AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #1 Skrevet 29. oktober 2013 Føler jeg helt feil eller blir jeg virkelig tatt for gitt ? Er selv eldst av 4 søsken.. Og jeg hører aldri fra de med mindre de trenger og låne noe eller ønskelister til jul/bursdag.. Jeg bor for meg selv med samboer.Før pleide jeg å ringe ofte, men det siste året har jeg prøvd å venne det av for å se om de tok kontakt.. Men nei.. De er fra alder 15-19.. Forventer jeg for mye? Er det å låne ting kanskje de sin måte å vise at de ser opp til meg? Jeg er ganske oppgitt og ønsker andres mening eller erfaringer.. Jeg har just nå begynt å si nei til ting, men jeg føler meg jo kjempe stygg! Og jeg har aldri hatt så lite kontakt med de før.. Anonymous poster hash: 6ef0c...526 Anonymous poster hash: 291b7...cb5
Anders42 Skrevet 29. oktober 2013 #2 Skrevet 29. oktober 2013 (endret) Føler jeg helt feil eller blir jeg virkelig tatt for gitt ?Er selv eldst av 4 søsken.. Og jeg hører aldri fra de med mindre de trenger og låne noe eller ønskelister til jul/bursdag.. Jeg bor for meg selv med samboer.Før pleide jeg å ringe ofte, men det siste året har jeg prøvd å venne det av for å se om de tok kontakt.. Men nei.. De er fra alder 15-19.. Forventer jeg for mye? Er det å låne ting kanskje de sin måte å vise at de ser opp til meg? Jeg er ganske oppgitt og ønsker andres mening eller erfaringer..Jeg har just nå begynt å si nei til ting, men jeg føler meg jo kjempe stygg! Og jeg har aldri hatt så lite kontakt med de før..Anonymous poster hash: 6ef0c...526 Anonymous poster hash: 291b7...cb5 Min mening Vel, jeg tror at du ikke skal forvente så mye fra mennesker i den alderen, det er hormoner og styr , men jeg tviler på at det er av ren likegyldighet til deg . De har nok vært vant til at du har tatt kontakt , og dermed ikke etablert den praksisen helt selv enda. Jeg syns du heller skal fortelle de hva du syns om saken , på en fin måte. Man må jo lære , det er en del av utviklingen fra barn til voksen. Du bør gå foran som et godt forbilde, men ikke forvent at de er tankelesere, du må forklare de hva du tenker . Dersom du bare kutter ut kontakt, og atpåtil nekter å gi en hjelpende hånd om det trengs så blir alt bare mer og mer negativt, så snu dette før det går for langt. Endret 29. oktober 2013 av Anders42 1
Lammelåret Skrevet 29. oktober 2013 #3 Skrevet 29. oktober 2013 En femtenåring er ennå et barn i tankegang, antakelig den eldre også. Tipper at de ikke har tenkt over at de kan ta initiativ selv, eller at det er noe skjevt i forholdet mellom dere. Tror du bare må godta dette en god stund framover, men du kan jo snakke med dem og fortelle at du ønsker at de skal ta mer initiativ. Om du ikke snakker med dem, kan det være at de tror du avviser dem og blir såra. Snakk med dem, du, så får du kanskje vite hva de tenker om det selv. 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #4 Skrevet 29. oktober 2013 Skjønner godt at du er lei deg for det, men jeg tror ikke de tenker over det og trenger en tankevekker. Kanskje det er lurt å si det rett ut at du savner en telefon i ny og ne uten at de vil noe? Lykke til Anonymous poster hash: d671d...5d7
hedhed Skrevet 29. oktober 2013 #5 Skrevet 29. oktober 2013 Tror ikke bør ta deg nær av det. Ble akkurat 18 selv og har to søskenbarn på rett under og over 30. Har alltid sett på dem som så store og voksne, mens jeg alltid har vært det lille barnet som tvang dem til å spille spill med meg. De husker alltid bursdagen min og kjøper jule- og bursdagsgave, mens "lille" meg er så vant med at mamma ordner alt sånt for meg. Er en vanskelig omstilling å plutselig bli venninner om du skjønner. Tipper det er noe av det samme som gjelder over. Vet ikke hvor gammel du er, men hvis du bor med samboer, tenker de sikkert at du er opptatt med han og på et litt annet steg k livet og ikke har så mye felles med dem?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #6 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg hører sjelden fra min halvsøster, om ikke jeg kontakter henne først. Hun virker å være i sin egen lille boble, meg egne ting, kjæreste osv. Hun er 22.. Skulle tro hun begynte å "vokse opp" men... Skal man ha godt forhold til familie og andre, kan man jo ikke plutselig begynne sent i 20årene.. Bedre sent enn aldri, men unge burde bli gjort mer bevisst på at relasjoner til folk, spesielt familie/venner er det viktigste av alt. Anonymous poster hash: e96f7...934
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå