AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #1 Skrevet 29. oktober 2013 Vet ikke om det er noe de sier flere steder, men iallfall her jeg bor og et par steder til er det visst ikke lenger godt nok å bare si "knask eller knep" på Halloween. Jeg er vanligvis ikke så veldig prippen på hva barna bedriver tiden med, men akkurat terror kan de godt unnlate å spøke med, særlig når de skal rundt på døra til andre mennesker. Prøvde å snakke med sønnen min om det, og han var forsåvidt enig i at det ikke var noe å tulle med, men at alle gjorde det og at det bare var på gøy. Tenkte jeg bare skulle få dette ut. Som sagt vet jeg ikke om de driver på sånn i resten av landet, men vet de sier det en del steder, og det er litt leit hvis f.eks pårørende fra Utøya får noe sånt slengt i trynet. Anonymous poster hash: a7383...668
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #2 Skrevet 29. oktober 2013 De mener nok ikke noe med det, og det skjønner nok de fleste som åpner dørene. Men jeg ville snakket med barnet mitt sånn som du har gjort og sagt at jeg ikke tolererer det fra ham uansett hva andre gjør. Det var ikke et hyggelig utrop!Anonymous poster hash: e0701...878
Trapp Skrevet 29. oktober 2013 #3 Skrevet 29. oktober 2013 Det er alltid noen som blir fornærma over enkelte temaer som folk spøker med, det må man bare leve med. Skulle man alltid ta hensyn til folk som tok ting ille opp, kunne vi ikke engang fortelle vitsen om de to tomatene som gikk over en vei. For det finnes jo mennesker som har mistet noen i trafikken, så det må vi jo ikke spøke med. Det er jo å gjøre narr av folk som har blitt overkjørt, må vite. Tingen er at enkelte mennesker forstår ikke konseptet "humor". De forbinder humor med latter, hvilket de igjen forbinder med noe positivt, og så konkluderer de med at humor derfor må ha en kjerne av positivitet for å være akseptabel. De forstår f.eks. ikke at humor er en måte å forholde seg til vanskelige temaer på, at humor ofte er et harselas over den menneskelige tilstand, en slags "trøst" kan man si. "Knask eller knepp eller terrorangrep" er et perfekt eksempel på det. Ungene gjør ikke med det narr av folk som har opplevd terrorangrep. Det de gjør er å ufarliggjøre et konsept som er vanskelig å forholde seg til, nemlig konseptet "terror". Og det er bare sunt for dem å gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #4 Skrevet 29. oktober 2013 Her i nabolaget ble en lokal gutt drept på Utøya, er derfor jeg reagerer. Er bare to år siden, jeg unner virkelig ikke familiene å måtte høre på spøker om terrorangrep selv om det er aldri så uskyldig. Anonymous poster hash: 742c8...ac0 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #6 Skrevet 29. oktober 2013 Hvis det er slik at det er sannsynlig at han eller de han går med drar den setningen når de ringer på hos mennesker de tigger godteri fra, da hadde jeg ikke latt han gå i år. Det er ingenting morsomt med terrorangrep, ei heller har det noenting med halloween å gjøre. Virkelig usmakelig. Jeg hadde skammet meg som forelder hvis noen av mine barn hadde gjort det. Her er regelen at de skal være høffelig og blide når de ringer på for å tigge godteri. Og ingen knep er lov. De skal respektere at ikke alle ønsker å feire halloween. Anonymous poster hash: 4d394...86a 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #7 Skrevet 29. oktober 2013 De mener vel "terrorangrep" i betydningen at de skal gjøre masse hyss, og alle som vet noe om hva konseptet Halloween går ut på, burde forstå det. Når det er sagt, kunne de med fordel bruke et annet ord, men så vil de vel at det skal rime også da... Istedenfor å kjefte og smelle om bruken av det ordet, så kan man vel da heller foreslå et annet ord som passer inn da? Forklare at ordet "terrorangrep" i utgangspunktet er fryktelig negativt, og at kanskje ikke alle vil takle det like bra. Be de bytte ut ordet "terrorangrep" med... jeg vet ikke... "rampeangrep" eller noe annet sånt. For meg er det langt mer interessant å finne ut av hvorfor de har lagt til "eller terrorangrep", enn selve ordet i seg selv. Hva mener de med det? Har de tenkt til å bombardere huset med egg hvis de ikke får godteri - er det det som er "terrorangrepet"? For de har vel ikke bare lagt til ordet, uten at det faktisk har en mening? Anonymous poster hash: 81fd3...046
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå