Gå til innhold

Balsamico- kan man få det til å smake godt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Balsamico er ellers et krydder. Ikke en ingrediens. En slik flaske varer i 1-3 år her i huset.

Anonymous poster hash: d5e30...451

Nuvel, Balsamico er en eddik, og kan brukes til mye av tingene man bruker eddik til. Balsamico er eddik laget av druemost, derav den mørke fargen og den litt søtlige smaken.

Jeg syns den er fin til å justere søt og sur-smak, og gir også mye fylde. Det er mye vond balsamico å få tak i, ofte har det en sammenheng med prisen.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå husker jeg selvfølgelig ikke hva den heter, men det er en kremet balsamico i myk flaske som er veldig god. Den kan brukes som den er. Ren balsamico eddik er ikke godt!

Gjest Crazycatlady
Skrevet (endret)

Man skal ikke bruke masse balsamico.(eller man KAN jo det hvis man liker det :) )

Jeg bruker er den sammen med andre ting. I salaten, alltid i pastasaus,andre sauser og supper. Den er best sammen med andre ting syns jeg, og er en del av noe. Ikke hovedingrediens.

Den kremete varianten er bedre alene, og den kan jeg ha på brødskiva sammen med annet pålegg, oppå salaten og på speilegg for eksempel.

Endret av Crazycatlady
Gjest Crazycatlady
Skrevet

Takk for svar!

Det er ingen som har en oppskrift jeg kan følge? Sier meg lite når man 'bare har den i sausen' :/

Anonymous poster hash: 5c1b1...b4c

Trenger ikke oppskrift for å bruke balsamico.

Jeg bruker stort ikke oppskrift når jeg skal lage noe. For eksempel når jeg skal lage kjøttsaus til pasta så heller jeg bare litt oppi.

Er du usikker, så ha bare litt oppi det du skal lage og smak. Da kjenner du om det er for mye eller om du kan ha mer oppi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...