Gå til innhold

Reagerer på deodoranter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har det siste halvåret hatt problemer med at jeg reagerer på deodoranter, og får kløende utslett under armene. Det begynte etter jeg brukte neutral deodoranten, etter en stund begynte det å kløe, men det gikk over da jeg brukte en annen vanlig type isteden. Etter en liten stund ville jeg prøve en deo uten aluminium fra iherb, da fikk jeg dette kløende utslettet og nå reagerer jeg plutselig på alle deodorantene jeg prøver.

Noen som har opplevd det samme? Kan jo ikke gå rundt å lukte svette.

Anonymous poster hash: c2650...4cd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde det samme for omlag 2 år siden. Fikk plutselg voldsomme utslett og kløe etter å ha brukt parfymert deodorant som jeg aldri før hadde reagert på. Husker ikke helt hva det var slags type, tror det var Dove. Gikk over til å bruke neutral deodorant. Har ikke hatt problemer etter at jeg begynte med den.

Anonymous poster hash: 1b949...54d
Skrevet

Får også kløe av vanlige deodoranter. Kjøpe Helsedeodoranten på helsekosten, som er en krystalldeodorant. Den er litt dyr, men den varer i en evighet (finnes nok billige alternativer på iherb o.l.).

Skrevet

Har det siste halvåret hatt problemer med at jeg reagerer på deodoranter, og får kløende utslett under armene. Det begynte etter jeg brukte neutral deodoranten, etter en stund begynte det å kløe, men det gikk over da jeg brukte en annen vanlig type isteden. Etter en liten stund ville jeg prøve en deo uten aluminium fra iherb, da fikk jeg dette kløende utslettet og nå reagerer jeg plutselig på alle deodorantene jeg prøver.

Noen som har opplevd det samme? Kan jo ikke gå rundt å lukte svette.

Så pussig! Jeg begynte å få utslett/nupper/kviser etter at jeg kjøpte den neutral deodoranten i sommer. Tenkte ikke over at det kunne være på grunn av den. Gikk en uke uten å bruke deodoranten, og uten å barbere meg, og da roet det seg. Jeg kjøpte en deodorant fra Cosmica, og begynte barberinga igjen, og vips kom det tilbake. Aner ikke hva jeg skal gjøre. :vetikke:

Anonymous poster hash: f8223...dd0

Skrevet

Får også kløe av vanlige deodoranter. Kjøpe Helsedeodoranten på helsekosten, som er en krystalldeodorant. Den er litt dyr, men den varer i en evighet (finnes nok billige alternativer på iherb o.l.).

Jeg har en krystalldeo fra iherb, reagerer desverre på den også.

Skrevet

Har slitt med det samme, etter at jeg kjøpte den på bildet får jeg ikke utslett lengre. Det samme med venninnen min :-)

Har prøvd den grønne varianten, og den var ikke noe bedre for meg. Men det kan jo være at de er litt forskjellige.

Den grønne syns jeg var ekkel, det la seg liksom et slags belegg under armene som man måtte "skrubbe" vekk i dusjen.

Skrevet

Det kan være et mareritt å finne riktige produkter, uansett formål, så du må kanskje bare prøve deg frem med ulike allergivennlige varianter. Prøv å google etter allergivennlige og "klø-frie" deodoranter, og begynn prøvingen et sted :vetikke:

Skrevet

Man skal ikke påføre deo på nybarbert hud,også den fra iherb.

Hva er den fra iherb laget av?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...