Gå til innhold

Hva mente han med en vanskelig posisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min x samboer klarer ikke slippe følelsene for hverandre, men har prøvd pga kranglingen som vi tidligere hadde. Nå har vi vært flinke å holde oss unna hverandre i 3 mnd, men for min del blir savnet bare større og større. Da jeg kontaktet han for en prat, sa han at han hadde vært ute med ei dame i en periode og kanskje kom til å gå videre. Jeg tok det diplomatisk ovenfor han og ønsket han lykke til. Men sa også at jeg kjente et lite stikk. Forrige gang han prøvde gå videre var damen ute av spillet bare etter et par møter med meg, enda jeg rådet han til å gå videre pga vår uenighet.

Denne gangen flørtet vi så det sang etter bare to dager etter at han hadde fortalt om henne, men vi har ikke hatt stort mer en høflig samarbeidskontakt i ukene etter det.

Men her en dag klarte jeg ikke dy meg og kjørte bort til han og fortalte at jeg savnet han. Da sa han at jeg satte han i en vanskelig posisjon når jeg sa sånt...

Jeg ønsker at han skal ha et godt liv - med eller uten meg, men jeg føler så sterkt at dette er en trøst. Han er sikkert betatt av hun, men tviler på at det vil bli de to. Jeg vet ikke om det var rett av meg å komme med slike utsagn nå, men det jeg ønsker ikke at han går videre fordi han tror jeg er ferdig med han. Nå har vi blitt enige om å finne på ting med småen i lag. Håper at vi kan kjenne litt på om det er håp mellom oss før han går videre iallefall.

Anonymous poster hash: fa384...8a4
Videoannonse
Annonse
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Det kan være at han synes du setter ham i en vanskelig posisjon rett og slett fordi dere har barn sammen og at du får ham til å føle at han må prøve enda en gang med deg.

Årsaken til at det er en vanskelig posisjon, er at han er betatt av eller har fått følelser for den nye flammen sin.

If you love somebody, set them free...

• Liker 1
Skrevet

Det kan være at han synes du setter ham i en vanskelig posisjon rett og slett fordi dere har barn sammen og at du får ham til å føle at han må prøve enda en gang med deg.

Årsaken til at det er en vanskelig posisjon, er at han er betatt av eller har fått følelser for den nye flammen sin.

If you love somebody, set them free...

Takker for svar, men jeg har sett at du kan være noe negativ ift. svarene du gir trådstarterene... Det siste sitatet ditt er jeg helt enig i, men vi har også sterke følelser for hverandre. Skal en ha et forhold 'kun' fordi det er barn inni bildet er det barnet som ender opp som den skadelidende da det skjærer seg - så vi har vært helt enige om å ikke gå i 'for barna's skyld' fellen der et forhold er helt dødfødt. Men skal jeg slippe taket så må jo han (som til og med dater ei ny) også gjøre det. Og det gjøres vel ikke med lange blikk og flørting?

Gjest Gresshoppesang
Skrevet (endret)

Men du sier at dere har vært flinke å holde dere unna hverandre i tre måneder. Så, to dager etter at han fortalte om sin nye flamme, er flørtingen i gang igjen. Kan det tenkes at det er du som legger opp til flørtingen?

Og ja. Det kan godt hende jeg gir negative svar, men det er ikke intensjonen. Jeg bare sier hva jeg tenker om saken. Det er dessuten ikke ofte jeg gidder å svare i tråder der det er åpenbart at han er interessert. :)

Hadde du ønske om at noen skulle fortelle deg at han mener han vil ha deg tilbake, når han sier du setter ham i en vanskelig situasjon? Det kan også godt hende. Vil du ha ham tilbake, eller er det bare vanskelig å holde seg unna ham når han har gått videre?

Det er ofte vanskelig å holde seg unna et menneske man har hatt og muligens fortsatt har noen følelser for. Selv om forholdet ikke er liv laga.

Endret av Gresshoppesang
Skrevet

Hvorfor ble det slutt mellom dere da? Hvis dere har følelser for hverandre hvorfor er dere ikke sammen?

Skrevet

Hvorfor ble det slutt mellom dere da? Hvis dere har følelser for hverandre hvorfor er dere ikke sammen?

Et forhold kan ikke bare leve på følelser. Det er naivt tro. Kommunikasjonen må dungere. Sexlivet må fungere. Samlivet i hverdsgen må fungere. Det er det ikke slltid det gjør selvom man elsker hverandre desverre..

• Liker 1
Skrevet

Hovedgrunnen til at det blei slutt var egentlig vanskelige omstendigheter, som nå har forandret seg.

Skrevet

Men du sier at dere har vært flinke å holde dere unna hverandre i tre måneder. Så, to dager etter at han fortalte om sin nye flamme, er flørtingen i gang igjen. Kan det tenkes at det er du som legger opp til flørtingen?

Og ja. Det kan godt hende jeg gir negative svar, men det er ikke intensjonen. Jeg bare sier hva jeg tenker om saken. Det er dessuten ikke ofte jeg gidder å svare i tråder der det er åpenbart at han er interessert. :)

Hadde du ønske om at noen skulle fortelle deg at han mener han vil ha deg tilbake, når han sier du setter ham i en vanskelig situasjon? Det kan også godt hende. Vil du ha ham tilbake, eller er det bare vanskelig å holde seg unna ham når han har gått videre?

Det er ofte vanskelig å holde seg unna et menneske man har hatt og muligens fortsatt har noen følelser for. Selv om forholdet ikke er liv laga.

Nei, det var definitivt ikke meg som startet flørtingen, fordi jeg var velddig bevist på å bare være nøytral, høflig og la han 'lede tonen' Men, ja, jeg flørtet med, også når han kom med litt 'på kanten' flørting. Det var på samme nivå som vi hadde da vi var nyforelsket for 4 år siden.

Møtet etter 3 mnd nesten uten å ha sett hverandre var pga vårt barn. Det var ikke jeg som kom flaksende på døren i panikk. Det som er dumt er at jeg har fått lang nok tenkepause til å finne en løsning på uenigheten. Vi er stort sett enige om det meste men det er denne ene tingen som har stått imellom oss. Skulle gjerne fått prøvd det ut nå som jeg ikke lengre tror dette er et problem.

Hadde vi ikke passet i lag, ville jeg ikke gått tilbake til han 'kun' pga følelser.

Blir han lykkelig med ei annen dame så unner jeg han det og skal ta godt imot henne, men at han går videre fordi han tror jeg ikke er intressert i han kjenner jeg blir litt trist. Også trist om jeg ikke får vist han at uenigheten mellom oss ikke er der lengre. Da jeg konkluderte med en løsning og ville snakke med han om det viste jeg ikke om denne nye daten.

Jeg foreslo nettopp at vi skulle begynne å finne på ting sammen med vårt barn og da sa han at han hadde tenkt på det samme. Vi skal også feire jul i lag hos mine foreldre enda de bor så langt vekk at overnatting er nødvendig. Vet ikke - kanskje er jeg bare innbilsk og håpefull, men håper det er en liten sjangse. Jeg ønsker ikke noe umiddelbart forhold, men at det sakte men sikkert kan gå 'vår' vei :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hmm.. Grunnene til at dere gikk fra hverandre kan vel ikke bare forsvinne sånn plutselig, det er jo ofte mer enn en grunn til et samlivsbrudd, det er jo ofte totalen som ikke går i hop. hvis dere har vært sammen noen år så tar det jo tid å komme seg ut av kjærestemodus, man er jo ofte litt avhengig og vant med vedkommende , og det oppstår savn, kanskje ensomhet , tomhet . Da er det lett å velge miste motstands vei å forsøke å dempe "smertene" ved å prøve igjen og igjen , isteden for å ta tyren ved hornene og innse at det er over . dette er bare mine tanker , jeg vet ikke noe om deg/dere. Man er jo ekstra sårbar og kontaktsøkende ofte , i en sånn situasjon. Samarbeid er jo uansett en nødvendighet siden dere har barn sammen , men om dere skal prøve igjen bør dere være veldig sikre på at det som førte til brudd er borte .

Hva han mente med at han kom i en vanskelig posisjon kan jeg jo bare gjette på , men jeg tipper at han har følelser for denne jenta også, samtidig som han ikke ønsker å såre deg.

Endret av Anders42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...