Gå til innhold

Ungdom med veldig uren hud-tips

Anbefalte innlegg

Gjest snyball
Skrevet

Jeg har en 16 år gammel fetter som er plaget med mye akne i ansiktet (minimalt på rygg). Det er ikke byller, men masse nupper og kviser. Vi har et veldig nært forhold, så jeg har snakket litt med han om det. Jeg har selv vært veldig plaget med uren hud siden ungdomsåra, helt til jeg gikk på Isotretinoin nå i våres. Selv sier han at han ikke bryr seg noe om det. "Det plager meg ikke". Men jeg ser at det plager han. Det er jo klart at det er mye som er hormonelt i den alderen. Men jeg ønsker ikke at han skal slite med det samme som jeg gjorde gjennom hele ungdomstiden min. Er det noen som har tips til hudpleieserier, rens, fuktighetskrem som kan fungere til gutter i den alderen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen og få resept på en krem som heter Skinoren, tar noen uker, og gjør underverker med uren hud, om den så er aldri så ille.

Anonymous poster hash: 1b59f...a1f
Gjest snyball
Skrevet

Gå til legen og få resept på en krem som heter Skinoren, tar noen uker, og gjør underverker med uren hud, om den så er aldri så ille.

Anonymous poster hash: 1b59f...a1f

Takk for tips! :) Vet du om en passende fuktighetskrem? Antar at den kremen tørker ut huden
Skrevet

Jeg er en 26 åring som har hud som en 13åring (sukk). Masse kviser å nupper å alt..

Beste serien jeg har prøvd er clean start fra apotek. Da bruker jeg vask, nattmaske å dagkrem som matter ned å roer. Det inneholder en syre (husker ikke nå hvilken) som er sykt bra, men veldig hard, så i perioder jeg er flinkere å unngå alt godt (alkohol, sukker å fet mat) så bruker jeg en langt mildere serie med samme produkt (vask, nattkrem å dagkrem) så huden får slappet litt av. (kan poste den milde serien jeg bruker i morgen, husker ikke navnet nå)

Men begynn med å be han bruke en hånduk over puta si hver natt, å max 2 netter så tar han en ny ren en. Det er oftest på natta at sånn skit oppstår.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg er litt som forrige taler her. Har nå fylt 22 år og sliter fortsatt litt med kviser og urenheter, men har lært meg noen triks opp gjennom årene.

1. Bruk dekkstift, men ikke glem å vask den av om kvelden. En dekkstift skal primært hjelpe for å dekke over kviser (altså som sminke) og til tross for at flere av dem reklamerer med at de "tørker bort urenheter", så er ikke dette sant. Du kan lese mer her feks om hvorfor du ikke skal bruke masse penger på dekkstift.

2. Vask ansiktet hver dag. Jeg begynte å gå til hudpleier da jeg var 20 år, noe som revolusjonerte huden min. Hun ga meg masse tips til hvordan man skulle rense det i tillegg til å prakke på meg noen dyre renseprodukter (som fungerer utmerket). Clinique heter merket hvis jeg ikke tar feil.

3. Kan ikke si det nok; VASK VEKK ALL SMINKE NÅR DU LEGGER DEG! En riktig god sminkefjerner anbefales.

Lykke til. Og tro meg - jeg vet hvordan du har det. Og jo, det blir mye mye bedre når du finner ut hva som fungerer for deg. :blomst:

Skrevet

Det er bare en ting som hjelper på sånt, og det er et legebesøk helst med henvisning videre til hudlege. Husk at dersom de medikamentene han får ikke virker så må han gå tilbake og si det og be om noe annet. De begynner jo alltid med det mildeste først, og er man ordentlig plaget så funker det ikke. Og da må man tilbake og få noe annet. Så det må du presisere flere ganger. Du kan jo følge med litt selv. Som regel blir man noe bedre med de svakeste kremene, men der er jo mye bedre og adekvat hjelp å få om man bare tar det opp igjen.

Skrubb: MD formulations Face & Body Scrub. Brukes to ganger i uken. Ikke flere ganger, selv om det står på flasken at han kan bruke den hver dag.

Ansiktsvask: MD formulations facial cleanser Sensitive skin. Brukes morgen og kveld. Væt ansiktet, vask med ansiktsvasken, skyll av og klapp tørt.

Hudkrem, han trenger en krem med mye fuktighet og lite/ingenting fett: Decleor Harmonie Calm Delicate Milky Cream , eller: A'kin White Tea & Aloe Vital Hydration Gel Creme, eller: Biotherm Aquasource 24 hour Deep Repleneshing Gel

Hudkrem kan være litt vanskelig. Oversikt over feelunique sine kremer for fet hud finner du her: http://www.feelunique.com/skin/day-moisturiser-combination-oily-skin?q=&filter=fh_location=//c1/en_GB/categories%3C{c1_c1c1}/categories%3C{c1_c1c1_c1c1c1}/categories%3C{c1_c1c1_c1c1c1_c1c1c1c1}/categories%3C{c1_c1c1_c1c1c1_c1c1c1c1_c1c1c1c1c2}/%26fh_view_size=180%26fh_sort_by=-$rc_popularity

Har linket til feelunique. De kan du stole på og du får produktene mye billigere enn i Norge.

Anonymous poster hash: e4ca7...0ca
  • Liker 1
Skrevet

Og igjen: Jeg kan ikke få presisert nok at det er lege som er løsningen her. Kremer, skrubber og hudpleiere gir minimalt med hjelp. Og han må gå tilbake til legen for å finne andre løsninger om den første ikke hjelper nok. Og hjelper ikke den andre nok heller så går han tilbake igjen. Osv.

• Liker 1
Gjest snyball
Skrevet

Jeg er en 26 åring som har hud som en 13åring (sukk). Masse kviser å nupper å alt..

Beste serien jeg har prøvd er clean start fra apotek. Da bruker jeg vask, nattmaske å dagkrem som matter ned å roer. Det inneholder en syre (husker ikke nå hvilken) som er sykt bra, men veldig hard, så i perioder jeg er flinkere å unngå alt godt (alkohol, sukker å fet mat) så bruker jeg en langt mildere serie med samme produkt (vask, nattkrem å dagkrem) så huden får slappet litt av. (kan poste den milde serien jeg bruker i morgen, husker ikke navnet nå)

Men begynn med å be han bruke en hånduk over puta si hver natt, å max 2 netter så tar han en ny ren en. Det er oftest på natta at sånn skit oppstår.

Lykke til :)

Takk for tips! Skal undersøke den serien :)

Jeg er litt som forrige taler her. Har nå fylt 22 år og sliter fortsatt litt med kviser og urenheter, men har lært meg noen triks opp gjennom årene.

1. Bruk dekkstift, men ikke glem å vask den av om kvelden. En dekkstift skal primært hjelpe for å dekke over kviser (altså som sminke) og til tross for at flere av dem reklamerer med at de "tørker bort urenheter", så er ikke dette sant. Du kan lese mer her feks om hvorfor du ikke skal bruke masse penger på dekkstift.

2. Vask ansiktet hver dag. Jeg begynte å gå til hudpleier da jeg var 20 år, noe som revolusjonerte huden min. Hun ga meg masse tips til hvordan man skulle rense det i tillegg til å prakke på meg noen dyre renseprodukter (som fungerer utmerket). Clinique heter merket hvis jeg ikke tar feil.

3. Kan ikke si det nok; VASK VEKK ALL SMINKE NÅR DU LEGGER DEG! En riktig god sminkefjerner anbefales.

Lykke til. Og tro meg - jeg vet hvordan du har det. Og jo, det blir mye mye bedre når du finner ut hva som fungerer for deg. :blomst:

Takk for tips! :) Han vil nok ikke bruke sminke, men..

Og igjen: Jeg kan ikke få presisert nok at det er lege som er løsningen her. Kremer, skrubber og hudpleiere gir minimalt med hjelp. Og han må gå tilbake til legen for å finne andre løsninger om den første ikke hjelper nok. Og hjelper ikke den andre nok heller så går han tilbake igjen. Osv.

Jeg vet egentlig selv etter alle mine år med problemer at legen er det beste, eller hudlege. Han, som jeg også har prøvd, har gått på anitbiotika. Det løste litt på problemet der og da, men det kommer tilbake igjen med en gang. Tror nok de fleste hudleger synes han er for ung til å starte på isotretinoin.

Skrevet

Skal ikke gå inn på "Skal gutter bruke sminke"-diskusjonen, men jeg har brukt både foundation og dekkstift fra jeg var 16.

Er riktignok fra Bærum.

Gjest snyball
Skrevet

Skal ikke gå inn på "Skal gutter bruke sminke"-diskusjonen, men jeg har brukt både foundation og dekkstift fra jeg var 16.

Er riktignok fra Bærum.

Jeg synes det er helt greit og forståelig :) Men det synes nok ikke min kjære fetter :P

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...