Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi trur at babyen vår har kolikk, han sover iallefall ikke lenger om natta og bare skriker. Tips til noe som lan få han til å sove?? Han er 2 uker i dag onsdag.

Noen kommer sikkert til å nevne det så jeg sier at ja vi skal få sjekket om det er nakken el ryggen han plages med. Har time på torsdag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vibrerende vippestol vet jeg har reddet både psyke og ekteskap for foreldre med kolikkbarn, i hvert fall. Men jeg håper at time hos kiropraktor/manuellterapeut hjelper dere!

Skrevet

Kjøre bil..

sove på fanget ditt

trille på brostein

Anonymous poster hash: 401c4...3dd

Skrevet

Sukkervann og hvit lyd fra youtube får min baby til å roe seg og finne søvnen. Men hun er ikke så ille at hun har kollikk da.

Skrevet

Svøping og byssing hjelper i blant.

Fanget, synging, raping og massering funker ikke.

Miniform skal vi kjøpe i dag.

Han får ikke sove på natta og da er vi så trøtte og slitne (selv om vi sover på dagen) at å kjøre bil er farlig. Men om han er urolig på dagtid så hjelper det å kjøre bil ja.

Kan en to uker gammel baby ligge i vippestol da? Pleier de vibrerende å være flate? Den ikke-vibrerende vi har kan han ikke ligge i.

Gjest pysepusen
Skrevet

Da skrikingen stod på som verst var det sukkervann en gang i timen og bæresjal som reddet oss. Jeg passet også veldig på hva jeg spiste. Om han får mme så kanskje dere kan bytte merke? Bytte flaske (har hørt at Dr. Browns skal være bra)? Ellers så roet mye seg her da vi var ferdige hos kiropraktoren, og hun tok smokken.

Skrevet

Ja, hvit lyd hjelper her og. Lyden av støvsuger eller rennende vann.

Det er dumt å gjøre det til en vane, men hva med trilleturer da? På litt humpete vei?

Anonymous poster hash: 3c175...b0c

Skrevet

Sukkervann funker i 5 min.

Bæresjalet glemmer jeg å prøve på natta.

Og trilletur om natta frister ikke.

Smokk ga vi han i går for første gang og det funker når han vil ha den, han vil ikke alltid ha den.

Han får stortsett morsmelk, kanskje mme en gang om dagen.

Vi har tilfeldig en støymaskin som lager hvitt støy, funker ikke. Men det funker at jeg sier ssss, men blir jo sliten og lei av å si det uten pause.

Håper at manuellterapeuten vi skal til hjelper, hun er kjent for å være kjempe flink med babyer.

Skrevet

Passer du på hva du spiser da? Pøvd å kutte ut melkeprodukter?

Anonymous poster hash: 3c175...b0c

• Liker 1
Skrevet

Hvor lenge gjør du en ting av gangen (byssing, bæring etc) før du gir opp og forsøker noe nytt? Har nettopp vært gjennom det samme, og erfarte etterhvert at det ofte kan ta litt tid før de roer seg ned. Om du bytter teknikk for ofte kan det gjøre vondt verre.

Hvordan er avføringen? Er den grønn og tynn, eller gul og kornete? Grønn avføring kan indikere at det er noe med fordøyelsen. Om du ammer, kanskje du bytter bryst for ofte og at han dermed får i seg for mye formelk?

Holder på stortsett lenge. Det går mest i pumpet melk da han ikke tar brystet noe særlig, han vil bare ta det ene brystet, så vi mistenker at det er noe med nakken. Tvillingstilling funker på den puppen. Når han tar puppen så sutter han lenge før jeg bytter fordi han blir sur når jeg bytter. Avf er gul.

Skrevet

Passer du på hva du spiser da? Pøvd å kutte ut melkeprodukter?Anonymous poster hash: 3c175...b0c

Ja det og, har kuttet ut melk, egg, soya og fisk.

Skrevet

Prøv å bytte mme merke. Har lest at du gir nan? Den reagerer mange små på for den er ganske hard for magen. Vi brukte nan ha1 fra apoteket og hipp etter hvert. Gav også minifom.

De ferdigkartongene med mme er foresten hardere for magen.

Gratulerer med baby! Det er tøft når det står på, men det går over og da "glemmer" du at det var slik også..

Skrevet

Ser at dere skal til manuellterapeut, og håper det gir effekt. Skulle ikke det hjelpe, så vil jeg anbefale dere en tur til osteopat. De gjør mye det samme som både manuell terapeuter, fysioterapeuter og kiropraktorer - MEN en stor forskjell er at de også ser sammenhengene mellom muskler, indre organer og ben. Dette er ikke de andre like gode på. Hvis dere bor i nærheten av Oslo så ligger det en osteopatklinikk på Majorstua. De er veldig flinke!

Lykke til!

Og gratulerer så mye med babien!

Skrevet

Takk for gratulasjonene :) bor flere hundre mil unna oslo.

Han har fått nan ha1 fra han ble født og får nesten ingen nå, siste døgnet ingenting. Så hvordan kan nan ha skylden? Har ikke brukt noe ferdig mme.

Gjest Magdalene
Skrevet

Ja det og, har kuttet ut melk, egg, soya og fisk.

Det vil ta tid før du event merker noe om det er pga melk i ditt kosthold.

En slik babybjørn vippestol blir det jo veldig bra liggestilling i, så den går nok hvertfall fint.

Også om så skulle være; prøv å innfinne deg med situasjonen. Kanskje det hjelper litt for psyken hvertfall.. Også er det veldig kjekt med hørselvern med radio. Babyskrik over lengere tid kan jo få enhver til å vippe av pinnen...

Skrevet

Også om så skulle være; prøv å innfinne deg med situasjonen. Kanskje det hjelper litt for psyken hvertfall.. Også er det veldig kjekt med hørselvern med radio. Babyskrik over lengere tid kan jo få enhver til å vippe av pinnen...

+ bæretøy. Da kan du faktisk ikke gjøre mer for han.

Anonymous poster hash: b9e8b...f82

• Liker 1
Skrevet

Han fikk et utslett søndag og vi var hos legen mandag som sa at det er hans allergi på noe jeg har spist. I dag er utslettet mye mye verre så vi havnet på sykehuset og lillegutt har brennkopper, så er nok derfor han har grått så mye. Siden han har brennkopper så håper jeg at han ikke har kolikk i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...