Gå til innhold

Halloween og ettåring som legger seg tidlig..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn på halvannet år som legger seg i halv syvtiden. Hun sover særdeles lett, så ringeklokka kan i verste fall vekke henne. Og da er hele kvelden og natta ødelagt... Mange barn i nabolaget, og i fjor var det mange som ringte på.

Har dere tips til hvordan jeg kan få folk til ikke å ringe på? Går det f.eks. an å skru av ringeklokka? Vi har en gammel, ekstremt høylydt type...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta ut batteriene på ringeklokka å ikke ha på utelys. Da slipper dere ringing på døra...

Anonymous poster hash: e89f1...a10
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Slukket utelys betyr at ingen skal komme til dere. Men er ikke alle som vet det...

Endret av marihihia
  • Liker 3
Skrevet

Her skal jeg sove meg opp før nattevakt, så vurderer å henge opp lapp på døren. Vi har ikke ringeklokke, så de må banke på, men vi har en vakthund som varsler alle i familien når det banker på. ;)

Spørs om barna tar hensyn til det da..

Skrevet

Tar ikke folk hensyn når de ser at utelyset er slukket og det ikke er halloweenpynt ute?

Men er de ikke såpass oppegående får du henge et skilt på døra: "Vi feirer ikke Halloween. Vennligst ikke forstyrr/ikke ring på og vekk babyen/etc."

Eller koble ut ringeklokka.

Anonymous poster hash: f0f0c...c39
  • Liker 3
Skrevet

Slukket utelys betyr at ingen skal komme til dere. Men er ikke alle som vet det...

De har da klart å skaffe seg informasjon om at de får godis når de ringer på dørene til folk. Antar at det er foreldrene som har lært de det. Da må også foreldrene lære de at de ikke skal ringe på der utelyset ikke er tent.

• Liker 3
Skrevet

Heng en lapp på døra, noe à la "beklager, vi feirer ikke halloween :)" kanskje?

Anonymous poster hash: 3d59f...7a5
  • Liker 1
Skrevet

Det er jo for jævlig at man skal bli påtvunget tigging av godetri på døra - i sitt eget hjem.

• Liker 16
Skrevet

Koble ut ringeklokken, slå av utelyset, og heng en lapp på døra om at dere ikke vil ha folk rennende på døra.

Det er sikkert noen som ringer på likevel, men da får du bare åpne og be dem gå. Eventuelt ikke åpne.

Anonymous poster hash: ff7fb...cb4
  • Liker 1
Skrevet

Helt enig! Men er nok ikke alle foreldre som vet det heller

De har da klart å skaffe seg informasjon om at de får godis når de ringer på dørene til folk. Antar at det er foreldrene som har lært de det. Da må også foreldrene lære de at de ikke skal ringe på der utelyset ikke er tent.

Skrevet

Jeg skal opp i natt pga jobb så jeg hadde lagt meg og lå og sov da noen desperat hamret på døren. Ytterdøren er i andre enden av huset enn soverrommet så det var ganske hard banking siden jeg våknet av det. Jeg trodde det var naboene som varslet meg om brann eller noen som flyktet fra en voldektsmann eller liknende så jeg styrtet ut og åpnet. "Trick or treat!!!!" Det var til og med en voksen dame med de som sto og smilte. Utelysene var av og det er da ikke i dag man skal gå uansett. Fy søren så sint jeg ble nå.

Anonymous poster hash: be169...ad4

• Liker 11
Skrevet

Men det er vel ikke Halloween før imorgen..?

Som sagt, så er ringeklokka vår av den gamle typen. Svær messinggreie, ikke bare en hvit boks...Så aner igrunn ikke hvordan det taes ut..

Har ingen problemer med å gi barna godterier, er bare det at jeg vil ikke at hele natta skal bli ødelagt for datteren min. I fjor hamret de løs på vinduene da jeg ikke åpnet..

Skrevet

Som sagt, så er ringeklokka vår av den gamle typen. Svær messinggreie, ikke bare en hvit boks...Så aner igrunn ikke hvordan det taes ut..

Har ingen problemer med å gi barna godterier, er bare det at jeg vil ikke at hele natta skal bli ødelagt for datteren min. I fjor hamret de løs på vinduene da jeg ikke åpnet..

I overimorgen, på torsdag. :)

Heng en lapp over ringeklokka om at de ikke skal ringe på.

Anonymous poster hash: ff7fb...cb4

Skrevet

Har samme problem som deg, og barnerommet er nærmest døra....

Vi bor i blokk, så å koble av ringeklokka og skru av utelyset går ikke.

Jeg HATER virkelig den dagen!! har ingen ting til overs for tiggende drittunger på døra!

Ikke bryr dem seg om lapper om "vennligs ikke forstyrr" heller.

En jævla uting som dere foreldre der ute faktisk burde nekte dem!!

Evt bli med dem ut, og KUN la dem gå til folk som har pynta døra

Forbanna idioti, som jeg glatt kommer til å nekte barna mine når de blir større.

I Norge er tigging unødvendig! Kjøp snopet selv, og la naboene få være i fred!!!

Anonymous poster hash: 024a5...d7e
  • Liker 7
Skrevet

Hvis det er en sånn skikkelig gammeldags en med to klokker/bjeller som slår så kan du legge bomull, servietter e.l. mellom.

Skrevet

Jeg skal opp i natt pga jobb så jeg hadde lagt meg og lå og sov da noen desperat hamret på døren. Ytterdøren er i andre enden av huset enn soverrommet så det var ganske hard banking siden jeg våknet av det. Jeg trodde det var naboene som varslet meg om brann eller noen som flyktet fra en voldektsmann eller liknende så jeg styrtet ut og åpnet. "Trick or treat!!!!" Det var til og med en voksen dame med de som sto og smilte. Utelysene var av og det er da ikke i dag man skal gå uansett. Fy søren så sint jeg ble nå.

Hva sa du til dem?

Anonymous poster hash: d6656...685

Skrevet

I all verden! Du skulle bedt om navnet på kjerringa og dratt innom huset hennes klokka 3 om natta og dundret på døra.

Anonymous poster hash: f0f0c...c39

• Liker 2
Skrevet

Hva sa du til dem? Anonymous poster hash: d6656...685

Jeg var så sjokkert at jeg dessverre ikke sa noe. Sto der i pysjen og måpte litt før jeg smalt igjen døren.

Skrevet

Jeg synes egentlig at det burde være slik at det var de som faktisk feirer halloween som måtte gjøre noe ekstra, som ved å henge opp noe på døra. Så slipper vi andre å gå i hi, slå av ringeklokka og slukke utelysene...

Anonymous poster hash: ed859...b63

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...