Gjest Embla s Skrevet 4. mai 2004 #1 Skrevet 4. mai 2004 Jeg blir litt nysgjerrig av å lese i disse brylluppstrådene, og lurer på hva hele brylluppet koster, og hvordan dette fordeler seg i forhold til ting som kun har med brudeparet å gjøre (smykker, klær, blomster, reise, morgengave, frisør, etc) hvor mye av dette som går til gjestene (mat og drikke) og hvor mye som går til rammene rundt (leie av lokale, musikk, invitasjoner, etc).
Gjest Muslingen Skrevet 4. mai 2004 #4 Skrevet 4. mai 2004 Det gir vi ærlig talt blaffen i. Det koster det det koster.
Billeba Skrevet 4. mai 2004 #5 Skrevet 4. mai 2004 Vi hadde et budsjett på 80.000,-. Nå som vi har gått til innkjøp av ting og tang og har mer konkrete priser på en del, ser det faktisk ut som om vi går under med ca 10 000,- Hvis det er tilfelle, vanker det nok en bryllupsreise etter hvert!
Glossy Skrevet 4. mai 2004 #6 Skrevet 4. mai 2004 Det gir vi ærlig talt blaffen i. Det koster det det koster. Der er vi også!! Har invitert 116 til middag og 30 ekstra til kaffi så dette blir nok ikke billig. Dette skjer forhåpentligvis EN gang i livet mitt og da skal det være PERFEKT!!! Koste hva det koste vil!
Lullu Skrevet 5. mai 2004 #9 Skrevet 5. mai 2004 Hadde budsjett på 127 000,- Tror nok vi ender på 100 000,- Glossy; Et bryllup kan være perfekt selv om det ikke koster all verden. Folk er forskjellige. Men i dine øyne har du nok helt sikkert planlagt drømmebryllupet ditt :-) For noen er kjole viktigst, for andre ikke. For noen er hvor man har det viktigst, for andre ikke. For noen er gjestene viktigst, for andre ikke. For noen er bryllupsreisen viktigst, for andre ikke. Osv. osv. osv. osv......................
Glossy Skrevet 5. mai 2004 #10 Skrevet 5. mai 2004 Glossy; Et bryllup kan være perfekt selv om det ikke koster all verden. Folk er forskjellige. Men i dine øyne har du nok helt sikkert planlagt drømmebryllupet ditt :-) Joda jeg vet det, og mitt bryllup kommer heller ikke til å koste så innmari mye. Ser mange her inne har STORE summer. Men som du skriver så har vel alle planlagt sitt drømmebryllup. Bare litt gøy å se hvordan de forskjellige drømmebryllupene kommer til å se ut. Alle har sine egne tanker. Jeg storgleder meg til mitt drømmebryllup Men det gjør vel dere og !!
Gjest gjest1 Skrevet 5. mai 2004 #11 Skrevet 5. mai 2004 Har ikkje satt opp noko budsjet enno, men reknar med at vi må ut med ein 20-30 000. Veit ikkje heilt. Vil prøve å spare inn der vi kan.
Isiselin Skrevet 5. mai 2004 #12 Skrevet 5. mai 2004 Vi har et budsjett på 70 000, men vi kommer til å gå underdet med 20 000 så vi ender vel på ca. 50 000 tenker jeg... Grunnen til at vi går saå mye under er delvis fordi vi på budsjettet har tatt godt i på hva ting koster og for det andre har vi fått tilbud fra mange kjente om å få ting billigere eller gratis fordi vi kjenner dem... Meget heldige bekjentskap altså! Tror en kan få det aller mest perfekte bryllup uten å koste på det over 100 000 kroner også. Hva som er perfekt bedømmes av øyet som ser og jeg er sikker på at vi kommer til å få drømmebryllupet som jeg alltid har drømt om (bare enda finere enn jeg har drømt om fordi mannen også har kommet med fine innspill!)
¤Tiili¤ Skrevet 5. mai 2004 #13 Skrevet 5. mai 2004 Vi har spart inn på mye, og kommer på rundt 55000 uten bryllupssreise, og vi er 146 gjester.
Lullu Skrevet 5. mai 2004 #14 Skrevet 5. mai 2004 Vi har spart inn på mye' date=' og kommer på rundt 55000 uten bryllupssreise, og vi er 146 gjester.[/quote'] Bra jobba! Hvordan har dere lagt opp dagen?
monja Skrevet 5. mai 2004 #15 Skrevet 5. mai 2004 Da vi giftet oss brukte vi mellom 30 - 35 000 kroner. Vi var 80 gjester. *og vi fikk vår drømmedag*
¤Tiili¤ Skrevet 5. mai 2004 #16 Skrevet 5. mai 2004 Siden vi er så mange, så hadde vi rett og slett ikke råd til og ha alle til middag(skal ha det på hotell), så vi har invitert foreldre, besteforeldre, søsken, faddere og forloverene til middag, den kommer på 9200.- Så kommer hele "bunchen" til kaffi, som da er 60.- pr kuvert,og det kommer på 8760.-, og den inkluderer leie av lokalet, servitører, dekorering med duker, lys, blomster osv...Og som gave fra hotellet, får vi gratis brudesuite på hotellet. Vi spanderer velkomstdrink, mener og huske det kom på rundt 4000.- Jeg kjøpte kjole på salg til 4000.-, kjøpte brudepikekjole på opphørssalg, sammen med slør og tiara. Leige av sjakett 1295.- det synes jeg var billig, det er hele pakken inkl mansjetter, Frisør 1500.-, blomster til meg, mannen og forloveren hans, 2500.-, gratis fotograf (fetteren min er fotograf), gratis bryllupsskake (mannen er baker), da er jeg kommet til litt over 30000.- og mer kommer jeg ikke på i farten, men vi regnet oss frem til 55000.- med takkekort. :-)
Wayah Skrevet 5. mai 2004 #17 Skrevet 5. mai 2004 Jeg håper på å holde meg til max 70 000, men aner ikke hvordan det blir jeg, må kanskje sette meg ned og regne litt orntli... Tror nok jeg skal klare å holde det sånn ca da...
Seterjenta Skrevet 6. mai 2004 #18 Skrevet 6. mai 2004 Våre foreløpige utregninger ligger på ca 74000,- uten bryllupsreise. Middag til 50 stk, vi blir ca 80 til kaffe. (hvis alle kommer da) Men det eneste som er 'kjøpt' og betalt foreløpig, er festlokalene til 4000,-, slør og tiara, 1000,- tilsammen, + litt hobbysaker for å finne ut hvilke invitasjoner vi vil lage. God tid enda, så mye kan forandre seg i begge retninger tenker jeg...
Gjest Madley Skrevet 6. mai 2004 #19 Skrevet 6. mai 2004 Aner virkelig ikke hva sluttsummen kommer på..Har en mistanke om at jeg ikke vil vite det heller... Men kjoler til meg og fruen kom på ca 10.000 tilsammen. Det er med sko, smykker og strømper. hus- 25oo fotograf 1250(!) mat ca 8000 band ca 5000 annet- masse.. Huff liker ikke dette regnestykket!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå