Gå til innhold

Hvordan kan en butikk ha en pris på nett og en i butikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en kapselholder av Elkjøp på nett da de ikke hadde den inne i butikken for en stund tilbake. På nett kostet den 299. Var innom butikken i dag, og nå har de den inne og koster kun 49. På nett koster den fortsatt 229. Er det noen regler på dette? Nå hadde de jo ikke varen i butikk da jeg kjøpte den, men for de som kjøper den på nett nå blir jo lurt?

http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kaffetilbehor/SAN696085/sandstrom-dolce-gusto-kapselholder

Anonymous poster hash: b3ea5...ed5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er helt sikker på at det faktisk var den som kostet 49 kroner, og ikke var feil prislapp under varen el.l., tipper jeg at butikken har feilpriset den, rett og slett. Det er faktisk ofte så enkelt. Eller butikken kan ha fått en feilleveranse og fått altfor mange, og har bestemt seg for å sette den ned i pris for å få solgt ut overskuddslageret. Innimellom har også noen av butikkene distriktskampanjer som ikke alle butikkene er med på, og da gjelder prisene kun i utvalgte butikker. Da kan selvfølgelig ikke nettprisene settes ned.

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber i butikk og ofte får vi gode rabatter hvis vi bestiller en mengde varer slik at vi kan selge de ut igjen billig, mens de som vi har betalt normalpris for ikke kan selges rabattert for å bevare bruttoen..

• Liker 2
Skrevet

Hvis du er helt sikker på at det faktisk var den som kostet 49 kroner, og ikke var feil prislapp under varen el.l., tipper jeg at butikken har feilpriset den, rett og slett. Det er faktisk ofte så enkelt. Eller butikken kan ha fått en feilleveranse og fått altfor mange, og har bestemt seg for å sette den ned i pris for å få solgt ut overskuddslageret. Innimellom har også noen av butikkene distriktskampanjer som ikke alle butikkene er med på, og da gjelder prisene kun i utvalgte butikker. Da kan selvfølgelig ikke nettprisene settes ned.

Fikk svar fra Elkjøp litt etter jeg hadde opprettet tråden. Hver Elkjøpbutikk velger selv om de vil ha tilbud på varene i deres butikk, så kunden får ikke pengene igjen hvis den blir kjøpt over nett eller i en annen Elkjøpbutikk til høyere pris, da butikk til butikk velger selv om de vil selge de billigere i en tidsperiode. På Elkjøp der den kostet 49 så gjør de det fordi den skal ut av sortimentet etterhvert, men den koster fortsatt 299 kr på de andre butikkene.

Synes det ga litt mer mening etter jeg gikk den forklaringen :)

Anonymous poster hash: b3ea5...ed5

Skrevet

Det lønner seg å sjekke prisene både på nettet og i fysisk butikk før du handler. Jeg har spart mye på å kjøpe bl.a. ipad og mobiltelefon på nettbutikken for så å hente varen i den fysiske butkken. Da slipper du å betale for frakt, og du får varen for den billigere nettbutikk-prisen.

Anonymous poster hash: 86d0d...206

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...