AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #1 Skrevet 30. oktober 2013 Ekteskapet er i utgangspunktet godt, med enkelte ups and downs. Hos meg er det sånn at sex avler mer sex, og tørketid avler krangel og labre følelser. De siste ukene/månedene har mannen gått opp en del i vekt. Klærne sitter ikke bra på han lenger. Dette, i kombinasjon med litt ekstra stress i hverdagen og lite søbn, gjør at jeg for tiden overhodet ikke ser ham som tiltrekkende. Plutselig er alt han gjør feil, ånden er ekkel og latteren er usexy. Tørketiden vokser, og mannens humør daler. Imens har jeg begynt å trene, og føler meg lykkeligere og freshere enn noensinne. Gapet i trivsel og livstilfredshet mellom oss øker. Jeg savner å ha det godt med mannen min, men vet ikke hvordan jeg skal snu denne onde sirkelen. Noen tips eller gode råd her?Anonymous poster hash: 0eade...495
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #2 Skrevet 30. oktober 2013 Gjør noe utenom det vanlige. T en tur på kino eller spis en god middag ute en fredsgskveld? Sett av tid til dere to. Anonymous poster hash: c10ae...9e2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #3 Skrevet 30. oktober 2013 Har du spurt ham hvordan han har det med den økte vekten? Hvorfor den har kommet og om han er interessert i å gjøre noe med det? For ikke å glemme hvordan han har det med sextørken? Kan dere være brutalt ærlige med hverandre?Anonymous poster hash: 76ab2...dd3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #4 Skrevet 30. oktober 2013 Du sier du har begynt og trene.. Hvorfor ikke be han bli med? Gå søndagturer osv?Anonymous poster hash: b8733...8a6 1
Miss moneypenny Skrevet 30. oktober 2013 #5 Skrevet 30. oktober 2013 Finn på ting sammen, som setter fokus på sunnhet og aktivitet? Begynne med en sport sammen, f.eks tennis, sykle, jogge, gå turer i skogen, gå på ski nå som vinteren kommer. Hva med å ta et kokkekurs sammen, med fokus på sunt kosthold?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #6 Skrevet 30. oktober 2013 Få han til å bli med å trene Anonymous poster hash: 818d9...b53
Gjest Snuppi Skrevet 30. oktober 2013 #7 Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Som andre sier her: Prøv å få ham med deg på trening og sett sunn mat på menyen. Du kan også prøve å snakke med ham. Hvorfor sover han så dårlig og hvorfor stresser han så mye? Det er jo tydelig at han ikke har det så godt med seg selv for tiden. Kanskje han trenger hjelp til å lette stresset? Noen å prate med osv? Endret 30. oktober 2013 av Snuppi
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #8 Skrevet 30. oktober 2013 Takk for tips. Jeg vet ikke hvorfor han har gått opp i vekt. Vi spiser sunt med lite snop og øl, men han spiser mye, og bruker en del fett. Jeg kan jo trene med ham, men da har vi et barnevaktsproblem. Hvor ærlig kan en være i et forhold? Jeg skjønner jo at dette er individuelt, men kanen prate om andres vekt uten at han har tatt det opp selv? Vi har egentlig en god dialog, men i tørketidene er det mer skyttergravstaktikk enn empatisk samtale, kan du si.Anonymous poster hash: 0eade...495
Havbris Skrevet 30. oktober 2013 #9 Skrevet 30. oktober 2013 Ekteskapet er i utgangspunktet godt, med enkelte ups and downs. Hos meg er det sånn at sex avler mer sex, og tørketid avler krangel og labre følelser.De siste ukene/månedene har mannen gått opp en del i vekt. Klærne sitter ikke bra på han lenger. Dette, i kombinasjon med litt ekstra stress i hverdagen og lite søbn, gjør at jeg for tiden overhodet ikke ser ham som tiltrekkende. Plutselig er alt han gjør feil, ånden er ekkel og latteren er usexy.Tørketiden vokser, og mannens humør daler. Imens har jeg begynt å trene, og føler meg lykkeligere og freshere enn noensinne. Gapet i trivsel og livstilfredshet mellom oss øker.Jeg savner å ha det godt med mannen min, men vet ikke hvordan jeg skal snu denne onde sirkelen.Noen tips eller gode råd her?Anonymous poster hash: 0eade...495 Jeg ser at du først nevner at han har gått opp litt i vekt og at klærne ikke sitter bra på han lenger. Stress i hverdagen og lite søvn gjør at du nesten ikke orker orker ånden av din egen mann, og jeg tror du skjønner at dette ikke har med hans vekt å gjøre. Det er du som er utilpass, som har fått for lite søvn og som ikke skjønner at dette handler om noe som har fått litt knute på seg i samlivet. Jeg tror ikke det hjelper å "spise sunt med mannen" eller" dra han med på en tur". Ta tak i dine egne følelser og kjenn etter hvor de er. Om du vil endre noe i samlivet med mannen din så må du gjøre en innsats selv. Det holder ikke å si at klærne ikke sitter så bra lenger.
Havbris Skrevet 30. oktober 2013 #10 Skrevet 30. oktober 2013 Takk for tips.Jeg vet ikke hvorfor han har gått opp i vekt. Vi spiser sunt med lite snop og øl, men han spiser mye, og bruker en del fett.Jeg kan jo trene med ham, men da har vi et barnevaktsproblem.Hvor ærlig kan en være i et forhold? Jeg skjønner jo at dette er individuelt, men kanen prate om andres vekt uten at han har tatt det opp selv?Vi har egentlig en god dialog, men i tørketidene er det mer skyttergravstaktikk enn empatisk samtale, kan du si.Anonymous poster hash: 0eade...495 Ok - du nærmer deg. Skyttergravsteknikk er en dårlig og vond strategi, fordi da må man forsvare seg. Man kan holde ut den lenge til en av partene knekker. Kjære deg, du skal være ærlig på en fin måte som også kan åpne opp for ærlighet fra hans side. Ærlighet kan være sårbart men også vakkert når det er betrodd. 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #11 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg ser at du først nevner at han har gått opp litt i vekt og at klærne ikke sitter bra på han lenger. Stress i hverdagen og lite søvn gjør at du nesten ikke orker orker ånden av din egen mann, og jeg tror du skjønner at dette ikke har med hans vekt å gjøre. Det er du som er utilpass, som har fått for lite søvn og som ikke skjønner at dette handler om noe som har fått litt knute på seg i samlivet. Jeg tror ikke det hjelper å "spise sunt med mannen" eller" dra han med på en tur". Ta tak i dine egne følelser og kjenn etter hvor de er. Om du vil endre noe i samlivet med mannen din så må du gjøre en innsats selv. Det holder ikke å si at klærne ikke sitter så bra lenger. Her har du nok helt rett. Jeg er trøtt og sliten, og blir stadig mer distansert til mannen min, etter hvert som jeg skjønner at han har mer og mer behov for sex. Jeg orker liksom ikke å gjøre noe hyggelig med han en kveld, heller, for da tenker jeg at han ønsker sex etterpå. Hater at det er sånn, og vet at det er innstillinga mi det er noe galt med. Mannen min er med nedfor enn normalt, of har lagt på seg litt, men ellers er han jo som før. Men i mine øyne gjør han alt galt. Hvordan kan jeg snu denne tankegangen da? TsAnonymous poster hash: 0eade...495
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå