AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #1 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg ble først glad da hun endelig fikk seg facebook, men nå... Hun forklarer at "det bare dukker opp på newsfeeden min.." men når jeg snakker med henne er det ting hele tiden! Jeg så du skal på det og det arrangementet for eksempel. "vil du arve pelskåpen etter mormor? nei stemmer, du skal jo på den anti pels marsjen du..!" Hun sier også at hun går inn på mine venners profiler om hun er nysgjerrig på hvem jeg henger med. Spør meg ut om diverse arrangementer jeg har trykket attending på.. Jeg syns det er utrolig irriterende! Jeg er et voksent menneske, men hadde ikke satt pris på å bli overvåket om jeg hadde vært ungdom heller.. Noen andre som har hatt lignende problemer? Hva kan jeg si for at hun forstår hvor ubehagelig det er? Jeg har sagt rett ut jeg syns det er ubehagelig, og da ler hun litt og snakker det bort men glemmer det tydeligvis til neste gang jeg snakker med henne.. aaarg. Anonymous poster hash: b3c51...877
Gjest Eurodice Skrevet 29. oktober 2013 #2 Skrevet 29. oktober 2013 Kan du ikke bare slette henne som venn, da? 9
Sea Lace Skrevet 29. oktober 2013 #3 Skrevet 29. oktober 2013 Begrens hva hun kan se på Facebook, da ... 17
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #4 Skrevet 29. oktober 2013 Kan du ikke bare slette henne som venn, da? Virker litt slemt.. Jeg har jo annen familie på facebook.. Anonymous poster hash: b3c51...877
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #5 Skrevet 29. oktober 2013 Begrens hva hun kan se på Facebook, da ... Ja, går det an å gjøre så andre ikke ser hvilke arrangementer jeg skal på? Om arrangementene er offentlige? Jeg skjønner at det at jeg er på arrangementet i seg selv ikke kan fjernes, men at det kommer opp hos andre på newsfeeden at jeg skal.. Anonymous poster hash: b3c51...877
Gjest Eurodice Skrevet 29. oktober 2013 #6 Skrevet 29. oktober 2013 Virker litt slemt.. Jeg har jo annen familie på facebook.. Anonymous poster hash: b3c51...877 Er de like nysgjerrige?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #7 Skrevet 29. oktober 2013 Er hun relativt nylig innmeldt? Isåfall blir hun vel litt lei etterhvert, når nyhetsverdien er over. Min mor har 15 venner på facebook (hun NEKTER å få flere, og må alltid slette noen hvis hun skal akseptere noen nye.. Hun er den eneste jeg kjenner som har 150 utestående venneforespørsler hun nekter å svare på ), og får jo dermed med seg stort sett alt jeg skriver, men det gjør jo ingenting. Du kan jo si at det ikke er normalt å virkelig studere folks aktiviterer på den måten, men man skulle tro hun fant på noe bedre å gjøre med tiden. Anonymous poster hash: 51f4b...311 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #8 Skrevet 29. oktober 2013 Har to bestemødre som er sånn! Og de spammer i tillegg ned statusene mine med ting som ikke har sammenheng med det jeg skriver.... Anonymous poster hash: ddd96...c45 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #9 Skrevet 29. oktober 2013 Usikker på om det går an å skjule arrangementer, men tror dte. Statuser og bilder kan du i alle fall velge hvem som skal se. Det hender jeg velger bort et par -tre stk av mine venner om jeg poster statuser for venstresida (v valget) da de er veldig høyre-vridde og bare begynner å krangle f.eks... Anonymous poster hash: 35590...fd6
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #10 Skrevet 29. oktober 2013 Hvis du er under 18 synes jeg det er greit at hun følger litt med på dine gjøremål jeg. Er du over 18. er det bare å fjerne henne/blokkere henne. Det har jeg gjort med 2 familiemedlemmer. Anonymous poster hash: 692c0...221 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #11 Skrevet 29. oktober 2013 Tror dette er vanlig for gamligene når de får facebook, ser det på morra til samboeren min å. Anonymous poster hash: f825d...e25
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #12 Skrevet 29. oktober 2013 Fullt mulig å bare ha henne som passiv venn uten å dele noe som helst. Bare å definere henne under Merk henne som f.eks. "bekjent" eller noe slikt, og sørg for at bare venner eller "nære venner" ser din status, og vips, så får hun ikke se din aktivitet, og du slipper å slette henne som venn.... Anonymous poster hash: 0bcdc...ede 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #13 Skrevet 29. oktober 2013 Kan du ikke bare slette henne? Min far slettet sin, den gang, 16 år gamle datter fordi han var lei av bilder, likes og kommentarer fra venninner ala "peeena", "søøøta" osv.Anonymous poster hash: c2c7b...859 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #14 Skrevet 29. oktober 2013 Hvorfor har du moren din som venn på Facebook? Jeg har én slektning på Facebook, og det er lillesøs (som er i 20-årene). Kunne fint droppet å ha henne i vennelista også, men bedre enn å ha mamma der. Anonymous poster hash: 0f774...02d
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #15 Skrevet 30. oktober 2013 Hun stalker deg ikke, hun bruker facebook som alle andre, og så synes du det er litt kleint fordi det er mora di. Skulle du tenkt på før du la henne til. Anonymous poster hash: 2666d...073 4
Rainbow Skrevet 30. oktober 2013 #16 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg hadde blitt helt paranoid av å ha mamma eller pappa på Facebook. Glad de ikke har profiler der. Jeg har heller ikke andre slektninger i deres generasjon på Facebook, selv om noen har spurt. Ei heller svigerforeldre. Og jeg er den eneste av svigerdøtrene deres som ikke er venn med dem. Ikke fordi jeg har noe som helst imot verken dem eller egne foreldre, eller fordi jeg skriver spesielt private ting der, men fordi det føles mer privat at de skal se alt jeg skriver og sier Dessuten er foreldrene mine ganske redde for nettet på en måte fremdeles, så jeg hadde sikkert fått masse "er det så lurt å skrive om det? Hvem kan se det? Hvorfor poster du bilder av det" hele tida. Og jeg har en veldig lite avslørende og over sharing-aktig profil, altså. Går mest i hest og hund. Men siden du allerede er venner med henne ville jeg nok begrensa tilgangen hun har til profilen din. 1
Gjest Badebuksa Skrevet 30. oktober 2013 #17 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg hadde blitt helt paranoid av å ha mamma eller pappa på Facebook. Glad de ikke har profiler der. Jeg har heller ikke andre slektninger i deres generasjon på Facebook, selv om noen har spurt. Ei heller svigerforeldre. Og jeg er den eneste av svigerdøtrene deres som ikke er venn med dem. Ikke fordi jeg har noe som helst imot verken dem eller egne foreldre, eller fordi jeg skriver spesielt private ting der, men fordi det føles mer privat at de skal se alt jeg skriver og sier Dessuten er foreldrene mine ganske redde for nettet på en måte fremdeles, så jeg hadde sikkert fått masse "er det så lurt å skrive om det? Hvem kan se det? Hvorfor poster du bilder av det" hele tida. Og jeg har en veldig lite avslørende og over sharing-aktig profil, altså. Går mest i hest og hund. Men siden du allerede er venner med henne ville jeg nok begrensa tilgangen hun har til profilen din. Du skriver jo at hun kan ha begrenset tilgang, hvorfor kan ikke dine venner det, hvis du godtar venneforespørslene?
Rainbow Skrevet 30. oktober 2013 #18 Skrevet 30. oktober 2013 Du skriver jo at hun kan ha begrenset tilgang, hvorfor kan ikke dine venner det, hvis du godtar venneforespørslene? Godt spørsmål. Jeg har egentlig ikke noe svar. Det er bare noen slektninger av mamma som har spurt og som jeg ikke har godkjent, ellers har ikke svigers spurt, og foreldrene mine er ikke på Facebook. Men om svigers hadde spurt hadde jeg nok satt dem på limited, for de ser jeg ofte nok til at det hadde vært litt flaut å ikke ha noen forklaring for ignorert forespørsel.
Gjest Badebuksa Skrevet 30. oktober 2013 #19 Skrevet 30. oktober 2013 Godt spørsmål. Jeg har egentlig ikke noe svar. Det er bare noen slektninger av mamma som har spurt og som jeg ikke har godkjent, ellers har ikke svigers spurt, og foreldrene mine er ikke på Facebook. Men om svigers hadde spurt hadde jeg nok satt dem på limited, for de ser jeg ofte nok til at det hadde vært litt flaut å ikke ha noen forklaring for ignorert forespørsel. Mine svigerforeldre er ikke på facebook, de klarer såvidt å åpne en laptop
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #20 Skrevet 30. oktober 2013 Hun er av typen som ville blitt veldig lei seg om jeg hadde slettet henne, men gjort det sånn at hun bare får sett en begrenset versjon av profilen min. Hun kommenterer jo ikke noen kleine ting eller noe, men jeg merker godt at hun følger GODT med på hva jeg foretar meg der, og det er ekkelt. Selv om jeg egentlig ikke har noe å skjule.. Men arrangementene (som forsåvidt plagde meg mest) går det ikke an å skjule med mindre arrangementene er private, så da får jeg bare la vær å ha attending om jeg ikke vil hun skal vite om det. TS Anonymous poster hash: b3c51...877
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå