Gå til innhold

Hvordan lære å lage (god) mat!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på jakt etter en bok som tar for seg grunnleggende matlaging, slik som steketemperaturer på ulike ting, hvilke råvarer som er best i hvilke sesonger, hvilke smaker/råvarer som tradisjonelt brukes sammen, hvordan lage sauser, og andre grunnleggende tekniske greier (altså ikke en oppskriftsbok, men en teoretisk innføring til kokkefag/matlaging).

Noen som har noen å anbefale?

Anonymous poster hash: e8c43...05c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den blårutede kokeboka (Ingrid Espelid Hovig) er en god innføring i norsk tradisjonsmat. Ikke så mange krumsprig og gode forklaringer på fremgangsmåter. I tillegg en generell del om råvarene og basic matlaging.

• Liker 3
Skrevet

"Hvordan koke vann" av Andreas Viestad

Anonymous poster hash: 1e827...ed0
  • Liker 5
Skrevet

Gamle kokebøker fra 50-60 tallet, du får kjøpt dem på loppemarkeder etc.

Anonymous poster hash: f968e...abc
Gjest Keikolina
Skrevet

Trenger tips jeg å. Koker fortsatt ihjæl poteter etter å ha bodd for meg selv i 10 år. Det verste med meg er vel at jeg hater å lage mat også, ha ha.

Skrevet

Den rødrutete kokeboken! Den koster 200 kr og inneholder mye god informasjon. Hvordan koke vann tar for seg mye mer avansert mat, hvor mange behøver egentlig å lære å åpne østers?

Anonymous poster hash: 3cd62...311

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips! :) Tenkte av en eller annen grunn på engelske bøker.. glemte jo helt gode, gamle Espelid osv!

Anonymous poster hash: e8c43...05c
Skrevet

Følger du Ingrid kan det ikke gå galt :)

Jeg er mer Nigella og Jamie Oliver-fan, men har veldig nytte av Matglede og Kokekunst. Den har jeg lært mye av når det gjelder tider og temperaturer og slikt.

Anonymous poster hash: cadef...067
Skrevet

"Alle kan lære å lage mat" av Jamie Oliver er fin. Her er det how tos på kokt egg, omelett, kokt ris osv.

Anonymous poster hash: 193a7...a80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...