Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei,

Jeg studerer for tiden på BI, 3-årig utdannelse. Det jeg lurer på er om jeg kan risikere å komme opp i noe muntlig? Jeg har ikke språk, så det slipper jeg hvertfall. Hva med diplomoppgaven, kan man risikere å komme opp i den muntlig?

Gjest sjukka
Skrevet

Er virkelig BI så dårlige på informasjon til sine studenter at du må sprøøe OSS om dette? Eller er det bare du som ikke er helt med...?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hehe...hvorfor svarer du hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med?

Jeg spør fordi vi ikke får SÅ god info at de informerer oss 3 år på fohånd om hvilken eksamen type vi skal ha.

Gjest Dixie i.i
Skrevet

De har muntelige eksamensformer på BI. De fagene det gjelder vet man om fra starten av, dvs det er ingen som kommer opp slik det var på videregående "at 7-8 fra klassen ble plukket ut". Dvs. at alle skal ha en muntlig eksamen, står ganske klart i den infoen om fagene hvaslags eksamensform det er.

Det er muntlieg feks. i internasjonal markedsføring og språk.

Gjest Anonymous
Skrevet

Okay, takk skal du ha! Da slipper jeg hvertfall å komme opp i muntlig i fagene jeg har, men hva med diplomoppgaven?

Skrevet

På Bi har man de eksamnene man har. Ett i hvert fag. Diplomoppgaven "kommer man ikke opp i" fordi man ikke kommer opp i noen fag. Man vet om alt på forhånd. Diplomoppgaven er som en stor hjemmeeksamen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Okay, takk skal dere ha! Jeg har bare hørt at noen har måttet "forsvare" oppgaven sin for sensor eller i klassen eller noe slikt, men det kan jo være rykter som blir satt ut for å skremme :)

Skrevet

Jeg tror ikke de har muntlig forsvaring av diplomoppgaven på BI, slik som Universitetene har. Men det er jo ikke noe problem å sjekke det opp.

Må forøvrig si at jeg synes det er rart at du tar en utdanning som i betydelig grad er rettet mot økonomisk ledelse, nå du skyr muntlige framføringer som pesten. Hvordan har du tenkt å løse dette i arbeidslivet?

Gjest Anonymous
Skrevet

Du vet ingenting om hvilken utdannelse jeg tar. BI har mer en økonomisk ledelses studier. Og nei, jeg skyr ikke muntlige fremføringer, jeg skyr muntlige eksamener, som er noe helt annet en muntlige fremføringer i arbeidslivet. (for jeg har erfaring fra begge deler)

Men takk for hjelpen alle sammen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...