Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Noen tips til utforming av en hyggelig melding til noen som nettopp har fått sin førstefødte? Noe som viser at vi er glad for dem og barnet, ønsker dem godt og ikke med mulighet for å si noe galt/tråkke på tærne?

Er litt skremt fra å si feil og gjøre feil etter å ha lest KG i det siste så takker og bukker for tips :-D

Anonymous poster hash: 06900...14e
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvor feil kan man gjøre egentlig..? ;)

"Gratulerer så mye med lille xxxxx! Håper det går bra med alle tre. Vi/jeg gleder oss til å bli kjent med xxxxx. Mange gode klemmer fra xxxx"

Og så kommer jo ting litt an på alt mulig.. Er dere nære, kom babyen tidlig/sent, tøff fødsel, har dere fått bilde osv osv.

Kort sagt: Gratulasjon * ønske om at de har det bra * interesse i livet videre * Klem/hilsen/hjerter/hva det måtte være ;)

Jeg skriver jo som oftest noe mer personlig enn det der. Men det kommer så an på hvem det er til. Og kanskje noe mer livlig ;) Nylig fødte en nær venninne og fødselen ble tøff med noen komplikasjoner. Da skrev jeg i tillegg at jeg håpte det gikk bra og at fødselen ikke ble for tøff. Og at hun hadde vært så tøff og flink! (la oss ikke starte diskusjon om å være "flink"...) Litt for å vise at jeg skjønte at det kanskje ikke var hundre prosent rosenrødt om du skjønner.

Endret av siebaeo
Skrevet

Enig med Sibaeo. Og korleis kan ein tråkke på tærne i ei gratulerer-melding?

"Gratulerer med babyen (eller gutten/jenta/navn)! Me gler oss til å bli kjent med han/henne. "

Skrevet

Gratulerer til de ferske foreldrene, og velkommen til deg, *navn*! Vi håper alt gikk bra, og ønsker dere alt det beste! Gleder oss til å få beundre nurket! Stor klem fra *navn*

Skrevet

Det ene tingen man kanskje bør unngå er masse spm som forplikter til svar og ikke minst når kan vi komme og hilse på.

Send også gjerne en koselig oppfølgingsmelding om en ukes tid for å vise interesse.

Anonymous poster hash: b6730...fd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...