Gå til innhold

vår fantastiske dag - 11 mai

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, så er jeg litt treg med rapport fra vår fantastiske dag, men her kommer den ihvertfall....

Stod opp kl 0830 etter å ha sovet kun 3 timer og ligget og tenkt på alle små detaljene. Tenke seg til; jeg har glemt sløret i Oslo og jeg var i Drammen! Men ingen panikk, min daværende samboer sov i vår leilighet så han kunne ta den med dagen etter (heldigvis)..

0930 dro jeg og min forlover avgårde til frisøren, veldig spente og ørlite nervøse. Våre frisører var utrolig dyktige og ikke minst morsomme, så vi lo og drakk mozell (istedet for champagne) mens de holdt på. Etter 3 timer var de ferdige, og vi var strålende fornøyd med både frisyren og sminken. Men så måtte min forlover dra og da ble jeg sittende alene i 1 time. Da begynte nervene å melde seg for fullt og jeg gikk frem og tilbake helt til min far kom og hentet meg. Akkurat idet jeg satte meg inn i bilen, gikk sløret av - og så var det bare inn å få de til å fikse det på null tid. Det gikk heldigvis bra.

Vi kom ned til kirken og der stod våre tre brudepiker og svennen vår utenfor, klare til å gå inn. De var helt nydelige - deres mor hadde sydd kjolene og på jentene var håret flettet i "etasjeflette" og pyntet med blomster. Jeg ble helt rørt. Jeg sa til dem hvor fine de var og da fikk jeg til svar "ikke så fin som du da..". Så gikk dørene opp og jeg kikket oppover kirkegulvet hvor min søster og bror hadde lagt hvitveis langs hele gangen opp til alteret. Det var så nydelig og passet godt til min hvite og grønne bukett. Min kjære stod der oppe og ventet på meg og har senere innrømmet at han fikk skikkelig klump i halsen da dørene gikk opp... Og alle sammen var der, venner og familie og jeg var så lykkelig og smilte hele veien opp. Tråkka i kjolen opp trappetrinnet, men beholdt roen og bare løftet den opp og gikk videre.... Så satte jeg meg og etter 2 min. var alt bare flott og koslig og jeg var så lykkelig at jeg ikke var nervøs i det hele tatt.

Etter at vi kom inn til Wagners "Lohengrin", sang vennekoret (forsangere) (satt sammen for anledningen) amazing grace som vi syntes er utrolig fin. Så sa presten noen ord og vi ga hverandres vårt "ja", og så var vi gift. Det gikk ganske fort igrunn og rart å "plutselig" bli gift. Så sang koret en brudemarsj, "i dine hender fader blid", som forsangere. Vi valgte også en litt annerledes utmarsj. Istedet for at presten skulle spille noe, sang koret oss ut med "brudemarsj fra seljord". I det hele tatt var vielsen utrolig flott.

Ute ble vi gratulert av alle som var kommet i kirken, og så kjørte vi i svigerfars nye ford mondeo til lokalet, hvor vi bak tok bilder av oss, med forlovere og med brudebarna. Vi hadde et så flott vær at det ga maks stemning.

Når fotograferingen var ferdig, gikk vi inn i lokalet og fikk champagne og pratet med gjestene. Fotograferingen gikk fort og vi brukte ikke noe ekstra tid på kjøring siden lokalet var like ved kirken, så det var god tid før middagen skulle begynne.

Bordet var nydelig dekket (gjort dagen før) med bordkort, oppsatser, menyer, lys og alt serviset og det så utrolig delikat ut. Til forrett hadde vi krepesecocktail og hovedrett oksestek med en herlig fløtesaus og med poteter og grønnsaker. Enkelt og utrolig godt. Veldig greit også, for det er sånt som alle spiser. Til dessert hadde vi iskake. Kjempegodt.

Vår toastmaster gjorde en fantastisk jobb og vi hadde en del taler. En god venninne av meg danset også en utrolig flott dans, mens en annen venn av oss sang og spilte gitar. Jeg ble utrolig rørt. Koret sang også en sang med en gang etter at vi hadde satt oss. Koret og dansen var virkelig prikken over i'en denne dagen.

Festen ble veldig hyggelig. Vi hadde noen vi kjente til å spille og folk danset og hygget seg. Siden min kjære ikke er så glad i å danse verken vals eller noe annet, så ble det en rolig dans med "can you feel the love tonight" (fra lion king) av elton john. Mange ble overrasket fra min manns side da de ikke hadde ventet at han skulle danse i det hele tatt....

Det var så utrolig koslig denne kvelden og jeg følte at vi fikk rikelig med tid til både hverandre og alle gjestene våre. Spesielt syntes jeg det var hyggelig å ha barna der.

Vi fikk utrolig mye skryt denne dagen. Alle syntes det var en helt topp fest og folk kommenterte hvor velorganisert det var og det var virkelig "årets fest", sa de. Veldig hyggelig for oss da. Og så fikk jeg mye skryt for min enkle, men flotte kjole, frisyren, buketten, ja alt. Jeg følte meg også veldig flott denne dagen.

Da vi kom til hotellet sånn 0130 hadde noen oppgradert rommet vårt fra et stort dobbeltrom til en suite! Det var jo utrolig snilt gjort og vi koste oss verre der. Litt vemodig å ta av kjolen og vite at du aldri skal ha den på mer, men.... Dagen etter fikk vi frokost på rommet .

Nei, dette er det største jeg har opplevd og det er virkelig vært alt slitet, bekymringene, tårene og ikke minst pengene. Jeg vil ønske alle fremtidige bruder lykke til og ha en helt fantastisk dag - slik vi hadde.

klem fra kleopatra....

12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer!! Høres ut som en virkelig drømmedag ja... Lykke til videre!12

Skrevet

Gratulerer så mye..

Fikk litt gåsehud når jeg leste det icon_smile.gif

Ble litt beroliget når du sa at denne dagen var det største du har opplevd.. Vi sitter nemlig og planlegger bryllup til neste år, og det kommer til å bli dobbelt så dyrt som vi egentlig hadde sett for oss.. Men det vil jo være verdt hver krone hvis det er en så stor opplevelse icon_smile.gif12

Skrevet

Gratulerer!

Herlig at du fikk en drømmedag! Kjekt med slike små overraskelser som den i kirka..

Gratulerer og lykke til!12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...