Gå til innhold

Midlertidig oppussing

Anbefalte innlegg

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Hei!

Skal bo i et gammelt hus frem til det bygges nytt. Men ser for meg å bo der i en 5 års periode. Derfor tenkte jeg å pusse opp, uten å legge så mye penger i det.

I hovedsak stua og kjøkken. I stua er det delvis strie/tekstil tapet som sannsynligvis kan grunnes og males over. Men synes det er veldig fint med ferdige mdf veggplater og vurderer å kjøpe det i stedet. Men vil det bli mye dyrere enn å grunne og male? Og kan disse platene tas ned igjen og brukes i nytt hus senere eller blir de ødelagt da? Har ikke målt stua så vet ikke hvor mange kvadratmeter veggene er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prisen blir no høyere med plater. Strie kan du jo male med den billigste malingen.

Så lenge du fester platene forsiktig, kan du bruke de igjen.

Skrevet

Kommer vel også an på om høyden pynte og gamle vegger er lik.

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Veggene i stua er litt lavere enn platene, så de må kappes av.

Eventuelt legge ny malbar tapet over tekstiltapeten og så male hele stua.

Kan få hjelp av en snekrer til å legge tapeten, men går det greit å legge ny tapet oppå tekstil/strie tapet?

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Forresten så er stikkontakter og ledninger lagt utenpå/langs med lister så ledningene er ikke innebygd i veggene. Gjør ikke noe om ledningene blir værende utenpå veggen, så lenge man får det til?

Men må man ha elektriker da?

Skrevet

MDF plater koster ca 100kr per kvm så om du har 10 meter vegg så er det ca 2500kr.

De kan ikke demonteres uten å ødlegge de med mindre du skrur de

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Takk for svar bjørn88.vet du om man selv kan legge ledninger og kontakter utenpå platene? Er åpent anlegg.får hjelp av en snekrer men kan man det selv uten elektriker?

Skrevet

Da ville jeg ha grunnet og malt og ikke noe mer.

Anonymous poster hash: 3a417...9c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...