AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #1 Skrevet 29. oktober 2013 Eg har vel mer eller mindre bestemt meg for at eg kommer tli å gjøre det slutt med kjæresten min gjennom 3 år. Eg har en jobb der eg er mye vekke og tillit er en stor del av det eg trenger i ett forhold noe som eg dessverre ikkje klarer å få til med hun.. Grunnen til at eg ikkje klarer det er fordi hun må ALLTID være så forbaska populer blant guttene og snakke og snappe med de til langt på kveld/natt.. enkelte av de vet eg hun sender natta melding til via snap, vet ikkje om det skjer via tlf.. hun sier det bare er venner selvfølgelig, men eg klarer ikkje å legge det bak meg. ja, eg vet det er delte meninger om dette og flere av dere vil si eg er tåpelig, men skal eg gå rundt å være usikker hele tiden i ett forhold ? Nei, det er ikkje sunt i det hele tatt!! hun sier hun elsker meg hver dag og eg gjør det samme. er det som er så forbanna trist. eg kommer altså til å dumpe kjæresten min som eg elsker pga eg ikkje klarer å legge det bak meg at hun har så god kontakt med desse guttene og hun er tydeligvis ikkje villig til å begrense seg litt. eg har aldri prøvd å nekte hun noen guttevenner, men eg har spurt hun pent om hun kan begrense kontakten. hva skjer den dagen de havner på fylla sammen og de har allerede en steikande god kjemi? en eller annen gang så vil hun treffe en som hun synst eg bedre enn meg og falle for han om eg hadde fortsatt i dette forholdet. er dere tildels enig ?? problemet mitt er at hun er midt i skolerushet no og eg kan dermed ikkje gjøre det no, eg har derfor valgt å vente til mandag når hun kommer hjem for da er hun ferdig for denne gang.. noen tips til hvordan eg kan forbrede meg, prøver å få kontroll på de uggene og vonde følelsene , men det er vanskelig begynte å grine i går så eg sliter. takk for at du leste og svarte Anonymous poster hash: f1083...7da
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #2 Skrevet 29. oktober 2013 Kan du ikke vise henne denne teksten, og snakke litt mer om dette? Du kan godt si at du ikke kan leve med det slik det er nå. Det er tross alt din rett. Hvis det fortsatt føles feil etter at dere har snakket sammen, da vet du hva du må gjøre. Anonymous poster hash: 90506...ab9 6
nillepose Skrevet 29. oktober 2013 #3 Skrevet 29. oktober 2013 Huff, så utrolig leit..! Tenk deg GODT om. Jeg tror jeg ville gitt henne et ultimatum; deg eller guttene. Si det på en pen måte, at du synes hun heller kan gi deg den oppmerksomheten, og at du ikke er komfortabel med at hun sender snap til guttevenner. Jeg selv har kjæreste, og vi har vært sammen i 4 år. Fra dag 1 vi møttes, så fortalte jeg han at jeg har guttevenner og han kan ikke forvente at jeg skal glemme de om vi ble sammen, og det godtok han. Men det finnes grenser, jeg sender ikke nattameldinger til kompiser, og om jeg møter de på byen så ser jeg på de som venner og ikke en fremtidig flørt og ikke noe spennende. Det er kjæresten min jeg elsker, og det er han jeg vil dele livet mitt med. Så jeg synes du først bør snakke med henne om dette, og vise at du mener alvor. Minn henne på at du har sagt ifra før, og at hun tydeligvis ikke har hørt etter. Jeg forstår deg veldig godt at du er redd for at de skal hooke på byen om du er borte, men forhold handler om tillit, og om hun har brutt tilliten grovt før så kan det skje igjen såklart, men om hun ikke har vært utro på en måte, så synes jeg du bør gi henne en sjangse til, og går hun ikke med på det eller endrer seg ville jeg kanskje tatt steget og sagt at du ikke føler deg komfortabel med at hun snakker med så mange gutter. Håper du finner ut av det, og ikke gjør noe du vil angre på! Lykke til. 6
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #4 Skrevet 29. oktober 2013 Hei Jo, eg kan alltids vise hun denne, men hva godt gjør det mon tro ? Eg har jo allerede sagt ifra til hun engang at eg synst det blei litt mye kontakt med en fyr. Så da mener jo eg at hun burde vite bedre.. Og hva om det blir bedre no, men så om 6 mnd igjen så er vi tllbake til start ? Anonymous poster hash: f1083...7da
nillepose Skrevet 29. oktober 2013 #5 Skrevet 29. oktober 2013 Hei Jo, eg kan alltids vise hun denne, men hva godt gjør det mon tro ? Eg har jo allerede sagt ifra til hun engang at eg synst det blei litt mye kontakt med en fyr. Så da mener jo eg at hun burde vite bedre.. Og hva om det blir bedre no, men så om 6 mnd igjen så er vi tllbake til start ? Anonymous poster hash: f1083...7da Da må du bare være veldig tydelig på at dette skal ikke skje igjen fra hennes side, og om det gjør det så kommer du til å gjøre det slutt. Spør om hun kan slette han fra snap/facebook, mens du ser på. Det er kanskje litt drastisk, men om det er det som skal til så gjør det. Eller så hadde jeg sendt melding til de hun snakker med, og bedt de om å respektere at hun er i et forhold og at du hadde satt pris på om de lot henne være i fred. Jeg ser du skriver at hun må alltid være populær blant guttene? Kanskje hun sliter med selvtiliten og føler du ikke priser henne nok? Sånn føler jeg det noen ganger hvertfall, at jeg får mer oppmerksomhet av kompiser (feks. om jeg skal ut på byen, og spør typen om jeg ser ok ut og han svarer helt care, så kommer det en kompis og sier jeg ser smashing ut, så selvfølgelig gir det meg selvtilitsboost om jeg ikke får det fra typen), så du bør kanskje snakke med henne om dette også. Om hun synes du gir henne for liten oppmerksomhet.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #6 Skrevet 29. oktober 2013 Hei Jo, eg kan alltids vise hun denne, men hva godt gjør det mon tro ? Eg har jo allerede sagt ifra til hun engang at eg synst det blei litt mye kontakt med en fyr. Så da mener jo eg at hun burde vite bedre.. Og hva om det blir bedre no, men så om 6 mnd igjen så er vi tllbake til start ? Anonymous poster hash: f1083...7da Da får hun se at du faktisk har kontaktet andre for å få hjelp til å løse problemet, og at du syns det er enten eller vedrørende forholdet. Er hun veldig trygg på hvor hun har deg? Hvordan det går om 6 mnd er umulig å si. Men du vet jo hva du egentlig vil. Stol på deg selv. Anonymous poster hash: 90506...ab9
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #7 Skrevet 29. oktober 2013 Hun har aldri vært utro før fysisk før. Men eg mener at dette er på grensen til psykisk utroskap. Hun vet hva eg føler og allikavel så må hun søke etter den oppmerksomheten.. Eg har selv jente venner men som mange andre så driver eg ikkje å sender de nattamelding osv ! Nei f... heller altså.. eg er bare så redd for at hun skal si at hun skal begrense seg så kommer eg fortsatt til å gå rundt med klump i magen. er en så ekkel følelse ! men eg har noen dager å tenke igjennom dette, samtale blir det ihvertfall, men hva som skjer tror eg at eg finner ut der og da.. foreløpig prøver eg å si til meg selv at det er slutt mellom oss og kjemper og prøver å venne meg til følelsene her eg sitter på jobben.... Anonymous poster hash: f1083...7da 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #8 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg vet hvordan det føles og du burde virkelig snakke med noen om dette. Har du spurt Gjest inne på singelforumet? Anonymous poster hash: 90506...ab9
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #9 Skrevet 29. oktober 2013 Da må du bare være veldig tydelig på at dette skal ikke skje igjen fra hennes side, og om det gjør det så kommer du til å gjøre det slutt. Spør om hun kan slette han fra snap/facebook, mens du ser på. Det er kanskje litt drastisk, men om det er det som skal til så gjør det. Eller så hadde jeg sendt melding til de hun snakker med, og bedt de om å respektere at hun er i et forhold og at du hadde satt pris på om de lot henne være i fred. Jeg ser du skriver at hun må alltid være populær blant guttene? Kanskje hun sliter med selvtiliten og føler du ikke priser henne nok? Sånn føler jeg det noen ganger hvertfall, at jeg får mer oppmerksomhet av kompiser (feks. om jeg skal ut på byen, og spør typen om jeg ser ok ut og han svarer helt care, så kommer det en kompis og sier jeg ser smashing ut, så selvfølgelig gir det meg selvtilitsboost om jeg ikke får det fra typen), så du bør kanskje snakke med henne om dette også. Om hun synes du gir henne for liten oppmerksomhet. Eg kommer ikkje til å spørre hun om hun kan slette vedkommende, eg er egentlig imot å "styre" folk på den måten. men eg vil jo gjerne få hun til å forstå at eg ikkje synst det er greit så får det være opp til hun å bestemme om hun kan la det gå eller om hun må forstsette ned samme banen.. Hun har slitt litt med selvtilliten ja, men er det noen som skryter av hun er det meg. Hver dag sier eg at hun er fin i en eller annen setting og spesiellt når hun har pyntet seg. Så skryt av meg får hun! Anonymous poster hash: f1083...7da
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #10 Skrevet 29. oktober 2013 Da får hun se at du faktisk har kontaktet andre for å få hjelp til å løse problemet, og at du syns det er enten eller vedrørende forholdet. Er hun veldig trygg på hvor hun har deg? Hvordan det går om 6 mnd er umulig å si. Men du vet jo hva du egentlig vil. Stol på deg selv. Anonymous poster hash: 90506...ab9 Hei. Ja, kanskje ikkje så dumt allikavel.. Ja, hun vet nok veldig godt hvor hun har meg og kanskje det er der feilen ligger, at det ikkje er like spennende lengre ?? Anonymous poster hash: f1083...7da
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #11 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg vet hvordan det føles og du burde virkelig snakke med noen om dette. Har du spurt Gjest inne på singelforumet? Nei, men hvem er dette da ? Hvorfor mener du at eg bør snakke med noen andre om dette ?Anonymous poster hash: 90506...ab9 Anonymous poster hash: f1083...7da
anerikkjehva Skrevet 29. oktober 2013 #12 Skrevet 29. oktober 2013 Innleggene mine vises ikkje ? Men drit i det anonym greiene.. fra no av er eg denne brukeren
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #13 Skrevet 30. oktober 2013 Anonymous poster hash: f1083...7da Gjest er en bruker som spår med tarot og kanskje du vil få noe ut av det? Jeg mener du bør snakke med noen om dette slik at du får luftet dine tanker og følelser og få sortert tingene. Det er fort gjort å føle seg litt 'dum' i slike situasjoner. Følelser og tanker er gjerne helt kaotisk og da er det veldig godt å få snakket ut om tingene med en utenforstående. Anonymous poster hash: 90506...ab9
anerikkjehva Skrevet 30. oktober 2013 #14 Skrevet 30. oktober 2013 Derfor så henvender eg meg her i håp om at dere kan fortelle deres meninger og kanskje hjelpe meg/oss litt på vei med å gi tips..
Gjest chjon Skrevet 30. oktober 2013 #15 Skrevet 30. oktober 2013 Eg har vel mer eller mindre bestemt meg for at eg kommer tli å gjøre det slutt med kjæresten min gjennom 3 år. Eg har en jobb der eg er mye vekke og tillit er en stor del av det eg trenger i ett forhold noe som eg dessverre ikkje klarer å få til med hun.. Grunnen til at eg ikkje klarer det er fordi hun må ALLTID være så forbaska populer blant guttene og snakke og snappe med de til langt på kveld/natt.. enkelte av de vet eg hun sender natta melding til via snap, vet ikkje om det skjer via tlf.. hun sier det bare er venner selvfølgelig, men eg klarer ikkje å legge det bak meg. ja, eg vet det er delte meninger om dette og flere av dere vil si eg er tåpelig, men skal eg gå rundt å være usikker hele tiden i ett forhold ? Nei, det er ikkje sunt i det hele tatt!! hun sier hun elsker meg hver dag og eg gjør det samme. er det som er så forbanna trist. eg kommer altså til å dumpe kjæresten min som eg elsker pga eg ikkje klarer å legge det bak meg at hun har så god kontakt med desse guttene og hun er tydeligvis ikkje villig til å begrense seg litt. eg har aldri prøvd å nekte hun noen guttevenner, men eg har spurt hun pent om hun kan begrense kontakten. hva skjer den dagen de havner på fylla sammen og de har allerede en steikande god kjemi? en eller annen gang så vil hun treffe en som hun synst eg bedre enn meg og falle for han om eg hadde fortsatt i dette forholdet. er dere tildels enig ?? problemet mitt er at hun er midt i skolerushet no og eg kan dermed ikkje gjøre det no, eg har derfor valgt å vente til mandag når hun kommer hjem for da er hun ferdig for denne gang.. noen tips til hvordan eg kan forbrede meg, prøver å få kontroll på de uggene og vonde følelsene , men det er vanskelig begynte å grine i går så eg sliter. takk for at du leste og svarte Anonymous poster hash: f1083...7da Jeg syns egentlig dette med snapchat og guttevenner høres ganske uskyldig ut. Har selv masse guttevenner som jeg både chatter med, henger med og sender snap til, og har aldri tenkt over at kjæresten min reagerer på det. Han har også en del jentevenner som jeg ikke kjenner, men vi stoler på hverandre fordi vi er åpen om hvem andre vi omgås og gjemmer ikke telefonen når vi tekster med andre o.l.. Så lenge hun ikke skjuler og åpenbart sletter tekstmeldinger mellom seg selv og guttevennene sine har du absolutt ingenting å bekymre deg for, selv om jeg skjønner at det er vanskelig!
anerikkjehva Skrevet 30. oktober 2013 #16 Skrevet 30. oktober 2013 Ja, meget mulig det er uskyldig, men eg personlig klarer ikkje å være vekke fra hun når eg vet hun koser seg med andre både på snap, facebook og andre steder. Sier ikkje at det ikkje er eg som er for svak på dette området, men at hun burde respektere det om hun virkelig vil være sammen med meg.. Kanskje vi ikkje hører sammen pga dette og det er bedre om eg finner meg en som ser litt mer likt på dette enn det hun gjør.. Eneste eg vet er at eg ikkje kan gå slik som dette.. Om hun sletter vet eg ikkje da eg ikkje har snoket på tlf hennes.. 3
Gjest Lille-pus Skrevet 30. oktober 2013 #17 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg får mer enn bare 'litt' vondt av dere begge når jeg leser hva du forteller. Hun har venner, og noen/mange av dem er av hankjønn. Disse vennene synes være en utfordring for deg at hun har... Du sier hun aldri har vært utro, men mellom linjene synes det for meg som du alikevel har bestemt deg for at 'om hun ikke allerede har vært utro så tenker hun iallefall på det'. Ordbruken "eg vet hun koser seg med andre både på snap, facebook og andre steder." er nok det som gjør at jeg setter kaffen litt i halsen her. Du reiser mye i din jobb sier du. Er det du egentlig sier at du ønsket at hun ikke skal snakke med en eneste mann/gutt og ikke ha sosial kontakt med noen andre mennesker enn kvinner? I så tilfellet er det en ønskedrøm du nok ikek vil få oppfylt er jeg redd. Jeg vet jeg provoserer deg nå, og det er egentlig med overlegg og hensikt. Klarer du definere hvilken situasjon du egentlig vil ha ? Se hva det vil kreve av deg og se hva det vil kreve av henne? 4
anerikkjehva Skrevet 30. oktober 2013 #18 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg får mer enn bare 'litt' vondt av dere begge når jeg leser hva du forteller. Hun har venner, og noen/mange av dem er av hankjønn. Disse vennene synes være en utfordring for deg at hun har... Du sier hun aldri har vært utro, men mellom linjene synes det for meg som du alikevel har bestemt deg for at 'om hun ikke allerede har vært utro så tenker hun iallefall på det'. Ordbruken "eg vet hun koser seg med andre både på snap, facebook og andre steder." er nok det som gjør at jeg setter kaffen litt i halsen her. Du reiser mye i din jobb sier du. Er det du egentlig sier at du ønsket at hun ikke skal snakke med en eneste mann/gutt og ikke ha sosial kontakt med noen andre mennesker enn kvinner? I så tilfellet er det en ønskedrøm du nok ikek vil få oppfylt er jeg redd. Jeg vet jeg provoserer deg nå, og det er egentlig med overlegg og hensikt. Klarer du definere hvilken situasjon du egentlig vil ha ? Se hva det vil kreve av deg og se hva det vil kreve av henne? Takk for svar. Ikkje helt sant det du sier. Hun hadde masse guttevenner når eg blei ilag med hun. Når hun snakker med desse så føler eg det ikkje på samme viset. Hun hadde f.eks besøk i 3 dager av en fyr som hun er god venn med når han var på reise. Ja, det stakk meg litt, men det var mer forde hun ikkje spurte om det var greit før hun tilbydde han bosted. Tror helt ærlig at eg hadde reagert annerledes om hun f.eks hadde spurt.. Eg tror helt ærlig ikkje at hun kommer til å være utro, det eg er redd for er at hun skal få følelser for andre når hun "strekker" seg så langt med all denne kontakten.. Så ja, det bekymrer meg fordi eg er redd for å miste henne.. Nei, eg ønsker ikkje at hun skal kutte all kontakt med gutter. Det eg ønsker er at hun respekterer kjæresten sin som hun sier hun elsker og begrenser kontakten. Eg synst det er leit at hun hele tiden må ha denne kontakten til alle døgnets tider og spesielt om natten før hun legger seg.. Gamle venner av hun har eg ikkje noe problem med, men hver gang hun gjør noe nytt så er hun på hugget og skaffer seg nye venner som hun bare må snakke med og snappe med osv. Hvorfor ikkje være fornøyd med det du har ?? Hvorfor går det ikkje an å være venner uten å måtte små flørte hver dag på facebook eller snapchat ? Eneste eg søker er å kunne gå på jobb med ro i sjelen. Eg kan nok sikkert bli flinkere til å akseptere at hun får nye guttevenner, men da MÅ hun kunne begrense kontakten hun hele tiden må skaffe seg..
Gjest Lille-pus Skrevet 30. oktober 2013 #19 Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Det eneste du faktisk kan gjøre er å sette dere rolig ned og så forteller du hvordan du føler deg. Ikke legg skylden over på henen når du forteller (for da vil den naturlige responsen være å gå i selvforsvar... og 'døren' kan stenges). Dette sier jeg fordi en situasjon hvor den ene føler at han/hun begrenses av den andre, og opplever å 'holdes i lenke' er den perfekte begynnelsen på slutten. Det er noe som heter 'selvoppfyllende profetier'. Edit: Leif. Endret 30. oktober 2013 av Lille-pus 1
I Grosny Skrevet 30. oktober 2013 #20 Skrevet 30. oktober 2013 Eneste eg søker er å kunne gå på jobb med ro i sjelen. Eg kan nok sikkert bli flinkere til å akseptere at hun får nye guttevenner, men da MÅ hun kunne begrense kontakten hun hele tiden må skaffe seg.. Utroskap eller ikke, det er ett valg. Hvis dama di har bestemt seg for å være trofast, så har hun det, og sånn sett er hun mer optimal for deg enn andre damer kan bli. Problemet er jo din egen usikkerhet. Du trenger å finne roen og gi litt blaffen. Allerede nå har du faktisk gitt henne opp, hver eneste ekstra dag du kan få med henne etter i dag er faktisk en bonus. Jeg synes ikke du skal dumpe henne nå. Ta noen runder med deg selv først. Kanskje du også bør se på yrkesambisjoner for deg selv og jobbe mot å få deg en reisefri arbeidsplass. Du har trofast dame nå, og tilhører følgelig en heldig gruppe. Det er langt fra sikkert at det grønne gresset på den andre sida av gjerdet er like trofast. Hvis dette er stor kjærllighet så mener jeg det er verdt stor innsats .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå