AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #1 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg har blitt litt forvirret av de forskjellige kostholds rådene som florerer for tiden. Jeg har alltid trodd jeg var sånn OK sunn, ikke kjempe sunn, men helt grei liksom. Nå har jeg innsett at jeg har vist tatt helt feil! Siden jeg sluttet med hest og begynte å studere for 3 år siden har jeg merket kroppen min begynne å forfalle litt. Har ikke lagt på meg stort, men mistet de definerte musklene mine og jeg har blitt lat! (har jo selvfølgelig lagt på meg mer enn det vekten viser, da muskler veier mer enn fett) Så i dag, full av motivasjon fant jeg en treningsplan som passer meg utmerket og tenkte jeg skulle slå på stortromma og finne en kostholdsplan i samme slengen. Og der falt motivasjonen igjen. En plan ble til 20, og alle inneholdt avokado, cottage cheese, tørket frukt, alle typer nøtter jeg ikke liker, tunfisk, bananer, havregryn, musli og alt annet jeg ikke liker. Jeg kommer heller aldri til å klare å slenge meg på lavkarbo dietten,da jeg kan si her og nå at poteter, pasta og hvetemel kommer til å forbli i min hverdag. Jeg spiser jo selvfølgelig mye kjøtt, grønnsaker og fisk, men også litt saus, alle former for poteter og en del pasta. Brød er jeg helt avhengig av da det er det eneste jeg har tid til i løpet av dagen og knekkebrød blir jeg ikke mett av. Jeg har til og med prøvd å tvinge i meg frokostblandingen "fitness" som skal være så bra, men da må jeg kaste i meg alt i løpet av et lite minutt, hvis ikke begynner jeg å brekke meg. Så etter å ha lest en haug med artikler begynner jeg å lure på om trening nesten er noe vits, for det eneste jeg leser er at mitt kosthold er helt feil, og at man ikke kan spise slik hvis man vil ned i vekt eller komme i bedre form. Når jeg ikke trenger å gå ned noe særlig i vekt, trenger jeg virkelig å følge slike planer? Er det å kutte ut det lille sukkeret jeg spiser, drikke mer vann og spise mer frukt nok? For jeg sitter med følelsen av at det ikke er nok, og ikke bra nok. Nå skal det også en del til for at jeg skal legge på meg, så jeg er vel kanskje ganske heldig der Dette ble litt langt, trengte bare å lufte tankene litt og håper noen har noe fornuftig å bemerke til ei litt (veldig) rådløs jente! Anonymous poster hash: 1aef7...625 Anonymous poster hash: 1aef7...625
Løvetanten Skrevet 29. oktober 2013 #2 Skrevet 29. oktober 2013 (endret) Du vil oppnå noe, men du vil ikke endre på noe... Du blir det du spiser, og spiser du feil så legger du på deg. Det er jo greit, ikke sant? Men om du ikke vil endre på det så forblir du bare der du er. Tenker du må bli enig med deg selv hva du egentlig vil og hva du ønsker å gjøre for å oppnå det. Og kanskje er det ikke tiden for det nå midt oppi studiene? Endringer krever gjerne overskudd. Endret 29. oktober 2013 av Løvetanten
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #3 Skrevet 29. oktober 2013 http://perfecthealthdiet.com/the-diet/ Denne er fin. Tillater deg å spise poteter, ris og litt slikt, men oppfordrer deg til å kutte ut de mest usunne tingene (korn, sukker osv). Anonymous poster hash: 78841...d11
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #4 Skrevet 29. oktober 2013 Og ikke tving deg til å spise ting du ikke liker. Med mindre du er latterlig kresen, er det fult mulig å spise sunt OG trives. Du skal tross alt finne noe du kan leve med, ikke noe du skal tvinge deg til å gjennomføre på et visst antall uker. Anonymous poster hash: 78841...d11 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #5 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg har ingen tro på diett, men livsstilsendring. Du bør spise mat du liker og få et kaloriunderskudd over tid. Jeg trives med å spise lavkalori og trene. Jeg har overhodet ikke problemer med sult og liker at jeg kan spise alt, men må passe på porsjonene. Hvis du skal gå ned i vekt og holde deg der må du gjøre endringer som er overkommelige og som du gidder å holde fast ved. Kan hende det er en god ide for deg å endre noen ting om gangen, i stedet for å snu opp ned på alt med brask og bram. Prøv deg litt frem. Anonymous poster hash: 13199...0f7 1
Gjest Nanne70 Skrevet 29. oktober 2013 #6 Skrevet 29. oktober 2013 Å følge spesielle "kostholdsplaner" kan være tungvint, og du må ikke spise lavkarbo. Det viktigste er faktisk at du så langt som mulig kutter ut sukker og ferdigmat, og begrenser inntaket av kornvarer og poteter. Problemet med karbohydrater er - veldig forenklet - at de hos noen mennesker trigger sultfølelse og fettlagring, noe som er en del av årsaken til at mange opplever at de har det bedre (og går lettere ned i vekt) med et kosthold med mindre karbohydrater. Jeg spiser lavkarbo selv, men er ikke av den oppfatninger at alle karbohydrater er "gift" for kroppen, og tåler du karbohydrater fra korn o.l. kan du godt ha litt av det i kostholdet ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå