Gå til innhold

Føler jeg ikke blir voksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at jeg ikke er voksen før jeg får meg lappen og bil. Hvorfor føler jeg det? Fordi jeg er avhengig av andre med tog eller å sitte på med andre? (Det er jo alle egentlig, man kunne ikke kjørt bil uten drivstoff eller strøm).

Fere som føler det sånn? Er 23,5 år.. Bgynte på lappen, men fullførte ikke. Og nå har jeg ikke råd eller tid ;)

Anonymous poster hash: 98b07...154

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor fullførte du ikke?

Anonymous poster hash: 07070...a42
Skrevet

Hvis du fortsatt teller alderen din i halve år er du nok ikke voksen, nei.

Anonymous poster hash: f8cb5...854

• Liker 2
Skrevet

Litt uklart hva du venter deg av svar, treogsjueogenhalvåring, haha. Tenker du slik er du vel neppe "voksen" før du har kjøpt din første bolig/fått unger/spart din første million osv.

Skrevet

Hvis du fortsatt teller alderen din i halve år er du nok ikke voksen, nei.Anonymous poster hash: f8cb5...854

Så tøff du er. Føler du deg bra nå? Du er nok 17 år, så skjønner ikke hvorfor du svarer i denne tråden egentlig.

• Liker 1
Skrevet

Litt uklart hva du venter deg av svar, treogsjueogenhalvåring, haha. Tenker du slik er du vel neppe "voksen" før du har kjøpt din første bolig/fått unger/spart din første million osv.Anonymous poster hash: f8cb5...854

Vel, AnonymBruker (ikke tøff nok til å,svare med ditt egentlige nick for å slenge dritt, hm?), jeg tenker litt sånn om det meste. Sikkert på samme måte som at noen synes det er tøft å røyke.

Skrevet

Vel, AnonymBruker (ikke tøff nok til å spørre med ditt egentlige nick for å få råd, hm?), ikke ta en liten spøk ille opp. Mine barn sluttet å telle i halve år da de kom i tenårene, for da var det ikke like spennende lenger å telle på måneder.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 24. Tok akkurat lappen. Slapp av, du blir ikke voksen med lappen i boks heller. Men fri, det blir du!

Anonymous poster hash: 43db2...fbb
Skrevet

Jeg har hatt lappen i 10 år, føler meg fremdeles ikke spesielt voksen.

Skrevet

Jeg har hatt lappen i 10 år, føler meg fremdeles ikke spesielt voksen.

Signerer! (Har bare hatt lappen i 5 år da) Elsker at jeg ikke føler meg voksen! Kommer tidsnok, tenker jeg. Er 23 år.

Skrevet

Gi det noen år :)

Anonymous poster hash: f569a...53e
Skrevet

Jeg syns det blir færre og færre som tar lappen jeg...? Blandt mine venninner har bare 2 lappen og mine venninner er alle over 30 år... ;)

Det første søkeresultatet som kom opp i Google når jeg søkte "ung ta lappen": http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=39563
Der står det: "1990 tok 60 prosent av alle menn som ble myndige førerkort. Nå er andelen sunket til 45 prosent. For kvinner på 18 år har andelen falt fra 50 prosent i 1990 til 38 prosent i 2011." Så hvis bare 38% av unge kvinner har lappen såm 18-åringen er det vel neppe 50+% som har den som 23-åringen, så tilhører jo du majoriteten TS? :biggrin:

Jeg forstår at det å ha lappen får man til å føle seg "voksen" fordi det innebærer ansvar, men det er litt overdrevet at det å ha lappen er knyttet til idéen om å være "fri"? Ja, kan kan *i teorien* kjøre hvor og når man vil, men i hverdagen er det jo ikke slik (det ser jeg jo på venner, famile og min partner som har lappen), det blir jo stort sett bare grå kjedelige bilturer til og fra ærender og masse masse ekstrautgifter? Idéen om å kjøre på biltur i Europa og cruise rundt, den er ikke så genial når det i 2013 er langt billigere å ta fly (eller Eurolines bussene eller de nye ekstremhurtigtogene i Italia og Frankrike f.eks som jo er mye mer behagelig å praktisk enn å ta bil)...

Jeg føler meg mer fri uten lappen for da slipper jeg å tenke på å bruke uttallige timer på å ta lappen, å ikke kunne ta seg et par glass vin når man skal kjøre, den konstante faren for å forutsake en bilulykke, ansvaret med å sette av penger til bensinpenger og årsavgift (dyrere enn månedskort og et par månedlige taxiturer), verkstedpriser, alt det tekniske man må sette seg inn i... Jeg er over 30 år og ikke én gang disse 30 årene har jeg hatt et øyeblikk hvor jeg har tenkt "så praktisk det hadde vært å hatt lappen", men jeg i en hovedstad og jeg har ikke barn som må kjøres, kanskje annerledes for dem som har barn og som bor på et småsted uten flytoget/taxier/busser og bysentrum i gangavstand? Jeg håper at jeg slipper å ta lappen noen gang jeg.... Men hvis ektefellen min (Gud forby) skulle ble syk/ufør/skadet i fremtiden må jeg vel kanskje ta lappen slik at jeg kan kjøre oss...

Anonymous poster hash: cb3c8...572
Skrevet

Har hatt lappen i bare to år, og jeg har enda et stykke å gå før jeg blir voksen ;) Men at man blir "fri", det blir man så absolutt når man kan kjøre bil selv:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...