AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #1 Skrevet 29. oktober 2013 Holder på med en dataøving til skolen i Access, og som en del av øvingen skal vi utforme noen SQL-spørreuttrykk. Den første oppgaven er: "Alle kunder med alle kundedata: Opprett, Spørringsutforming. Merk kundetabell, Legg til, Lukk. Velg alle felt (*) og utfør spørringen: Meny Kjør (!). Kikk på SQL-instruksjonene (SQL-koden): Visning, SQL-Visning. Returner så til Utformingsvisning og lukk vinduet. Gi spørringen navnet qry1_Kunder." Men når jeg gjør dette og trykker kjør! får jeg beskjed om at "spørringen må ha minst ett utdatafelt." Klarer noen å forklare meg hva jeg gjør feil og hvordan jeg skal gjøre det? Anonymous poster hash: c83b2...fbb
TN-># Skrevet 30. oktober 2013 #2 Skrevet 30. oktober 2013 SELECT * FROM [KUNDETABELL] Regner med at det er SELECT * FROM kunder For å velge alle "utdata"-felt må du bruke *-Stjerne som et slags "wildcard" til å velge alle.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #3 Skrevet 30. oktober 2013 Nå fikk jeg det til, tusen takk! Anonymous poster hash: c83b2...fbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå