Gå til innhold

Goldenvalp måtte stå ute i regn på butikken... Så kommer ei kjerring med chi..

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg og venninnen min hadde med hennes valp på butikken. De har et sånt venteområde utenfor butikkområde(inne) med bord og stoler. Der tenkte vi den ene kunne sitte med vofsen mens den andre handlet. Men vi fikk ikke ha hunden inne, så en av oss måtte gå ut og vente med den i regnværet. Greit det altså...

Senere kommer en dame type rosablogger og svinser inn i butikken med en chihuahua på armen, men største selvfølgelighet. Når hun står og plukker salat til seg selv med hunden siklende over kommer en temmelig forbannet ansatt fra ferskvaren og skjeller henne ut, for så å be henne komme seg ut fordi de har regler fra mattilsynet om at hunder ikke er lov.

Jeg lo inni meg... Det er så mange med småhunder som tror de kan få lov til ting andre ikke kan. Jeg er for likestilling av hunderaser både i stell og trening, og her får jeg jammen se at de blir likestilt i slike situasjoner også! :D

Små hunder er også hunder! Også på butikken.

Måtte bare dele... :)

Endret av kattepus89
  • Liker 23
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott! Det er en uting at chihuahuaeiere innbiller seg at de har særrettigheter.

Anonymous poster hash: 6146f...6c3
  • Liker 5
Skrevet

Flott at hun fikk høre det! Jeg vil ikke ha bikkjer over maten min, det holder med andre mennesker :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Det med hund i matbutikk burde være velkjent for alle hundeiere nå vel?

Selv de med Chi.

Skulle nesten hatt en svær tralle til min og svinsa inn på rema med lillegutten sittendes på tralla. (leonberger 65kg.)

Størrelsen på hunden har da fanken ikke noe å si!

• Liker 5
Skrevet

Åh, er så typisk!

Har selv jobbet i butikk, og dere aner ikke hvor mye disse kjerringene kan bitche..! Men så er det jo hundre butikker hvor de ikke bryr seg også..Har så lyst å slenge rottweileren min oppi vogna å tasse inn i butikken, for det er jo tydeligvis lov:)

• Liker 1
Gjest Snoken-
Skrevet

Hunder skal ikke slippes inn i matvarebutikker. Om mattilsynet er på inspeksjon kan de stenge hele sjappa om de ser en hund i butikken. Da hjelper det lite om hunden veier 2kg eller 40kg. Det er heller ikke lov å binde den fast ved inngangspartiet.

§ 5. Forbud mot å gå fra bundet hund

Hundeholderen skal ikke gå fra en bundet hund rett ved inngangen til en bygning som er åpen for allmennheten eller ved lekeplasser.

• Liker 2
Skrevet

Haha, kårky var før meg ;)

Skrevet

Hunder skal ikke slippes inn i matvarebutikker. Om mattilsynet er på inspeksjon kan de stenge hele sjappa om de ser en hund i butikken. Da hjelper det lite om hunden veier 2kg eller 40kg. Det er heller ikke lov å binde den fast ved inngangspartiet.

§ 5. Forbud mot å gå fra bundet hund

Hundeholderen skal ikke gå fra en bundet hund rett ved inngangen til en bygning som er åpen for allmennheten eller ved lekeplasser.

Det virker som om alle her er klar over det, hva var hensikten med dette? :klo:

Anonymous poster hash: 069e2...526

• Liker 2
Gjest Badebuksa
Skrevet (endret)

Jeg tar aldri med min til matbutikken. Og i hvertfall ikke inn.

Men da han var valp, og det var 15 minus ute har jeg ved et par anledninger sneket ham inn på et senter. Han var i hundeveske og vi stod ved utgangen og ventet på noen. Hihihoho. ;) håper ingen ble allergiske (eller blir det den dag idag når jeg flyr rundt i butikker full av allergener og hundehår).

Endret av Badebuksa
Skrevet

Haha, kårky var før meg ;)

thihi vi kan vel gå sammen ahhaha :P

• Liker 1
Skrevet

Jeg så en hest på butikken en gang.

Anonymous poster hash: bad1a...600
  • Liker 1
Gjest Snoken-
Skrevet

Det virker som? Du synser. Faktumet er at mange mennesker ikke kan eller klare å forholde seg til enkle regler. Når jeg er innom butikken ser jeg stadig at folk ikke klare å overholde reglene. Hadde du lest TS sitt innlegg så ser du at folk ikke er klar over det. Hensikten med innlegget mitt var å peke at matvarebutikker kan for store konsekvenser av at folk tar med hundene sine i butikken, og at det heller ikke er greit å ha bundet ved inngangspartiet. Hva var hensikten med å sitere meg? Du forstår vel selv at spørsmålet ditt var tåpelig, siden du valgte å være anonym.

• Liker 3
Skrevet

Er det kaldt ute så kan de jo la hunden få kose seg hjemme... Men siden det desverre er mange minihundeeiere som ikke prioriterer aktivisering så tar de de heller med ellers ødelegger de ting. Hun i bur, veske eller kobbel som skal på dyrebutikk er jo en ting.

Men å ta de med inn på matbutikk er virker som en temmelig fjern ting å gjøre....

Selv om jeg ser mange som gjør det overalt! Det virker som om noen butikker har gitt opp... Forståelig nok, for disse damene har sikkert en helt haug med unnskyldninger for hvorfor den søte lille bebien deres må få bli med inn....

• Liker 2
Skrevet

En hadde med papegøya si i butikke en gang :P Det var ganske spesielt.

Anonymous poster hash: e84a7...d5f
Skrevet

Det var bare en liten glad-historie for de som irriterer seg over småhund-eiere som for det første ikke behandler hunder som hund, og på toppen av det hele tar de med seg inn på matbutikker. Til stor irritasjon for ansatte.

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg så en hest på butikken en gang.

Anonymous poster hash: bad1a...600

En gyngehest i leketøysbutikken?

Skrevet

Har ikke hund men kom hit tilfeldig. Er det slik at det er rivalisering mellom hundeeiere av forskjellige hunder?

Anonymous poster hash: a4f4c...a1e
Skrevet

De samme reglene burde også gjelde for folk som tar med seg barn inn i matvarebutikken. Enten får de binde dem i såpass god avstand fra inngangsdøra at de ikke kan bite folk som går forbi i leggen, eller så får de la dem bli igjen hjemme.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...