AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #1 Skrevet 29. oktober 2013 Har daten en bra mann, trodde jeg, i 1, 5 måned. Han virker veldig omtenksom og gjør sitt for å se meg. Har spandert middager og bedt meg med på flere kaffedater. Jeg har også tatt inititiativ og gitt klare tegn på at jeg liker han. I dag skulle vi ha lunsj. Fikk så melding en time før om at han hadde glemt en deadline og måtte jobbe. Jeg fikk en dårlig følelse og gjorde litt research. Deadline er fredag og ikke i dag. Han sa også at han skulle i møte. Jeg kjenner en kollega og fikk høre at det ikke er møter i dag. Skal jeg konfrontrre han, droppe han eller gi det litt tid og luke det ut av han? Sånt ødelegger dagen min.Anonymous poster hash: a2f45...f51
Gjest noradoll Skrevet 29. oktober 2013 #2 Skrevet 29. oktober 2013 Vil tilføye at han bor alene så ikke noe direkte snusk ved at han har kone eller samboer. Hvorvidt han dater andre vet jeg ikke. Men har ikke virket sånn. Hva kan jeg si uten å måtte si at jeg har snoket.
Nemesis75 Skrevet 29. oktober 2013 #3 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg tror ikke jeg ville ha tatt det opp m han denne gangen. Men jeg ville definitivt ha trukket meg litt unna og overlate ballen til han. La han ta initiativ til neste date. 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #4 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg ville ikke tenkt over det med mindre det skjer hver eneste gang. Det er faktisk ikke så uvanlig å plutselig kommer over en deadline. I min jobb oppstår det plutselig et behov for å måtte gjøre et eller annet på kort varsel, men en kritisk deadline. Alt fra noen uker i forveien til noe akutt der man plutselig har en deadline neste arbeidsdag. Anonymous poster hash: 8c759...301
Gjest noradoll Skrevet 29. oktober 2013 #5 Skrevet 29. oktober 2013 Var han som tok initiativet til å møtes i dag. Det som er det rare. Vanskelig å stolepå noen når ting er sånn. Mulig han ikke orker og drar en hvit løgn, men lurer selvsagt på hva som skjer. Tenker jeg kanskje kan høre hvordan møtet gikk og om han rakk deadline. Gjøre det u komfortabelt for han.
Gjest noradoll Skrevet 29. oktober 2013 #6 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg vet han ikke har deadline før enn på fredag. De jobber på team og jeg kjenner kollegaen. En av mine beste venninner.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2013 #7 Skrevet 29. oktober 2013 Var han som tok initiativet til å møtes i dag. Det som er det rare. Vanskelig å stolepå noen når ting er sånn. Mulig han ikke orker og drar en hvit løgn, men lurer selvsagt på hva som skjer. Tenker jeg kanskje kan høre hvordan møtet gikk og om han rakk deadline. Gjøre det u komfortabelt for han. Gjør det du, og fortell oss om det etterpå.
Gjest Aria. Skrevet 29. oktober 2013 #8 Skrevet 29. oktober 2013 Det kan jo hende han bare fant på det fordi han var veldig sliten og syntes det var flaut å si det/ dårlig unnskyldning. Mange finner jo på slike ting "må jobbe overtid idag :bond:" også er det kanskje egentlig bare at de har somlet bort tiden helt og er litt flaue over det. 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #9 Skrevet 29. oktober 2013 Det er ikke sosialt akseptabelt å si "har ikke lyst" og derfor kommer man opp med sosialt akseptable hvite løgner. Anonymous poster hash: ec729...c69 1
Gjest noradoll Skrevet 29. oktober 2013 #10 Skrevet 29. oktober 2013 Dere har kanskje rett. Dårlug erfaring fra tidligere forhold hvor det var mye løgn og utroskap. Fare for at jeg drar med meg dette i et nytt forhold. Orker ikke en runde til med konstant frykt for løgn. Får kanskje ikke overreagere. Merker sikkert fort om det kommer flere hvite løgner. Det har uansett skapt litt emosjonell avstand hvis man kan kalle det det.
Registrert Skrevet 29. oktober 2013 #11 Skrevet 29. oktober 2013 (endret) Godt mulig jeg ville dratt en sånn hvit løgn selv, om jeg ikke hadde følt meg bra nok til å møte en date i tidlig fase, fordi jeg ville vært redd for å sende feil signaler. Endret 29. oktober 2013 av Registrert
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #12 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg tenker at du ikke bør legge noe i det så tidlig. Det er veldig lett å dra en hvit løgn i stedet for å være ærlig om at man kanskje er sliten eller lurer på om man holder på å miste interessen, og jeg synes det er viktigere å prøve å stole på hverandre og gi hverandre litt rom enn å analysere for mye helt i begynnelsen. I hvert fall når dere ikke har definert noe og ikke snakket om hvorvidt dere kan treffe andre. Selvsagt, kjenner du deg utrygg stadig vekk fordi han gir rare signaler, så er det noe som ikke er bra, uansett hva årsaken er. Men dere kan jo snakke litt om det - hvis du foretrekker at han er 100 % ærlig, og for eksempel sier at han tok en kaffe med en eks eller en han vurderer å date i stedet/parallelt med deg, så be om den ærligheten. Det er et grenseland, spesielt helt i begynnelsen, hva som virker greit å gjøre/si/ikke si. For meg kan jeg kanskje føle at den andre ikke har "krav på" å vite alt om hva jeg gjør før jeg kjenner ham og vi nærmer oss et forhold, mens når jeg er i et forhold forventer jeg mye mer åpenhet, og ville aldri latt være å si hvem jeg traff, hva jeg egentlig gjorde osv. Så gjenstår vurderingen om hvorvidt hvite løgner i starten er et tegn på en konsekvent uærlig atferd eller ikke. Jeg tror ikke det trenger å være en sammenheng. Anonymous poster hash: 96fbc...c89
Gjest noradoll Skrevet 29. oktober 2013 #13 Skrevet 29. oktober 2013 Takk for gode svar. Kom gjerne med flere innspill. Signalene har vært litt vanskelig åtolke. Tror ikke han er stormforelsket, men det er heller ikke jeg. Han har prøvd å gjøre ting veldig riktig hittil. Det har i grunn jeg også. Reagert litt på at han ikke ville bli med på konsert da jeg spurte. Ble litt på impuls, men det betydde mye for meg å dra. Fant ut om den samme dag som vi llunsjet. Han kom sent, men hadde gitt beskjed. Da var det en time til konserten begynte. Ikke store greiene, mer et live band på en festival. Rolig musikk på en cafe i byen.Han sa nei, til tross for at jeg kom til å betale. Jeg ventet en time på han for å lunsje og kutta ut konserten. Vet jeg hadde blitt med han om det var noesom betydde en del. Derfor jeg er litt skeptisk til å foreslå for mye. Blir ofte slik han vil. Jeg et veldig ukomplisert sånn sett og setter ofte meg selv tilside. Ikke lett denne datingen og alltid vanskelig å tolke signalet.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #14 Skrevet 29. oktober 2013 Men kanskje det ikke passet for ham med den konserten? Eller det var musikk han overhode ikke var interessert i og han ville heller slappe av hjemme? Jeg vet ikke... jeg synes ikke man skal trenge å sette seg selv til side, men heller finne noen man kan være seg selv sammen med. Men selvsagt, pass på at ikke alt går på hans premisser mens du sitter der med hendene i fanget og venter uansett hva han gjør. Anonymous poster hash: 96fbc...c89
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #15 Skrevet 29. oktober 2013 Kanskje han blei dårlig i magan og ikke fikk seg til å si det Anonymous poster hash: 4a28a...8c7 1
Gjest noradoll Skrevet 29. oktober 2013 #16 Skrevet 29. oktober 2013 Ja. Hvem vet. Har lagt planer for resten av uka jeg nå. Kommer ikke til å vente på når det passer han og legge planer utfra det sånn som jeg så langt har gjort. Han prioritere venner og det er nok det smarteste å gjøre selv. Har satt av en dag. Passer det ikke så er jo det synd.
Gjest noradoll Skrevet 29. oktober 2013 #17 Skrevet 29. oktober 2013 Konserten var musikk han liker. Ikke hadde han planer for resten av dagen heller.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #18 Skrevet 29. oktober 2013 Selv om ikke deadline er før fredag, kan det jo hende han virkelig må jobbe masse med det i dag. At han glemte at deadline er allerede på fredag. Og det er fullt mulig å gå på møte ved lunsjtider uten at det har med jobben å gjøre. Du kan jo godt spørre om han rakk deadline. Se an svaret hans.. Men ikke avhør han. Jeg ville nok trukket meg litt tilbake. Men ofte er det ingen grunn til paranoia og overtenking/utspørring av kollegaer... Anonymous poster hash: 17545...04a 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #19 Skrevet 29. oktober 2013 Ja. Hvem vet. Har lagt planer for resten av uka jeg nå. Kommer ikke til å vente på når det passer han og legge planer utfra det sånn som jeg så langt har gjort. Han prioritere venner og det er nok det smarteste å gjøre selv. Har satt av en dag. Passer det ikke så er jo det synd. Fornuftig tenkt og gjort! Uansett hvordan det går med denne daten, så må du ikke miste deg selv på veien. Tenk hvor mye bekymringer og hjertesorg vi kvinner hadde vært spart for om vi bare tviholdt på oss selv og sluttet å overanalysere alt! Jeg har også lett for å sette meg selv til side når jeg dater, men jeg har lært at det er en kamp som må kjempes for ikke å gjøre det! Anonymous poster hash: 42269...a0a 1
Gjest noradoll Skrevet 29. oktober 2013 #20 Skrevet 29. oktober 2013 Hjertesorgen er jeg godt kjent med. Han gjur ambivalente signaler og tenker til tider at jeg takler negative emosjonerr så dårlig at jeg må ta et glass eller to for å få ro. Må ha det veldig stabilt for å ha det bra. Er bevisst og skal følge planen om å gi mindre av meg selv så lenge jeg ikke vet hvor jeg har han. God natt og takk for alle råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå