AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #1 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg kjenner ei som aldri burde fått lov å ha dyr. For noen år siden så skaffet hun seg en valp. En nydelig liten valp som var snill som dagen er lang. Fordi valpen oppførte seg som nettopp det den var, altså en valp, så ble hun ganske sint. Hun kastet regelrett valpen i veggen om den hadde et uhell inne, hun bura den inne hele dagen, kjefta på den om den ikke tissa med en gang de gikk ut for å lufte den osv. Til slutt så kvittet hun seg med valpen, den hadde blitt så skadet av behandlingen den fikk hos henne så jeg tror det endte med at den ble avlivet. for litt siden så jeg en facebook status fra denne dama der hun er "lei seg" fordi hamsteret hadde dødd og at hun angret på at hun prøvde å gi den bort. Hun hadde satt hamsteret i buret ute på trappa, i håp om at noen skulle hente den (slik jeg forstod det) også frøs hamsteret ihjel. I kommentarfeltet på denne statusen lurer hun på hva slags dyr hun nå skal ha -Hvis man skal gi bort et dyr så setter man det ikke på trappa i påvente av at noen skal hente det!! og hvis man skal kvitte seg med et dyr så skaffer man ikke et nytt dyr etterpå!! Det er ikke sånn at "nei nå er jeg lei av hamster så nå vil jeg bytte ut mot en katt" En liten stund etter dette med hamsteret så hører jeg at hun har fått seg hund. Hvor skal dette ende? Det burde blitt opprettet noen restriksjoner ift hvem som kan skaffe seg dyr. Det er alt for enkelt sånn det er per dags dato. Anonymous poster hash: ef861...348 1
Gjest Raindrops Skrevet 29. oktober 2013 #2 Skrevet 29. oktober 2013 (endret) Jeg hadde anmeldt henne for dyremishandling. For lenge siden. Endret 29. oktober 2013 av Raindrops 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #3 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg hadde anmeldt henne for dyremishandling. For lenge siden. Det skulle jeg gjort om jeg hadde hatt beviser for dette. Eneste er den facebookstatusen som jeg tror jeg tok printscreen av før hun slettet det. Vil anmeldelser på slikt bli tatt på alvor? TS Anonymous poster hash: ef861...348
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #4 Skrevet 29. oktober 2013 Det skulle jeg gjort om jeg hadde hatt beviser for dette. Eneste er den facebookstatusen som jeg tror jeg tok printscreen av før hun slettet det. Vil anmeldelser på slikt bli tatt på alvor? TS Anonymous poster hash: ef861...348 Ja, anmeld. Eller si fra til lokal dyrlege som kan komme innom neste gang hun får seg dyr. Anonymous poster hash: 4b065...15e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå