Gå til innhold

Opp 6 kilo på under

Anbefalte innlegg

Skrevet

14 dager,er det mulig?

Anonymous poster hash: dc211...435
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min egen del, rundt juletider, er det helt normalt.

Anonymous poster hash: 6fe72...83f
Skrevet

Absolutt. 1 kg utgjør 7000 kcal. Dvs. at du må ha et totalt kalorioverskudd på 14 dager på 42000. Dette utgjør et overskudd på 3000 pr. dag.

Anonymous poster hash: a712f...69b
Skrevet

No prob, klarer lett 5kg på ei uke. Eller 3 kg på ei helg..

Rikelig med god og fet mat, 4-5 alk enheter pr dag og lite fysisk aktivitet er en sikker vinner!

Skrevet

Absolutt. 1 kg utgjør 7000 kcal. Dvs. at du må ha et totalt kalorioverskudd på 14 dager på 42000. Dette utgjør et overskudd på 3000 pr. dag.

Og hvis man regner med at et par kilo er væske, avhengig av hvordan kosthold og form er før vektoppgangen, er det 4 kg fett man går opp. Da blir det "kun" 2000 kcal ekstra per dag, og enda enklere å nå "målet".

Anonymous poster hash: fb586...2a6

Skrevet

Kommer ann på om TS ønsker å gå opp i muskler eller ønsker å gå opp i fett..

Anonymous poster hash: e0232...c79
Skrevet

Faen, da skal man spise mye.

Gjest Brillefin
Skrevet

Det er da meste kun væske og mage/tarminnhold. Ved vanlig kost igjen, forsvinner nå det raskt.

Skrevet

En stor plate Freia melkesjokolade (200 gram) og en pose Maarud Superchips er 1755 kcal så det er ikke veldig vanskelig å få i seg et par tusen kalorier for mye. Utfordringen er å spise dette hver dag i fjorten dager :).

Anonymous poster hash: fb586...2a6
Skrevet

Alle dere som sier det er lett: Tenker dere kun på vekt isolert sett, eller tenker dere på fett?

Det er nemlig utrolig hvor mange kilo vann man kan legge på seg av å spise usunt. Videre vil man jo hele tiden ha en større mengde mat inne i kroppen, til fordøying, som også veier litt.

Å legge på seg 6 kg fett på to uker er ikke spesielt lett faktisk. Selv om man i teorien spiser nok, rent kalorimessig. Det er mange faktorer som påvirker vektoppgang så vel som vektnedgang.

Anonymous poster hash: 95a38...b18
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Eeeh? Nei. Det er ikke så lett å legge på seg.

Endret av Løvetanten
Skrevet

Snakker fettmengden. Hvordan kan jeg foresten skille om det er fett eg har lagt på meg,eller om det er vann/væske?

Anonymous poster hash: dc211...435
Skrevet

Det kan du jo ikke med mindre du har tilgang til avansert medisinsk utstyr og måledata fra før vektoppgangen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...