Gå til innhold

Blir det for kaldt for barnet? 6mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Klarte å glemme vognposen når vi var på besøk igår (ble kjørt hjem igjen og personen er på jobb) og nå trenger vi (jeg og barnet) å komme oss til butikken.. Går det fint med dyne + pledd og saueskinn under, eller blir det for kaldt? Barnet er forresten 6mnd gammel.. Ellers har jeg en vognpose som vi har arvet men den virker så tynn.. Blir så usikker på dette :unsure:

Anonymous poster hash: 9d900...f33
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Klarte å glemme vognposen når vi var på besøk igår (ble kjørt hjem igjen og personen er på jobb) og nå trenger vi (jeg og barnet) å komme oss til butikken.. Går det fint med dyne + pledd og saueskinn under, eller blir det for kaldt? Barnet er forresten 6mnd gammel.. Ellers har jeg en vognpose som vi har arvet men den virker så tynn.. Blir så usikker på dette :unsure:

Kanskje en ide å si hvor kaldt det er? Går uansett sikkert fint hvis du kler på barnet litt ekstra.

Anonymous poster hash: f58e1...946

• Liker 1
Skrevet

Hva er temperaturen? Her på Vestlandet hadde det holdt lenge.

Anonymous poster hash: 39b7d...583

Skrevet

15,5 grader. Så da går det vel fint da?

Skrevet

Ja, kjære vene.

Ullundertøy, ull/flece utenpå og pledd/dyne med saueskinn er mer enn nok.

Skrevet

15,5 grader er jo sommervær. Går helt fint med vanlige ytterklær, saueskinn og dyne.

Skrevet

Hehe.. takk for svar :rodme:

Skrevet

Min sover i bommulspyamas og en tynnere pose om natta på 17-18 grader på soverommet, aå ullboddy, lue og et godt teppe/dyne skulle jo holde i massevis. Det er bedre at en baby fryser littegran (når det er snakk om flere plussgrader) heller enn at den kokes.

Anonymous poster hash: 39b7d...583

Skrevet

Hvis du bruker så mye i 15,5 grader, hva tenker du å bruke i minus 10?? Bare nysgjerrig jeg.

• Liker 5
Skrevet

Wow, hvis jeg hadde pakket gutten vår i vognpose når det er så varmt tror jeg han hadde kommet til å koke ihjel. Vi tar kun fram den når det blir -10 grader og kaldere, er det varmere bruker vi bare dyne og et fleece eller ullpledd, pluss at han ligger på lammeskinnet sitt.

Skrevet

Oisann :fnise:

Nå har du jo fått svar, men dette skal absolutt gå fint.

Jeg fikk baby i November og vi brukte nesten ikke vognposen hele vinteren fordi han plutselig kunne finne på å nekte å være i vogna. Brukte en vinterdress og evt dyne. Gikk så fint så :)

Nå som han er 1 år bruker vi ikke posen før det er rundt frysepunktet, og selv da med kun ullundertøy og evt en genser på.

Skrevet

15 grader og vognpose?! Skinn og dyne går supert, uten så mye klær på heller.

Anbefaler å revurdere påkledningsstrategien din. ;)

Anonymous poster hash: c9818...1fd
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri brukt dunposen når det har vært så varmt, nei...

Gjest pysepusen
Skrevet

Har ikke tatt fram vognposen engang, jeg. Har vært nede i en plussgrad og hun er god og varm med lammeskinn, dyne og teppe. Hun har da hatt på seg ullundertøy og strikkedress oppå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...