Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og de som omtaler seg selv som snill og ærlig, er faen meg de største ræ*****ene. Finnes et virkelig ikke menn med integritet og selvinnsikt? Jeg er fullstendig desillusjonert, forbanna og matt... :sinna:

Anonymous poster hash: 8d292...b38
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, dem som SELV forteller om hvor flott og flink dem er burde man ikke tro på.

Dette bunner seg i et sykt bekreftelsebehov fordi dem vet innerst inne at dette IKKE er sannheten.

Så derfor lyger dem.

Dem som derimot ikke har så stort behov for å proklamere sine egne positive sider, har som regel flere genuine.

Og så må man nesten bare se hvert individe for seg selv og behovene deres for hvordan dem ønsker å fremstå.

Det er ikke de smarte som har behov for å gå rundt å fortelle andre folk at dem ér smart akkurat. ;)

Anonymous poster hash: 0df94...c16

Skrevet

Og de som omtaler seg selv som snill og ærlig, er faen meg de største ræ*****ene. Finnes et virkelig ikke menn med integritet og selvinnsikt? Jeg er fullstendig desillusjonert, forbanna og matt... :sinna:

Du får se etter de som viser disse egenskapene i stedet for å si at hva de har og er.

Har gått på noen karameller der selv. Det er ikke så lett og det tar litt tid å lære seg å stole på folk igjen.

*klem*

Anonymous poster hash: d65b5...0e1

Skrevet

Altså, dem som SELV forteller om hvor flott og flink dem er burde man ikke tro på.

Dette bunner seg i et sykt bekreftelsebehov fordi dem vet innerst inne at dette IKKE er sannheten.

Så derfor lyger dem.

Dem som derimot ikke har så stort behov for å proklamere sine egne positive sider, har som regel flere genuine.

Og så må man nesten bare se hvert individe for seg selv og behovene deres for hvordan dem ønsker å fremstå.

Det er ikke de smarte som har behov for å gå rundt å fortelle andre folk at dem ér smart akkurat. ;)

Anonymous poster hash: 0df94...c16

De driver ikke akkurat og skryter av, det blir som regel presentert mer subtilt. Synes dette er symptomatisk for alle menn jeg kommer borti. Og de fremstår både sympatisk og troverdig i ord og handling, men etterhvert dukker det alltid opp noe som avdekker en fundamental karakterbrist. Er så møkka lei, og blir bare tristere og mer motløs for hver gang det skjer. Konsekvensen er jo at man blir kynisk og antar at alle menn man støter på er feige løgnere som kun tar hensyn til egne behov. Mulig radaren min rett og slett er helt ubrukelig...

TS

Skrevet

De driver ikke akkurat og skryter av, det blir som regel presentert mer subtilt. Synes dette er symptomatisk for alle menn jeg kommer borti. Og de fremstår både sympatisk og troverdig i ord og handling, men etterhvert dukker det alltid opp noe som avdekker en fundamental karakterbrist. Er så møkka lei, og blir bare tristere og mer motløs for hver gang det skjer. Konsekvensen er jo at man blir kynisk og antar at alle menn man støter på er feige løgnere som kun tar hensyn til egne behov. Mulig radaren min rett og slett er helt ubrukelig...

TS

Prøv å finne menn andre steder enn du typisk gjør fra før av.

Byen, nettdating, arrangementer for single osv. har jeg tilslutt gitt opp. Er så utrolig mange der som viser en fasade som overhodet ikke stemmer. Når man først kommer bak fasaden, så ser man at det er fullstendig bullshit!

De typiske stedene hvor det er lettest å møte nye folk er som regel de stedene man finner mest bullshit også (etter min erfaring).

Skrevet

Du får se etter de som viser disse egenskapene i stedet for å si at hva de har og er.

Har gått på noen karameller der selv. Det er ikke så lett og det tar litt tid å lære seg å stole på folk igjen.

*klem*

Jeg gjør jo det selvsagt, men lar meg lure gang på gang.... Er veldig forsiktig av natur, og trenger lang tid

for å få tillit til noen. Nå går det vel nye 5 år før jeg orker å tenke på å involvere meg i noe som helst... sukk...

Takk for klem - trengte den : )

TS

Skrevet

Prøv å finne menn andre steder enn du typisk gjør fra før av.

Byen, nettdating, arrangementer for single osv. har jeg tilslutt gitt opp. Er så utrolig mange der som viser en fasade som overhodet ikke stemmer. Når man først kommer bak fasaden, så ser man at det er fullstendig bullshit!

De typiske stedene hvor det er lettest å møte nye folk er som regel de stedene man finner mest bullshit også (etter min erfaring).

Tror du er inne på noe der... Han siste er et nett-kasus. Det gidder jeg definitivt ikke mer av. Kjenner at jeg er på god vei til å bli mannehater!

TS

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor lyver menn egentlig så mye?

Jeg er selv mann, men kjenner meg ikke igjen i mye av generaliseringen her. Hvor finner dere alle disse?

Nå er jeg riktignok singel men jeg har aldri hatt et dårlig brudd. Jeg er faktisk på talefot med de få x-ene (4-5) jeg kunne sikkert brukt alle 4-5 som referanse også uten å være bekymret for det! De vet jo hvordan jeg er....

Men kanskje det er derfor det går lenge mellom hver kjæreste? Fordi jeg ikke bruker tid på å fremstå som en person jeg ikke er for å selge meg inn? Er det fordi jeg ikke prøver å ha en fasade som ikke eksisterer?

Kanskje jeg pga dette blir mindre attraktiv på markedet.?

Dere som opplever alle disse drittsekkene bør ta en runde med hva dere holder på med og hvilke mønster dere følger.

Anonymous poster hash: 01e30...a7e
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er selv mann, men kjenner meg ikke igjen i mye av generaliseringen her. Hvor finner dere alle disse?

Nå er jeg riktignok singel men jeg har aldri hatt et dårlig brudd. Jeg er faktisk på talefot med de få x-ene (4-5) jeg kunne sikkert brukt alle 4-5 som referanse også uten å være bekymret for det! De vet jo hvordan jeg er....

Men kanskje det er derfor det går lenge mellom hver kjæreste? Fordi jeg ikke bruker tid på å fremstå som en person jeg ikke er for å selge meg inn? Er det fordi jeg ikke prøver å ha en fasade som ikke eksisterer?

Dere som opplever alle disse drittsekkene bør ta en runde med hva dere holder på med og hvilke mønster dere følger.

Så fint at du er en av de få eksemplarene som klarer å oppføre seg. Men det er faktisk ikke så enkelt å skylde på oss damer fordi de fleste menn er noen utro SVIN. Er altfor mange som spiller godt, en Oscar-film verdig, for så å endre seg til en utro løgnaktig drittsekk. Dette kommer ikke fram før etter lang tid. Både jeg og venninner har opplevd dette selv flere ganger, det samme nevner jo ts.

På byen derimot er det lett å se hvilke kåte griser som bare er ute etter sex. Badboyen som strør om seg med komplimenter? Han faller ikke jeg for iafall.

Hvordan gardere seg mot å bli dumpet av et slikt svin? Gjør som meg, hold dere unna menn. Da kan de bare sitte der og nappe seg i laksen, for jeg skal aldri ta i noen penis igjen. De fortjener meg ikke. Faktisk fortjener ingen råtne menn oss ordentlige damer.

Anonymous poster hash: 3dd33...655

Gjest Lille-pus
Skrevet

Stop barking and start looking, they're out there. :opplyser:

• Liker 1
Gjest Summers
Skrevet

Om alle du møter er drittsekker så bør du gå i deg selv og sjekke hva du gjør galt.

• Liker 8
Skrevet

Alle damer er katter...

Føler at veldig mange mener man er "snill og ærlig" så lenge man gjør som hun vil. Det sekundet man går i mot hennes egeninteresse så er man plutselig tidenes idiot. Vi må gjøre det som er best for oss også, selv om det går i mot hva damen ønsker/vil.

• Liker 2
Skrevet

Min teori: de lyver eller utelater å fortelle sannheten for å unngå ubehagelige diskusjoner og for å oppnå behovstilfredsstillelse - det være seg oppmerksomhet, omsorg eller sex. Og så klarer de på banalt vis å rettferdiggjøre dette for seg selv.

Dette har vert helt vanlige tilsynelatende "skikkelige" menn med "normale" liv. Møtt i jobbsammenheng, via venner eller nett. Ingen bad-boys eller Don Juaner overhodet.

Så bra. Kudos til deg. Det er jo ikke mer komplisert enn å opptre med en grunnleggende respekt for hverandre, så gir resten seg selv.

Høres ut som om du er en mannlig versjon av meg...

Kan forsikre om at jeg har brukt betydelig tankevirksomhet for å analysere dette. Jeg er ekte og oppriktig i mine relasjoner, og driver ikke med noen form for strategi og spill. Men begynner etterhvert å lure på om det faktisk er veien å gå..

TS

Skrevet

Stop barking and start looking, they're out there. :opplyser:

But where??? Synes jeg må få lov til å gneldre litt når jeg blir behandlet dårlig...

Skrevet

Om alle du møter er drittsekker så bør du gå i deg selv og sjekke hva du gjør galt.

Som nevnt over - jeg har grublet mye over dette, uten å finne svar. Det er viktig for meg å være ekte og oppriktig, vil nødig ty til strategier og spill. Tar gjerne i mot gode råd!

• Liker 1
Gjest Summers
Skrevet

Som nevnt over - jeg har grublet mye over dette, uten å finne svar. Det er viktig for meg å være ekte og oppriktig, vil nødig ty til strategier og spill. Tar gjerne i mot gode råd!

Er jo umulig å gi deg råd når man ikke vet noe om deg, men common sense at en som ikke finner menn med integritet gjør noe galt, det er vel et fåtall menn som gjør brorparten av ugangen, de fleste andre er chille.

• Liker 1
Skrevet

Alle damer er katter...

Føler at veldig mange mener man er "snill og ærlig" så lenge man gjør som hun vil. Det sekundet man går i mot hennes egeninteresse så er man plutselig tidenes idiot. Vi må gjøre det som er best for oss også, selv om det går i mot hva damen ønsker/vil.

Hmm... krangling og kjefting er ikke selvsagt bra. Men noe konstruktiv meningsbrytning må man tåle, for deretter å finne frem til en løsning som fungerer for begge.

Opplever du at damene er uærlig mot deg for å oppnå "egen vinning"? Opplever du at de unnlater å fortelle deg om ting som er av vesentlig betydning for hvordan du forholder deg til dem? Det er nemlig det jeg radbrekkes av...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hmm... krangling og kjefting er ikke selvsagt bra. Men noe konstruktiv meningsbrytning må man tåle, for deretter å finne frem til en løsning som fungerer for begge.

Opplever du at damene er uærlig mot deg for å oppnå "egen vinning"? Opplever du at de unnlater å fortelle deg om ting som er av vesentlig betydning for hvordan du forholder deg til dem? Det er nemlig det jeg radbrekkes av...

Ja det har jeg opplevd. Når jeg finner ut at hun har unnlatt å fortelle noe viktig som er veldig avgjørende for hvordan jeg forholder meg til henne, så mister jeg all lyst til å ta hensyn til hennes behov. Da setter jeg meg selv og mine behov foran hennes. Noe som har resultert i at noen kanskje er litt sinte på meg i dag, men slik går det når de ikke er ærlige. Da gidder ikke jeg å ta hensyn.

Endret av .-L-.
Skrevet

Er jo umulig å gi deg råd når man ikke vet noe om deg, men common sense at en som ikke finner menn med integritet gjør noe galt, det er vel et fåtall menn som gjør brorparten av ugangen, de fleste andre er chille.

Jeg har aldri vert med noen bad-boys eller Don Juaner. Ingen av typen super-hot som alle jenter sikler etter. Dette er "vanlige" gutter som fremstår sympatisk, reflektert og skikkelig...

TS

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjør jo det selvsagt, men lar meg lure gang på gang.... Er veldig forsiktig av natur, og trenger lang tid

for å få tillit til noen.

Det er vel også det som er problemet. Du skal ha en bankers og bruker sårbarhet og usikkerhet for å manipulere følelser i mennene. Gutta med livsgnist og ønsker i livet oppfatter dette og skygger banen når de ser at den som liksom skal være en lykkebringer, bare stritter i mot, og gjør det å være seg selv og nyte samlivet vanskelig, fordi man må prioritere å skape og vedlikeholde tillit. Dag etter dag! Sånt er kjedelig og utmattende.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...