Gå til innhold

Kreatin- hvor mange t-skeier er 5 gram?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt kreatin i pulverform, og det står at jeg skal blande så og så mye vann med 5 gram pulver. Jeg har ikke vekt. Hvor mange t-skeier tilsvarer 5 gram?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger det ikke med en sånn måleskje? Rist boksen litt så dukker den kanskje opp. Tror 5 gram er ca 1 teskje.

Anonymous poster hash: 81190...070
Skrevet

Følger det med? :danse: Hehe. Da er den godt gjemt, skal sjekke. Takk!

Skrevet

Tre strøkne spiseskjeer, ca. :)

Anonymous poster hash: e3c7d...aac
Skrevet

Tre strøkne spiseskjeer, ca. :)

Anonymous poster hash: e3c7d...aac

Festlig.

1 raus teskje er ca 5g.

Et tips er å veie seg før en begynner å bruke kreatin, og så veie seg etter ca 2 uker. Om du responderer på økt inntak vil du ha gått opp i vekt. Litt avhengig av hvor mye muskler du har, men alt i fra 1-5 kg. Det skyldes at økt mengde kreatin i musklene binder vann i tillegg.

Skrevet

Festlig.

1 raus teskje er ca 5g.

Et tips er å veie seg før en begynner å bruke kreatin, og så veie seg etter ca 2 uker. Om du responderer på økt inntak vil du ha gått opp i vekt. Litt avhengig av hvor mye muskler du har, men alt i fra 1-5 kg. Det skyldes at økt mengde kreatin i musklene binder vann i tillegg.

Takk for tips! Skjønte ikke helt - vil jeg få mer vann i kroppen eller i musklene?

Skrevet

Takk for tips! Skjønte ikke helt - vil jeg få mer vann i kroppen eller i musklene?

Det ene utelukker jo ikke det andre...

Du vil få mer vann i kroppen - i musklene. Om du ikke går opp i vekt er det sannsynlig at du ikke responderer på kreatin. Ca 1 av 5 gjør ikke det.

Skrevet

Du vil få mer vann i kroppen - i musklene. Om du ikke går opp i vekt er det sannsynlig at du ikke responderer på kreatin. Ca 1 av 5 gjør ikke det.

Med kroppen mente jeg generelt over alt, spesielt i fingrene/leggene. Får håpe jeg går opp i vekt da ;)

Skrevet

Bare et lite spm til. Bør jeg være bekymret for økt testosteron i kroppen?

Skrevet

Bare et lite spm til. Bør jeg være bekymret for økt testosteron i kroppen?

Kreatin har en ergogen effekt, men den er ikke via hormoner. Kreatin øker bare tilgangen til ATP i muskelen under (kortvarig) anaerobt arbeid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...