AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #1 Skrevet 29. oktober 2013 Hei Jeg har i lengre tid hatt problemer med en arbeidsgiver som behandler meg dårlig og tok kontakt med rettshjelpsorganisasjonen Juss Buss etter tips fra en bekjent som studerer juss. Fikk råd av varierende karakter fra dem, men situasjonen eskalerte, og jeg innså at jeg trengte litt mer profesjonell assistanse. Har nå kommet i kontakt med en advokat og vedkommende kritiserer omtrent alt jeg har fått råd om og gjort etter råd fra Juss Buss. Lurer derfor på om jeg er den eneste som har dårlige erfaringer med dem? Vurderer å sende en klage til UiO som er ansvarlig for dette såvidt jeg har skjønt? Før noen kommenterer hvor naiv jeg er, ja, jeg burde skjønt at jusstudenter som ikke en gang har kommet halveis i studieløpet (dette fortalte kameraten min i etterkant!!!) ikke kunne hjelpe meg, men når de driver en slik organisasjon forventer en jo at de vet hva de driver med? Anonymous poster hash: d9da0...268
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #2 Skrevet 29. oktober 2013 Det er vanlig kunnskap at JussBuss er studenter og det er en del av risikoanalysen man bør ha i mente når man følger deres råd. Anonymous poster hash: 960b2...c91 6
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #3 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg kontaktet dem vedr en husleie sak, fikk mye bedre hjelp da jeg tok kontakt med leieboerforeningen. Hun saksbehandleren jeg fikk i JusBuss hadde ikke helt oversikt over reglene virket det som så jeg valgte heller å bruke penger på profesjonell hjelp. Anonymous poster hash: 6e8e8...f7d 4
Iseline Skrevet 29. oktober 2013 #4 Skrevet 29. oktober 2013 (endret) Samboeren min er advokatfullmektig i ett av de fire store, og sånn jeg har skjønt det er vel ikke Juss Buss spesielt anerkjent i fagmiljøet (altså, de har jo sine tilhengere som alle andre, men fagmiljøet er slik jeg har skjønt det litt avventende til fullmaktene de har). Sikkert greit med et lavterskeltilbud, de kan nok løse mange enkle saker som folk kunne googlet seg til svar på selv. Men er det snakk om virkelig juss hadde jeg aldri lagt skjebnen min i hender på studenter som er såpass ferske. Det er tross alt en grunn til at advokatfullmektiger må jobbe i to-tre år etter endte studier for å kunne rådgi klienter på egen hånd. Endret 29. oktober 2013 av Iseline 5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #5 Skrevet 29. oktober 2013 For å svare på spørsmålet: KLAG! Har ikke spesielt gode erfaringer med dem selv... Anonymous poster hash: 93a08...eb6 7
Gjest SweetSunshine Skrevet 29. oktober 2013 #6 Skrevet 29. oktober 2013 Ingen får vite om problemet hvis ingen sier ifra. Send inn en klage. Da er det lettere å gjøre endringer.
Testosteron Skrevet 29. oktober 2013 #7 Skrevet 29. oktober 2013 Har nå kommet i kontakt med en advokat og vedkommende kritiserer omtrent alt jeg har fått råd om og gjort etter råd fra Juss Buss. Lurer derfor på om jeg er den eneste som har dårlige erfaringer med dem? Vurderer å sende en klage til UiO som er ansvarlig for dette såvidt jeg har skjønt? En advokat som har spesialisert seg på arbeidsrett har 1 000 ganger bedre greie på arbeidsrett enn hva jusstudentene på JussBuss har. Man får hva man betaler for. Jeg tror ikke det har noe for seg å klage på kvaliteten på veiledningen du fikk. JussBuss er like mye til for studentenes skyld som for de som søker råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå