Anders42 Skrevet 29. oktober 2013 #1 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg har i lengre tid sjekket ut diverse forum på nettet av rent antropologiske grunner , men også av personlig nysgjerrighet . Det jeg er litt overrasket over er alt hat og ren ondskap/dritt som finnes mange steder , og alt er hovedsakelig ment å trykke andre mennesker ned . Hvor kommer alt dette fra ? Det er lett for en utenforstående å tenke at dette kommer innenfra , fra en selv, man vil overføre sin egen mislykkethet på andre , men jeg syns man skal tenke seg nøye om når man gjør det. Hva er målet? Heve seg selv? Hva gir det?Mange skriver mye tull inne på disse forumene , jeg også , men aldri for å såre noen eller elevere meg selv i forhold til mine medmennesker , uansett hva de mener eller har gjort.Jeg syns det er viktig å belyse og ta tak i de mekanismene som tillater mobbing, både direkte og indirekte. Ta fra de som har ondskapsfulle hensikter sitt våpen, destruere det. Jeg syns man bør sitte igjen med en positiv følelse når man har vært på et forum , det gjør man om man er ærlig og empatisk.
Anders42 Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter #2 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg må si meg helt enig i dette , som om jeg skulle skrevet det selv ! 1
Athod Skrevet 29. oktober 2013 #3 Skrevet 29. oktober 2013 Hat kan oppstå fra mange kilder, en av de er når virkeligheten ikke når opp til enkelte personers idealistiske syn på den. Kjenner igjen meg selv på den 1
Ms.Mx Skrevet 29. oktober 2013 #4 Skrevet 29. oktober 2013 Det er vel kanskje litt som at det er lettere å drepe med et gevær enn med en kniv. På nettet blir det ikke så personlig og man føler kanskje ikke det samme empatiet med mennesker som kun eksisterer i form av tekst på en skjerm. Jeg vil også tro at terskelen for å mobbe er lavere når man ikke står i fare for å måtte ta ansvar for sine handlinger i ly av anonymitet. Jeg tror også at mange folk som ikke har følt mobbing, trakkasering, diskriminering osv. på kroppen, eller på annen måte sett konsekvensene av det, ikke skjønner alvoret av det fordi det kun er teori. Man kan bli fortalt at man ikke skal putte hånda i ilden, men det er ikke før man har prøvd man VET hvor smertefult det er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå