Gå til innhold

Pappservise i ettårsdag med kun voksne gjester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår fyller snart ett år. Hun er første barnebarn, og i familieselskapet vil det kun være bursdagsbarnet som er barn, resten er voksne tanter, onkler, besteforeldre og oldeforeldre.

Med middag, dessert, kaker og kaffe blir det uendelige mengder oppvask, derfor leker jeg litt med tanken om å kjøpe pappservise. Tenker da å gjøre det litt artig med matchende banner og ballonger. Ikke misforstå, jeg vil pynte og gjøre stas på jenta vår, men tenker at det hadde vært deilig å slippe all oppvasken.

Virker det teit? Jeg er glad i å invitere gjester og pynte festbord, så pynting blir det, men tenkte kanskje at i en ettårsdag kan det passe med pappservise, det blir jo barneselskap. Eller hadde du reagert på dette? Blir jo ingen unger som kommer til å rote og knuse.

Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Det kommer ann på hva du skal servere.

Er det skikkelig middag utgår papp for min del, men er det bare pølser kan du fint ha papp.

Endret av Magdalene
  • Liker 2
Skrevet

Gjør som du vil! Papp er utrolig lettvint, og kan jo være med på å pynte opp hvis du får tak i noen fine :) du lager ikke noe dårligere selskap for barnet ditt selv om du bruker papptallerken.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjordet det nå i helgen...

Hadde alt for mange papptalerkner igjen etter vennebursdagen dagen før, så både for å få brukt dem opp, slippe oppvasken og for at barna synes det var kjempe gøy gjordet jeg det.

Vi hadde smurfetema, med duk, talerkner, kopper, servietter, sugerør, banner og ballonger. De voksne syntes faktisk det var morror, for da fikk de litt den "barneburdagsfølelsen" igjen.

1 åringen så i hvertfall ut til å kose seg, og det er jo det viktigste:)

Anonymous poster hash: e9bc8...c8a
  • Liker 3
Skrevet

Det kommer ann på hva du skal servere.

Er det skikkelig middag utgår papp for min del, men er det bare pølser kan du fint ha papp.

Er vel det jeg har tenkt at folk kommer til å tro (selv om familien er hyggelig altså, ingen kommer til å klage eller surmule over papp). Satser på enten lasagne eller pizza, om det regnes som skikkelig middag.

Skrevet

Jeg gjordet det nå i helgen...

Hadde alt for mange papptalerkner igjen etter vennebursdagen dagen før, så både for å få brukt dem opp, slippe oppvasken og for at barna synes det var kjempe gøy gjordet jeg det.

Vi hadde smurfetema, med duk, talerkner, kopper, servietter, sugerør, banner og ballonger. De voksne syntes faktisk det var morror, for da fikk de litt den "barneburdagsfølelsen" igjen.

1 åringen så i hvertfall ut til å kose seg, og det er jo det viktigste:)

Anonymous poster hash: e9bc8...c8a

Greit å få flere syn på saken. Håper at de voksne kan synes at det er moro og, håper på flere svar her, så ser jeg hva jeg gjør :)

Skrevet

Gjør som du vil! Papp er utrolig lettvint, og kan jo være med på å pynte opp hvis du får tak i noen fine :) du lager ikke noe dårligere selskap for barnet ditt selv om du bruker papptallerken.

Takk for det :)

Gjest HappyWaffle
Skrevet

bruk papp du :) det er ikke servise de er der for å se ^^

Skrevet

Jeg synes pappservise er ok. Så lenge det kanskje ikke er disse kjedelige hvite eller grålige. Det finnes sikkert mange med fine, litt jentete mønstre eller motiv.

Skrevet

Jeg synes pappservise er ok. Så lenge det kanskje ikke er disse kjedelige hvite eller grålige. Det finnes sikkert mange med fine, litt jentete mønstre eller motiv.

Nei hvite papptallerkener er kjipt! Det blir fine fargerike, gjerne med matchende ballonger og banner i såfall. Er mye fint på ebay :)

Skrevet

Bare du ikke bruker plastbestikk, så. Det er helt umulig å spise med.

Skrevet

Ikke gjør det hvis du serverer lasagne. Det er usannsynlig varmt og umulig å spise uten stødig tallerken.

Anonymous poster hash: d878d...b16
  • Liker 7
Skrevet

Det hadde helt kommet an på hvor mange dere blir og om dere har oppvaskmaskin.

Har dere oppvaskmaskin tror jeg ikke jeg hadde gått for papp. Det er vel vanlig at noen/opptil flere hjelper til med å rydde osv i familieselskap?

Anonymous poster hash: 7628d...ae9

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ikke gjør det hvis du serverer lasagne. Det er usannsynlig varmt og umulig å spise uten stødig tallerken.

Anonymous poster hash: d878d...b16

Det er vel ikke så sannsynlig at de skal stå å holde i tallerkenen hvis de skal spise lasagne?

Endret av Morgun
Gjest AnneShirley
Skrevet

Lasagne på papptallerken hørtes ikke noe særlig ut... Hva med papp (i morsomt farger) til kake og vanlig tallerken til middag?

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig kan du bruke pappfat om du vil. Hvite, kjedelige går også heeeelt fint. Dersom dette blir den store "snakkisen" får det nå bare bli det, da.

Anonymous poster hash: ddd98...3d9
Skrevet

Helt uproblematisk i barnebursdag , synes jeg, selv om gjestene er voksne. Finn noen fine fat, enten i barnemønster (a la Prinsesser, dyr, Hello Kitty el.l) eller noen ensfargede rosa/ lilla/ blå eller hva du måtte foretrekke, og matchende servietter, lys, bordpynt og ballonger.

Skrevet (endret)

Helt ærlig - jeg synes pappservise er er en uting og ville reagert på at det ble brukt på en voksenfest hjemme , nokså uavhengig av hvem som feires og hva som blir servert (med ekstra ille til varmmat - det er jo håpløst å spise av). Miljøuvennlig er det også. Er det virkelig så grusomt å vaske opp?

(bare for ordens skyld - når jeg sier at jeg hadde reagert mener jeg at jeg hadde tenkt mitt, ikke at jeg ville åpenlyst kritisert vertskapet. Man har da oppdragelse...)

For meg er engangsservise noe man tyr til i uformelle sammenhenger utendørs, barneselskap (som i selskap hvor gjestene er barn) eller som nødløsning, ikke i selskap hjemme fordi det er lettvint.

Endret av Daria
  • Liker 9
Skrevet

Hva med vanlige fat til middagen og pappfat til dessert? Sånn pleide mamma å gjøre det noen ganger hvertfall:)

Skrevet

Gjorde det samme når frøkna her hadde bursdag forrige gang. Hello Kitty-tallerkener og plastglass. :)Veldig deilig å bare kaste etterpå også. Tror gjestene syntes det var en artig vri, og om de skulle hatt andre meninger hadde jeg ikke brydd meg. Går fint å spise lasagne av papp så lenge tallerkenene ikke er knøttsmå. De skal jo uansett stå på bordet når man spiser. Men det kan vel være greit å droppe plastbestikket..

Anonymous poster hash: 51929...8d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...