Dina Skrevet 4. mai 2004 #1 Del Skrevet 4. mai 2004 Heisann! Etter at jeg sluttet å røyke for snart 4 måneder siden, har jeg lagt på meg 4 kg. Dette er igrunnen ikke kritisk, for jeg er absolutt ikke overvektig. Er 164 cm. høy, og veier nå 57 kg. Men; dette er ikke min trivselsvekt, og jeg har aldri vært så tung før, bortsett fra da jeg var gravid! :-? Jeg føler meg altså ikke vel med meg selv, og vil gjøre noe med det! Jeg har tenkt å erstatte f.eks 2 av dagens måltider med Nutrilett, i en periode på ca. 2 uker, for å få litt fart på sakene. Noen som har erfaring med dette? Funker det? Og ja, jeg vet at man må legge om kostholdet og trene jevnlig for å holde vekta, men dette er som sagt bare for å komme igang! Jeg trener, og spiser ellers relativt sunt allerede, så det er sagt! Insspill? Synspunkt? Tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2004 #2 Del Skrevet 4. mai 2004 Jeg bytter ofte ut kveldsmaten min med Nutrilett. Har ikke rast ned i vekt av den grunn egentlig, men... Det er et godt alternativ i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 4. mai 2004 #3 Del Skrevet 4. mai 2004 Mine synspunkter er: Hvorfor ikke ta en brødskive med sunt pålegg isteden? Jeg synes Nutrilett smaker ille, harprøvd det og brakk meg, klarte ikke drikke det (men vet jo at ikke alle har det sånn). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 4. mai 2004 #4 Del Skrevet 4. mai 2004 Syns du heller kan ta noe ordentlig mat med samme kalorimengde som en shake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2004 #5 Del Skrevet 4. mai 2004 Hva er egentlig poenget med at drikke slike pulver-greier? Er de fordi de er så utrolig gode? Eller fordi du ikke gidder å lage mat? Hvorfor ikke lage deg god og sunn mat isteden? Finnes tusen bedre alternativer enn pulver og vann...(du lever da ikke et fengsel gjør du vel?) Alternative mellommåltider...grovt brød eller baguett med grillet kylling, krispy salat og noe "vått" (liten dråpe lett-majones, eller olivenolje?) eller: noe annet som metter og er godt: grovt brød/baguett med kokt egg og tomat? Eller mellommåltider bestående av grillet laks, brokkolli, ris, kylling...etc.valgene er mange. Basis bør være litt av: egg, kylling eller fisk. Ha stående agurk, salat, tomater, laks i fryseren, kjøp kylling, drikk mye vann...unn deg lett-brus hvis du er veldig glad i brus. Det er MYE du kan bli inspirert av på nettet og i oppskrift-bøker av god og sunn mat- spesielt nå som det blir sommer i vårt kalde land...Se kokke-program på tv? Lykke til med alt annet enn tullete pulver-drikker , sier jeg til deg Have a meal! Have some culture! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 4. mai 2004 #6 Del Skrevet 4. mai 2004 Dropp pulveret og lag deg skikkelig mat! Det er faktisk en del kalorier i slikt pulver... Det beste for deg er nok å trene litt ekstra siden du er så tynn fra før av. Jeg veier mye mer enn deg (samme høyde)og ser ikke på meg selv som overvektig, selv om jeg gjerne vil ned 5-7 kilo for å komme tilbake til min trivselsvekt (jeg får faktisk ikke lov til å slanke meg av venner og kjæreste fordi de synes ikke jeg trenger det). Jeg får lite utbytte av slike hurtigslankemidler iallefall, jeg tror det beste er kondisjonstrening! Det forbrenner fett effektivt! Pam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 4. mai 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 4. mai 2004 Hva er egentlig poenget med at drikke slike pulver-greier? Er de fordi de er så utrolig gode? Eller fordi du ikke gidder å lage mat? Hvorfor ikke lage deg god og sunn mat isteden? Finnes tusen bedre alternativer enn pulver og vann...(du lever da ikke et fengsel gjør du vel?) Poenget er å innta svært lite kalorier over en kort periode, for å få "fart" på vekttapet! Pulvergreiene smaker ikke bra, men de går ned, og gir metthetsfølelse. Jeg gidder definitivt å lage mat..... og lever definitivt heller ikke i et fengsel! Gode mattips i tilbakemeldingen din "Gjest", men ellers lite konstruktivt syns jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agurk Skrevet 4. mai 2004 #8 Del Skrevet 4. mai 2004 Lag deg heller en smoothie Feks: 1 banan Litt biola eller cultura Frosne bær av ymse slag Litt proteinpulver (valgfritt) Smaker nydelig, og kan varieres i det uendelige, samtidig er det veldig sundt og ikke mins mettende... Passer ypperlig til frokost også, lager minst en slik en hver dag jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2004 #9 Del Skrevet 4. mai 2004 50-100 g myk tofu 1 banan bær etter smak hurtigmixes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 5. mai 2004 #10 Del Skrevet 5. mai 2004 Poenget er å innta svært lite kalorier over en kort periode, for å få "fart" på vekttapet! Pulvergreiene smaker ikke bra, men de går ned, og gir metthetsfølelse. Jeg gidder definitivt å lage mat..... og lever definitivt heller ikke i et fengsel! Gode mattips i tilbakemeldingen din "Gjest", men ellers lite konstruktivt syns jeg! Men det er i8kke svært lite kalorier i slike pulver, så ved å bytte ut kveldsmat og andre små måltider med pulver, så oppnår man lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå