesesong, og må se bra ut :sjenert: Men jeg spiser sunt, og er ikke sulten, så spiser trolig nok:)

Skrevet

Helsekost har noen som heter Melissa. De er gule på esken og skal visst virke. Har ikke prøvd dem selv.

Anonymous poster hash: 5cca5...eab
Skrevet

Sovete fra helsekosten hjelper litt. Bare pass på å bruk liten kopp så ikke du må opp og tisse med en gang. Bruk mye te og la den trekke i ti minutter. Det smaker fælt, men jeg syns det hjelper. Kanskje fordi det smaker fælt? :fnise:

Kjenner du noen i england eller usa? Der er gamle typer allergipiller med søvndyssende effekt respetfrie og selges som sovepiller. Sleepease eller unisom tror jeg de heter.

Anonymous poster hash: 520c6...96a
Skrevet

Valerina Forte tabletter fra apoteket. Reseptfrie.

Anonymous poster hash: 45c94...477

Skrevet

Lavendel-olje fra Panduro. Drypp fem-seks dråper på hodeputa, ligg å lukte på det (men ikke fokuser på lukta så du blir ukonsentrert). Kjenn den behagelige følelsen av den beroligende lukta fra oljen. God sovemedisin :)

Skrevet

Noen typer te er også ganske beroligende :) Kamille-te eller Yasmin-te med fersk ingefær oppi hjelper meg.

Anonymous poster hash: 32b37...551
Skrevet

Å høre på en skikkelig kjip lydbok hjelper alltid. Ikke at det er en pille, men

Anonymous poster hash: 7adfe...759

Skrevet

En kopp te med litt melk i hjelper deg å få en god søvn. Ellers er jo smertestillende som ibux og paracet beroligende og kan få deg trett, men anbefaler te før du prøver smertestillende da jeg synes man skal unngå bruk så mye som mulig.

Gjest Eurodice
Skrevet

Valerina Forte tabletter fra apoteket. Reseptfrie.

Anonymous poster hash: 45c94...477

Disse kjøper jeg på helsekost, visste ikke at apoteker også fører dem. I helsekostbutikker har de flere varianter av søvndyssende/beroligende midler.

Skrevet

Ser du sier at du noterer ting du kommer på på telefonen. For meg hjalp det å i stedet notere på papir, slika t det ikke ble for lyst, må du ha lys, bruk heller et som er dempet, slik at du ikke våkner skikkelig hver gang

Skrevet

Ikke bruk sovemedisin eller lignende. Selv om de skulle få deg til å sovne skikkelig, gjør de deg som regel også dautrøtt og guffen dagen etter.

Drypp litt lavendelolje på puta, drikk litt te, prøv å ta kvelden en time eller mer før du faktisk legger deg; ingen pc, ingen TV, til nød les litt, bare få roen i kroppen.

Anonymous poster hash: f21cd...0b9
Skrevet (endret)

Jeg sliter også med søvn. Altfor mange tanker... :) Drikker en del te, og det hjelper litt. Prøv å les en bok eller se en lang, gørr kjedelig film... da blir du trøtt!

Jeg bruker å ligge i sofa, se en mørk (ikke spennende) film, mens jeg drikker te. Da blir jeg trøtt.

Endret av s@nd
Skrevet

Advarsel fra en kjedelig person: PASS DEG FOR HVA DU TAR!!

Er det noe sterkt, eller langvarig som reisesyke piller, så kommer du til å være trøtt og søvnig på dagen også! kjenner en som gikk på sovepiller for å greie seg gjennom eksamen,men greide rett og slett ikke å møte opp på selve dagen fordi pillene var for sterke.

Skrevet

Reseptfrie reisesyketabletter vil gjøre deg søvnig:

Postafen

Marzine

Skrevet

Postafen funker for meg i de mest stressende periodene. :-) Du trenger ikke ta en hel tablett. Prøv med en halv, da går den ut etter ca. 5-6 timer, - så da vil du føle deg opplagt dagen etter. :-) Gjør hvertfall alltid jeg, og funker bra!

Anonymous poster hash: ea308...4d3
  • Liker 1
Skrevet

tusen takk! Sjekker ut postafen i morgen:)

Skrevet

Bare ikke gjør deg avhengig av det ^^^

Anonymous poster hash: 27986...088

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...