Gå til innhold

Balsamico- kan man få det til å smake godt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker ikke balsamico, men det fant jeg ikke ut før etter jeg hadde kjøpt den. Kanskje det finnes noen tips der ute til hva man kan bruke det til? Noen ekstra gode oppskrifter?

Anonymous poster hash: 5c1b1...b4c

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Tynne skiver appelsin dryppes med en god balsamico.

I viniagrette, - ikke bare til salater. Bruk den på asparges, avokado, kokte poteter i terninger eller skiver.

Ferskt brød, olivenolje i en skaål og balsamico i en annen skål. Dypp brødbitene i skålene og nyt smaken av olje og balsamicoeddik :)

Skrevet

Jeg elsker Balsamico med Bruchetta! NAM!

Skrevet

Tynne skiver appelsin dryppes med en god balsamico.

I viniagrette, - ikke bare til salater. Bruk den på asparges, avokado, kokte poteter i terninger eller skiver.

Ferskt brød, olivenolje i en skaål og balsamico i en annen skål. Dypp brødbitene i skålene og nyt smaken av olje og balsamicoeddik :)

Får prøve om det kan hjelpe. Takk! :)

Skrevet

Jeg elsker Balsamico med Bruchetta! NAM!

Pensler du bare på litt? Hva annet har du på? :)

Skrevet

Jeg koker den inn med litt sukker, koker til den nesten ser litt tykk ut - passer på hele tiden - og drypper den på ruccola.

:heks:

Skrevet

Passer også godt å ha en dæsj i tomatsaus.

Skrevet

Pensler du bare på litt? Hva annet har du på? :)

Drysser noen dråper over når jeg er ferdig :)

(Og blander litt i oljen sammen med tomater og basilikum). Kjempegodt!

Skrevet

Redusert balsamico rislet over sånn tomat- og mozzarellasalat er yum ;)

Skrevet

Jeg bruker balsamico i flere sauser, blant annet appelsinsauser til and og svin. Det er også godt i tomatbaserte gryter, blant annet sammen med lammeskank. Jeg bruker også balsamico i rødløksmarmelader. Så beuksområdene er mange.

Skrevet

Drysser noen dråper over når jeg er ferdig :)

(Og blander litt i oljen sammen med tomater og basilikum). Kjempegodt!

Takk for svar!

Det er ingen som har en oppskrift jeg kan følge? Sier meg lite når man 'bare har den i sausen' :/

Skrevet

Man bruker alltid lite… Bruker så og si aldri oppskrift når jeg lager mat.

Anonymous poster hash: 651aa...d53
  • Liker 2
Skrevet

Man bruker alltid lite Bruker så og si aldri oppskrift når jeg lager mat.

Fint for deg, men det gjør nå jeg! Så hvorfor kommentere hvis du ikke har noe å bidra med?

Skrevet

Du må nesten bare smake deg til det. Drypp bittelitt balsamico i sausen, smak om du syntes det er godt eller om du føler det trengs mer.

• Liker 1
Skrevet

Fint for deg, men det gjør nå jeg! Så hvorfor kommentere hvis du ikke har noe å bidra med?

Hvis du ikke skjønner at det at man skal bruke lite av det er å bidra, så skjønner jeg hvorfor du må ha oppskrift på alt, for å si det sånn.

• Liker 3
Skrevet

Hvis du ikke skjønner at det at man skal bruke lite av det er å bidra, så skjønner jeg hvorfor du må ha oppskrift på alt, for å si det sånn.

Å, kjære min tid! Mengden hjelper meg ingenting med hva slags smaker/krydder/osv den passer sammen med!

Skrevet

Reduser den med litt sukker og bruk balsamico reduksjonen på f.eks salater.

Skrevet

Jeg koker den inn med litt sukker, koker til den nesten ser litt tykk ut - passer på hele tiden - og drypper den på ruccola.

Reduser den med litt sukker og bruk balsamico reduksjonen på f.eks salater.

Ikke sant? :ler:

• Liker 1
Skrevet

det er bare ikke en smak jeg takler. Kanskje smaksløkene utvikler seg etter hvert, det bare smaker så alt alt for mye...

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar!

Det er ingen som har en oppskrift jeg kan følge? Sier meg lite når man 'bare har den i sausen' :/

Du har litt i sausen, smaker til og har ev om du synes det ville gjort seg, i mer. Hvordan ellers lager man saus? En oppskrift vil jo si "tilsett balsamico etter smak" så jeg forstår ikke hva hjelp det vil gi deg?

Balsamico har ellers ikke noe slags krydder eller smak det overhodet ikke går til. Det eneste jeg kan tenke meg ville bli litt snodig er om du hadde det på grøten.

Balsamico er ellers et krydder. Ikke en ingrediens. En slik flaske varer i 1-3 år her i huset.

Anonymous poster hash: d5e30...451

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...