AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #1 Skrevet 29. oktober 2013 Heihei! Jeg må bare spørre folk, jeg sliter veldig med hunden min (snart 1 år), vi bor i ett veldig stort hus hvor det bor noen i kjelleren, der er det bare en trapp ned, jeg har aldri likt at han er hos andre nå når han ikke er voksen enda( jeg vil følge med) , men har gitt etter, det har da endt slik at jeg har fått en grine bikkje når jeg har dørene lukket slik at han ikke får gå i kjelleren. Han går rundt å piper i flere timer fordi han ikke får gå ned, dette var aldri ett problem når han bare holdt seg oppe med oss. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med det, jeg er nesten desperat etter tips.Anonymous poster hash: 0df55...97c
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #2 Skrevet 29. oktober 2013 Ingen?Anonymous poster hash: 0df55...97c
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #4 Skrevet 29. oktober 2013 Er ikke noe annet å gjøre enn å ignorere fullstendig. Ikke se på ham en gang. Sett på ipoden til han er stille. Anonymous poster hash: 6e044...c79
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #5 Skrevet 29. oktober 2013 Er ikke noe annet å gjøre enn å ignorere fullstendig. Ikke se på ham en gang. Sett på ipoden til han er stille. Anonymous poster hash: 6e044...c79 Er nok neppe noen andre metoder nei, da hadde det nok vært brukt i stor skala. Hunder som piper skal igonreres fullstendig! Omså de piper i 20 timer i strekk. Snakker her selvsagt om sutrepiping, og ikke om den har vondt eller har problemer. Men det lærer man fort å høre forskjell på. Hunder som piper og sutrer er for øvrig en uting, og bør tas hånd om så tidlig som overhodet mulig på valpestadiet. Anonymous poster hash: 7d3ba...6bb
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #6 Skrevet 29. oktober 2013 Hunden oppfatter nok de i kjelleren også som en del av flokken, og piper for å gjøre deg oppmerksom på at de er sprret inne i kjelleren. Den vil jo gjerne ha flokken samlet, Det eneste som hjelper er å ignorere pipingen - og belønne med godbit eller leke når den IKKE piper/slutter å pipe. Avledning kan også fungere - gjør noe gøy med hunden, aktiviseringsøvelser, lek litt, gjør deg interessant. Men gi aldri etter for pipingen. Gjør du det 1 av 20 ganger, skjønner den at den kan pipe for å oppnå det den vil. Aå belønn aldri piping. Men ikke straff den heller, da vil relasjonen låmed deg svekkes, og den kan knytte seg enda mer til kjellerbeboeren Anonymous poster hash: 81031...0f1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #7 Skrevet 30. oktober 2013 takk for svar Anonymous poster hash: 0df55...97c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå