Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 10 år gamle niese har begynt å sminke seg det siste året.
Jeg vet ikke helt hva jeg synes om å begynne så tidlig men det er vel slikt det er blitt, så jeg er bare glad for at hun bruker så lite og kun naturlige farger!
Hun er voksen for alderen og er blitt en liten fashionista!

Jeg vurderer å kjøpe sminke til henne til jul, da jeg tror dette kan være noe hun ønsker seg og ikke har så mye av enda + at det er stas å få en litt "voksen" gave!

Men hva slags sminke kjøper man til en 10 åring?
Går man for noe billig fra H&M eller noe dyrere og finere?
Og hva kjøper man?

Jeg tenkte i hovedsak et par øyenskygger og lipgloss,
- i naturlige farger.

Anonymous poster hash: 32cf2...6a6

Gjest Mocchhaa
Skrevet

Jeg ville gått for kun lipgloss å mascara. Hvorfor gi øyenskygger? Skal ikke komme med noe moralpreken her altså, men.. når jeg var 10 så klatret jeg i trær, og jeg begynte ikke med sminke med før jeg var 13. Den skal tidlig krøkes.. gruer meg til å se hvordan ting har blitt om 10 år. Hjelpes.

Skrevet

9 åringen min får sminke seg. Og har litt sminke. Men det er kun til hjemme bruk. feks når hun leker osv. hun får ikke lov å gå ut med det. Det er hun ikke gammel nok til enda.

Men vis du allerede har bestemt deg for at det er greit. ville jeg gått for lipgloss eller noe slikt. Synes h&m er helt greit til så små jenter.

Anonymous poster hash: 211bf...803
Skrevet

Det er mye dårlige ingredienser i sminkeprodukter i vanlige butikker.

Anonymous poster hash: 8ba5d...994
Skrevet

Mine 10 år gamle jenter får sminke seg bittelitt i helgene. Men ikke med billig sminke fra Hennes. De er unge, med ømfintlig hud, dårlig sminke kan ødelegge mye for dem. De har fått hver sin billig maskara, deo, lipgloss, men fra merker jeg selv kunne ha brukt.

Skrevet

Det er jo ikke min datter, så hvorvidt hun får bruke sminke er jo ikke opp til meg.
Jeg tror ikke hun får bruke sminke på skolen enda, ihvertfall ikke om hun er hos faren.

Selv begynte jeg ikke med sminke før jeg var 14-15, så jeg syntes det var litt ungt.
Når jeg begynte med sminke var det jo normalt med venninnegaver fra H&M og glitter.
Vi fikk jo flere sminkepaletter med alle regnbuens farger og "leke sminke" når vi var mindre også til å leke med - og jeg kan fortsatt kjenne lukta av billigsminke!

Selv bruker jeg alt fra dior til hello kitty, alt ettersom.

Jeg tenker også på huden hennes, og lurte på om det var bedre å finne noe innen mineralsminke?

Gjest BabyBlue
Skrevet

Om du kjøper billigsminke som sitter dårlig og er vanskelig å påføre gjør du jo bare saken verre. Hva slags sminke vet du at hun får lov til å bruke per nå? Om det kun er mascara og lipgloss det går i, burde du ikke spe på flere produkter ved å gi henne det i gave. Øyenskygge kan virkelig se herpa ut på folk som ikke vet hvordan det skal påføres, og da spesielt på unge jenter med myke trekk og lite erfaring med sminke.

Skrevet

Det er jo ikke min datter, så hvorvidt hun får bruke sminke er jo ikke opp til meg.

Eh, ansvarsfraskrivelse much?

• Liker 2
Skrevet

Jeg foreslår at du snakker med foreldrene først; spør hva hun får lov å bruke av sminke og sånt. Får hun lov til å bruke sminke, er det ikke ditt ansvar å si at "Nei, det er for ungt." Du kan ikke akkurat tvinge henne til å slutte!

Anonymous poster hash: f6895...e7b
Skrevet

Jeg foreslår at du snakker med foreldrene først; spør hva hun får lov å bruke av sminke og sånt. Får hun lov til å bruke sminke, er det ikke ditt ansvar å si at "Nei, det er for ungt." Du kan ikke akkurat tvinge henne til å slutte!

Anonymous poster hash: f6895...e7b

Dersom hun får lov til å drikke som femtenåring, så er det bare å kjøpe til henne, du kan tross alt ikke tvinge henne til å slutte.

Dersom hun får lov til å kjøre bil uten lappen som sekstenåring, så er det bare å låne henne din, du kan tross alt ikke tvinge henne til å slutte.

Dersom hun får lov til å kle seg som en nigeriahore og pule rundt, så kjøp slutty klær til henne, du kan tross alt ikke tvinge henne til å slutte.

Dersom hun får lov til å slanke seg som elleveåring, kjøp diettmat til henne, du kan tross alt ikke tvinge henne til å slutte.

Dersom hun får lov til å tatovere seg som trettenåring, ta henne med til tyrkia og kjøp en til henne, du kan tross alt ikke tvinge henne til å slutte.

Nei, gode rollemodeller, det er ikke lov.

• Liker 6
Skrevet

Mineralsminke fra elf er jo bådw billig og bra! Ikke tester de på dyr heller:)

Anonymous poster hash: 230b2...6cf

Skrevet

Skjønner ikke hva som er så galt med sminke til en tiåring. Det er ikke akkurat dop og røyk. Jeg er 30, så tidene var annerledes da jeg gikk på barneskolen, og likevel skulle man sminke seg og ha de rette merkene på klærne så tidlig. Jeg begynte med sminke og riktige klær da jeg var 11, og før det ble jeg mobbet fordi jeg ikke hadde det. Da jeg begynte på ungdomsskolen passet jeg rett inn med alle de andre pga sminke og klær, og sånt betyr mye på den alderen. Jeg var aldri bimbo eller noe sånt, og jeg tok aldri av med sminke. Vi så sikkert ikke så pene ut når vi sminket oss selv, men det var ikke det som var poenget. For meg var det ren overlevelsesstrategi. Og barna i dag har større press på seg enn vi hadde den gangen til å ha sminke og de rette klærne. Jeg tror at hvis man nekter dem noe så uskyldig som en lip gloss og en øyenskygge i naturlig farge, så kan man fort ende opp med problemer. Når foreldrene mine nektet meg noe, var det en ordentlig god grunn til det. Derfor respekterte jeg det også. De som blir nektet å bruke litt sminke kan ende opp som de 14-åringene som har med skift i sekken for å kunne gå med voldsom utringning og synlig stringtruse på skolen...

Så lenge foreldrene har sagt det er greit hun går med sminke, som det virker som de har fra HI, så skjønner jeg ikke hva som skulle være galt med å kjøpe litt sminke til henne til jul. Siden du sier hun er en liten fashionista har hun nok god peil på merker og sånt, så da ville jeg heller gått for ett kvalitetsprodukt i stedet for tre dårlige.

Anonymous poster hash: ab337...b48
  • Liker 2
Skrevet

Med så mange saker det har vært opp gjennom årene...er det ingen her som tenker på at når de lar døtrene sine begynne med sånne enkle ting så gjør de det lettere for en viss type menn...?

Anonymous poster hash: c313c...e46
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Herregud, det er jo sykt! 9- og 10-åringer bruker sminke!? Da jeg var 10 lekte jeg med dukker og babyborn... Jeg prøvde ut maskara da jeg var 13-14.

Jeg kan bare ikke fatte og forstå at foreldre lar unge barn bruke sminke... Moren min sa klart i fra at hun ikke ville at jeg skulle bruke det før jeg ble tenåring, og jeg godtok det.

Endret av s@nd
  • Liker 1
Skrevet

Kjøper du sminke vil du bare motivere henne til å sminke seg mer, og det er noe som er heeelt totalt feil når man er såpass liten. Det finnes mye dårlige ingredienser i sminke og huden kan bli fortere ødelagt spesielt for så små unger.

Anonymous poster hash: 19562...6a9

Skrevet

Hva skjer med verden? Når jeg var ti var jeg ute å lekte med vennene mine, klatret,spilte kanonball osv. Sminke begynte jeg med som 15åring, da brukte jeg litt mascara.

Anonymous poster hash: 5790c...ded
  • Liker 2
Skrevet

Min 10 år gamle niese har begynt å sminke seg det siste året.

Jeg vet ikke helt hva jeg synes om å begynne så tidlig men det er vel slikt det er blitt, så jeg er bare glad for at hun bruker så lite og kun naturlige farger!

Hun er voksen for alderen og er blitt en liten fashionista!

Jeg vurderer å kjøpe sminke til henne til jul, da jeg tror dette kan være noe hun ønsker seg og ikke har så mye av enda + at det er stas å få en litt "voksen" gave!

Men hva slags sminke kjøper man til en 10 åring?

Går man for noe billig fra H&M eller noe dyrere og finere?

Og hva kjøper man?

Jeg tenkte i hovedsak et par øyenskygger og lipgloss,

- i naturlige farger.

Skjerp deg, TS! Man kjøper bare ikke sminke til en 10-åring! La hun få vere barn så lenge som mulig. Den eneste sminken hun bør bruke er denne:

48159_Clown_face_child.jpg

Anonymous poster hash: f7c3e...8d3

Skrevet

For meg var det ren overlevelsesstrategi. . Anonymous poster hash: ab337...b48

Really?

Anonymous poster hash: 39a7c...491

Skrevet (endret)

Jeg ville aldri kjøpt sminke til en tiåring, og jeg villle aldri latt min tiårige datter gå med sminke. Men dersom du må det, så syns jeg du kan holde deg til lipsyl (det regnes vel ikke som sminke engang), eller lyse lipgloss.

Endret av skyflakes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...