Gjest SweetSunshine Skrevet 29. oktober 2013 #1 Skrevet 29. oktober 2013 Inspirert av tråden "Jeg blir skuffa når jeg får servert disse kjipe/ kjedelige rettene:" lager jeg den motsatte. Så kan vi samle noen gode tips til hva vi selv kan servere når vi får besøk. Jeg elsker når vertskapet har brukt litt til på desserten. Serverer en god krembasert dessert eller kake. Det er prikken over i'en for min del, og da sitter jeg der storfornøyd selv om ikke middagen var den store opplevelsen. Hva er det beste du får servert?
Marie90 Skrevet 29. oktober 2013 #2 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg er ikke noen dessert-person men elsker en lett forrett. Setter også stor pris på når noen serverer kjøtt og har klart å få det riktig. Er så utrolig mange som oversteker kjøttet. 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #3 Skrevet 29. oktober 2013 Hva som helst så lenge det er hjemmelaget Anonymous poster hash: 38bcf...cd4 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #4 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg blir fornøyd når jeg får servert et eller annet søtt etter middagen. Alt fra frukt eller litt konfekt til skikkelig mektig dessert eller kake er tipp topp! Og en kopp kaffe Jeg er takknemlig når middagen ikke er for feit eller tung! Er veldig glad i dessert !! Alt av salat/ suppe eller gryte er toppen. Da kan man liksom velge om man vil ha brød til eller ikke. Anonymous poster hash: d29a4...55b 3
Zakuro Skrevet 29. oktober 2013 #5 Skrevet 29. oktober 2013 (endret) Alt av skikkelig husmannskost og tradisjonelle norske retter:D Ikke fordi jeg ikke er glad i internasjonal mat, det lager jeg mye av, men jeg kan ikke lage mange av de kjente norske rettene selv(evt. er ikke flink til det), så jeg spiser dem så sjeldent Så fårikål, plukkfisk, ribbe, kveite, uer, vafler, pannekaker, fiskeboller, finnebiff, kjøttkaker... NAM! Men tror ikke jeg blir skuffa av noe mat jeg får servert, være seg grandis eller blodpølse:P Endret 29. oktober 2013 av Zakuro 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #6 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg blir skikkelig glad når det er masse mat! Når det bugner liksom og man kan sitte rundt bordet leeenge og bare spise og kose seg og skravle. Har en venninne som lager sånne gode rustikke gryter (enten fiske-eller kjøttbaserte) fulle av spennende grønnsaker og krydder, også har hun masse godt brød til, aioli, og salater. Mmmm. Og med god vin til. Nam! Har også vært på middag hos folk som har lagt masse tid og energi i å lage veldig delikate retter, men så er det så små mengder! Det er veldig synd, for det er ikke samme kosen å være redd for å spise opp for fort, og være usikker på om man bør forsyne seg mer. Da er det bedre å lage rikelig med mat, og så kan heller vertskapet fryse det ned senere og kose seg med restene i ettertid Anonymous poster hash: 47bc9...c7d 7
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #7 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg elsker dessert, så det blir jeg glad for! Ellers er jeg veldig glad i kylling i alle former, så det tar jeg også gjerne i mot. Anonymous poster hash: 89a5f...ed4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #8 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg blir storfornøyd om jeg får servert dette: - Saltkjøtt og kålstappe. - Makaroni og kjøttdeig/kylling/bacon. - Taco/nachos. - Spagetti og kjøttdeig - Pytt i panne med ekstra pølsebiter, bacon, brokoli, og makaroni. - Biff, ris og peppersaus. - Lapsskaus. - Fiskeboller i hvit saus. - Pannekaker. - Sodd - Falukorv med potetmos. - kjøttkaker. Det var vel det meste jeg kom på Blir sjeldent skuffa, med mindre det er noe jeg ikke liker (pinnekjøtt, fårikål, fisk, osv). Anonymous poster hash: 72e36...e19
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #9 Skrevet 29. oktober 2013 En saftig biff med rødvin til! NAM!!!Anonymous poster hash: b63f6...ee2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #10 Skrevet 29. oktober 2013 Det merkelige her, er at mange av rettene som er lista opp her var i tråden med "retter man blir skuffa av..." Anonymous poster hash: f6765...c17 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #11 Skrevet 29. oktober 2013 Det merkelige her, er at mange av rettene som er lista opp her var i tråden med "retter man blir skuffa av..." Anonymous poster hash: f6765...c17 Det er vel fordi noen blir skuffet hvis de får det, mens andre blir storfornøyd Anonymous poster hash: 72e36...e19
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #12 Skrevet 29. oktober 2013 Småsteik med hjemmelaget brunsaus, saftige langtidsstekte koteletter, hjemmelagede karbonader. Alt av kjøttbasert tradisjonskost egetlig. Det er noe jeg ikke er god på å lage selv, blir fort raske løsninger med posesaus etc på slikt hjemme til meg. Jeg er bedre på å lage lasagne fra bunnen av og lignende. Anonymous poster hash: 6548d...c06
Butter Skrevet 29. oktober 2013 #13 Skrevet 29. oktober 2013 perfekt stekt lam med spennende tilbehør, noe så diffust som en godt komponert rett jeg ikke hadde tenkt tanken på selv og lage. Ellerd er jeg veldig glad i ost og/eller spekemat, særlig til venninnekveld når man skal sitte og skravle og spise. elsker det at man kan sitte og kose seg lenge med maten. Ellers signerer jeg de som har nevnt en god, mektig(gjerne sjokoladebasert) dessert. Det er bare synd at de fleste jeg blir invitert til er "kjipe" i matveien. særlig gjeldet det hos min svigerfamilie som er livredd for krydder, rødt kjøtt, "skumle" ingredienser m.m 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #14 Skrevet 29. oktober 2013 Blir glad når folk lager noe vegetar, jeg. Enda bedre om det er vegansk! Ikke fordi jeg nekter å spise kjøtt, jeg spiser det jeg får servert selv om jeg spiser veldig dyrevennlig hjemme, men fordi jeg sjeldent får positive reaksjoner på det. Selv når jeg sier at jeg spiser kjøtt en gang iblant, kommer det som oftest en kommentar om hvor vanskelig/stressende/dyrt/kavete det er å ikke ha med kjøtt i maten. Så når folk på eget initiativ lager noe grønt, blir jeg veldig glad! Anonymous poster hash: 6d199...321 5
MarianneE Skrevet 29. oktober 2013 #15 Skrevet 29. oktober 2013 godt tilberedt scampi! Gjerne hvitløksstekte med kokosmelk...
Gjest Whitestripes Skrevet 29. oktober 2013 #16 Skrevet 29. oktober 2013 Fersk suppe og kjøtt Scampi med godt tilbehør Grillet entrecotê med deilige grønnsaker og god rødvin Helstekt fjellørret med agurksalat og rømme Nå ble jeg sulten!
chouette Skrevet 29. oktober 2013 #17 Skrevet 29. oktober 2013 Elsker god norsk bondekost. Jubler når jeg får servert all slags varianter av laks, torsk og lam. Eller noe pasta med en god, feit hjemmelaget saus. Panna cotta til dessert gjør måltidet komplett.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #18 Skrevet 29. oktober 2013 Hva som helst som vi ikke pleier å lage hjemme til vanlig. F.eks. fiskeboller i hvit saus med årets mandelpotet til <3 Det meste av ordentlige gryter og supper laget fra bunnen med godt brød til. Dessert i en hvilken som helst form, omså gele. Det beste måltidet jeg noen sinne har smakt var noe sånt som en 20-retters der ALT var vegansk og laget helt fra bunnen av. Rett og slett fantastisk. Anonymous poster hash: 8614a...13d
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #19 Skrevet 29. oktober 2013 Elsker alt som er laget fra bunnen og som folk har lagt sin sjel i, med godt drikke til og gjerne sånn at man blir sittende en stund ved bordet. Blir spesielt begeistret for nye og uventede oppskrifter eller noe jeg tror vanlige mennesker ikke får til. Egentlig alt som jeg ikke listet i skuffet-tråden blir jeg storfornøyd over å få Anonymous poster hash: 1cd93...a5a
Silkepiken Skrevet 29. oktober 2013 #20 Skrevet 29. oktober 2013 (endret) -Wienerpøser, gjerne med pølsebrød, ketsjup, sennep, løk og agurkmix. -Gode fiskekaker, med masse grønnsaker, gjerne gulrotstuing++ -Gryterett med ris og salat -Wok/kinesisk med søtsur saus.....kylling, svin, scampi, biff -Skinkestek med fløtesaus, rødkål og rosenkål -Kinesisk -Stekt makrell, tørrfisk, alt med masse grønnsaker, gjerne kålrabistappe ++ -Kylling på nesten alle måter, det same gjelder kinesisk -Vossakorv -Elgekarbonader Setter pris på MASSE grønnsaker/salat og saus, og annet tilbehør som sennep, ketsjup, rødbeter, sylteagurk, tyttebær++ Og dessert og kaffi, det er eg nesten avhengig av hjemme, så det setter eg veldig pris på. Denne listen er nok ikkje utfyllende. Endret 29. oktober 2013 av Silkepiken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå